וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחביבים עושים באהבה, או שלא עושים בכלל

תום רותם ועומר כנעני

29.7.2012 / 16:00

תום ועומר אוהבים אופנועים ואוהבים יותר מכל לרכב בשטח. השניים גם צלמו את עצמם וגם מספרים על החוויה מתוך הקסדה, עם שיניים מאובקות

צילום סטילס: עומר כנעני ואודי אביטל
צילום וידאו: עומר כנעני ותום רותם
עריכה: תום רותם

אופנועי שטח הוא אחד מהתחביבים הכי תובעניים שיש: מסוכן, מלוכלך, דורש זמן להתארגנות, לרכיבה ולטיפולים. בנוסף, ההוצאות רבות - רכישת אופנוע, ציוד רכיבה, ביטוח, טיפולים, חלקