וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות: רנו קליאו ומגאן RS

שי ארז

8.8.2011 / 15:04

נהיגה בדגמי RS הספורטיביים של רנו, קליאו ומגאן, הותירה אותנו מחויכים מצד אחד ומתוסכלים מאידך כי רצינו לנהוג עוד. למה? כל התשובות שלפניכם

נתחיל בהסרת הכובע בפני חברת קרסו, יבואנית רנו לישראל, על ההתמדה ביבוא דגמי הספורט של המותג למרות הספק בהצדקה הכלכלית שבעניין. העשרות הבודדות של מכוניות אותן מקווה ומצהירה היבואנית למכור בארץ (באופטימיות מוגזמת לעניות דעתנו) אולי לא תהינה עמוד השדרה המרכזי בטור המכירות של הסוכנות ברחוב ריב"ל, אבל הן בהחלט מהוות תוספת חשובה לתדמית המותג.

המילה "ספורט" אינה זרה לרנו ומאז אמצע שנות ה-80 והימים העליזים של ה-5 טורבו, הקפידה היבואנית הישראלית להציע לפחות דגם ספורטיבי אחד או שניים בארסנל הדגמים עבור אוהדי המותג הנמרצים (קליאו RSI, קליאו ספורט, מגאן ספורט), ועל כך בהחלט מגיעה לקרסו מילה טובה.

התרשמות קצרה, ודי

אחרי שחלקנו שבחים ליבואנית על העוז וההתמדה בהבאת מכוניות ספורט לארץ, הגיע המקום לקצת ביקורת (בונה, אנו מקווים); ליום הנהיגה הועמדו לרשותנו שתי מכוניות מגאן RS (בגרסה רגילה ובגרסת 'קאפ') לצד קליאו RS אחת. חישוב של שני נהגים בכל רכב ומסלול נהיגה הלוך ושוב מביא מיד למסקנה שאף אחד מהעיתונאים לא יזכה לנהוג על כל שלוש המכוניות.

המסלול עצמו גם לא היה מתוחכם מדי וכלל נסיעה מתל אביב למצפה רמון וחזרה באותה דרך. נתנצל מראש כי בהיעדר כבישי נהיגה "אמיתיים" לאורך המסלול ונהיגה בשעות העומס, לא הצלחנו להגיע להתרשמות יסודית ומעמיקה. מתוך תקווה שבקרוב נוכל לבחון את שתי המכוניות הללו בתנאים שיאפשרו לנו למצות את הפוטנציאל הגלום בכל אחת מהמכוניות.

יצאנו לדרך...

קליאו RS – אוויר פסגות

לא צריך להיות מומחה רכב כדי להבין כי קליאו RS היא מכונית נקודתית המיועדת לאלו שמחפשים פאן וביצועים על חשבון שימושיות. זו סופרמיני ספורטיבית קלאסית שמתאימה לכאלו שהרכב עבורם הוא הרבה יותר מכלי שיעביר אותם מנקודה A לנקודה B, ומי שמחפש את הנינוחות של קליאו הרגילה טועה בכתובת.

בסל"ד נמוך ובינוני המנוע של קליאו RS לא מרגיש בנוח ומתקשה להפגין נמרצות על אף 203 הסוסים שהוא מבטיח על הנייר. המנוע האטמוספרי בנפח של 2.0 ליטר אוהב לחיות בקצה העליון של טווח הסל"ד, כך שתאוצות ביניים בסל"ד רגיל לא מספקות ריגוש ממשי. אבל ברגע שמדביקים את דוושת התאוצה לרצפה, נפתחים שערי הגיהינום והחגיגה מתחילה...

קליאו RS אוהבת את אוויר הפסגות של הסל"ד הגבוה, ובמקום בו האוויר דליל בחמצן ורווי בדלק, הצרפתייה הקטנה מרגישה מצוין. מעל 5,000 סל"ד היא מפצחת כל אתגר שנמצא על הכביש; רצה, בועטת, צוחקת ונהנית מהחיים המהירים. ההילוכים בתיבה המצוידת בשש מהירויות עוברים מהר, אבל המיקום הקרוב של ההילוכים מצריך שימת לב מיוחדת כדי שלא להוריד בטעות משישי לשלישי או מחמישי לשני.

אל הכוח של קליאו מצטרף הגה חד ומאוד מדויק, כיול מתלים ספורטיבי מוצלח למדי ודיפיוזר אחורי סמלי אשר משלים את חווית הנהיגה. הקליאו אוחזת נהדר באספלט, ואל המראה המתרחק שלה מהרכב הנעקף מצטרפים צמד מפלטים עגולים וקרביים משני הצדדים. אגב, את החבילה משלימים בלמי דיסק וקאליפרים משובחים מתוצרת 'ברמבו' אשר ידאגו למלא כל פקודת עצירה בנחישות ובדייקנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קנה לכיוון המטרה

העיצוב החיצוני של קליאו המתחדשת מעודן מקודמו, אבל חד יותר במקומות הנכונים; הגריל הקדמי יוצר מראה של לוע שחור שלא נראה ממש שייך לשאר הגוף, ולמרות שלא מדובר כאן במופת עיצובי, יהיו כאלה שיאהבו את זה. תא הנוסעים סטנדרטי ובעל איכות חומרים אופיינית לרנו. הוא לא משופע באבזור מפנק או מתוחכם מדי, ההגה נוח לאחיזה אולם חסר יכולת כיוון לעומק מה שעלול להפריע בכוונון תנוחת נהיגה אופטימלית לאנשים גבוהים שצריכים להתרחק מעט מהדוושות ונאלצים למתוח את הידיים אל גלגל ההגה. דוושות האלומיניום המחוררות משתלבות היטב ברוח הקרב שאופף את תא הטיס, סליחה הנהג, ציפוי ההגה וידית ההילוכים - כולל העיצוב והתפרים המוקפדים - נראה טוב והמושבים הקדמיים פשוט פנטסטיים. ספורטיביים, תומכים וממלאים את תפקידם באופן מושלם.

כמו שהחלה הפסקה כך היא גם תסתיים. רנו קליאו RS היא כאמור מכונית חד משימתית שנועדה לחובבי ספורטיביות קטנות. כדי להפיק ממנה את המרב והמיטב, היא דורשת מחויבות מלאה מצד הנהג ונכונות "לעבוד" כל הנהיגה. בגלל המתלים הקשוחים, הנוסעים במושב האחורי לא יחלקו את אותן החוויות כמו אלו שיושבים מלפנים ושימוש עירוני סולידי של "בית-עבודה" לא יגשים את יעודה של קליאו הזריזה.

אז עברנו למגאן RS...

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רנו מגאן RS – פצצת אנרגיה צהובה

נתחיל בצבע הצהוב הבוהק עם נגיעות של צבע שחור בפנים ובחוץ – בינגו. אין יפה מזה ואין מתאים מזה למכונית כל כך דינמית (למעט אולי האדום של פרארי שכבודה במקומה מונח). אם הגריל השחור של קליאו לא ממש השתלב (לטעמנו) במראה, הרי שבמגאן מושגת תוצאה הפוכה והשבכה הקדמית משתלבת שם באופן מושלם.

בין החזית לאחור נמצאת צללית צד נפלאה עם קו כתפיים גבוה וצוהר קטן מאחור אשר משלימים ביחד מראה חד ואנרגטי. תצורת הקופה מסתיימת באחוריים מושלמים עם תפיחות נכונות בכנפיים, ספוילר עליון ודיפיוזר תחתון שבמרכזו לוע פליטה בצורת משולש יוצא דופן ומרשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוטומט בשישי

למראה הדינמי של מגאן RS יש כיסוי; מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 250 כ"ס ו-34.6 קג"מ אשר מרביתם זמינים כבר מסל"ד נמוך מאוד. לעומת הצורך באיסוף מומנט בקליאו, כל לחיצה על דוושת האלומיניום הימנית במגאן זוכה לתגובה של כוח מתפרץ במלוא העוצמה. למרות שבתיבה קיימים שישה הילוכים, אפשר לשייט בנעימים בהילוך שישי ולצאת לעקיפה בכל מהירות עם כל נגיעה קלה בדוושת הגז.

בניגוד לקליאו התזזיתית, מגאן יכולה לשמש גם כקרוזרית נעימה לשיוט מהיר או כרכב מנהלתי בתנועה עירונית צפופה בלי לוותר על הנוחות. מגאן מציגה יכולת אחיזה מעולה ומהמעט שהיה לנו להתרשם ניכר כי גם כניסה אגרסיבית לפניות במהירות גבוהה מתקבלת על ידה בשוויון נפש ועבודה מדויקת.

המגאן RS מגיעה בשתי תצורות – ספורט ו-CUP הספורטיבית והקשוחה יותר. לצערנו, לא הצלחנו לנהוג בשתי הגרסאות בגלל הסיבות שפורטו בהתחלה, וכך יצא לנו לחוות רק את הגרסה הבכירה בלי שיכולנו לעמוד מקרוב על ההבדלים בין שתי הגרסאות. באופן רשמי, שלדת ה-CUP קשיחה יותר, המתלים מכוילים בהתאם, היא מצוידת בחישוקי 18 אינץ' שחורים, בדיפרנציאל מוגבל החלקה ובבלמי דיסק מחורצים בקוטר 340 מ"מ שעל הלפיתה שלהם אחראים קאליפרים אדומים מתוצרת 'ברמבו' שמשלימים את מפרט הגרסה ה"עצבנית".

הדיפרנציאל מוגבל החלקה מסייע לתחושת היציבות בפניות חזקות ומהירות ומונע משחקי זנב אחוריים. המתלים מכוילים היטב לנהיגה אגרסיבית וגלגל ההגה מתגלה כחד ומדויק במיוחד כשהוא מעביר שפע של אינפורמציה מהכביש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבחוץ ספורט. ומבפנים?

גם. תא הנוסעים של מגאן RS משתלב מצוין עם המראה החיצוני. שילוב הצהוב-שחור מוכיח עצמו כמוצלח גם בפנים עם איכות חומרים טובה, דיפון ברמה גבוהה ואבזור ספורטיבי כמעט מושלם. מושבים ספורטיביים מעולים ודוושות אלומיניום מחוררות, הגה בעל שלוש צלעות, כיתוב RS רקום על המושבים ואלמנטים עיצוביים של תפרים על כיסויי העור של ההגה וידית ההילוכים, גם הם חלק מהמראה המוצלח ורק חסר להשלמת האבזור הספורטיבי רתמות מירוץ במקום חגורות הבטיחות הסטנדרטיות.

על פי קרסו, מחירה של מגאן RS הספורטיבית יחל ב-225 אלף שקלים בעוד שמחירה של גרסת ה-CUP יחל ב-239 אלף שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפט לסיכום

יום קצר הסתיים עם חיוך על הפנים כשחצי תאוותינו בידנו. שתי המכוניות הללו ראויות לתשומת ליבם של חובבי הנהיגה הספורטיבית בארץ, כאשר קליאו ומגאן מרוויחות את הלגיטימיות שלהן ביושר ובצדק הודות לביצועים שלהן. עם תג מחיר אשר תואם את המקובל אצל המתחרות, אנחנו כבר ממתינים בקוצר סבלנות לערוך מבחן דרכים מלא ומבחנים השוואתיים של הספורטיביות החדשות של רנו מול המתחרות.

נזכיר כי במבחן התרשמות שערכנו למגאן RS לפני כשנה וחצי מול פולקסווגן גולף R ומאזדה 3 MPS (האחרונה לא נמכרת בישראל), העדפנו אותה בגלל כל הסיבות שמנינו כאן לעיל. הפעם, זה הולך להיות הקרב הלוהט של הקיץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רנו
  • קרסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully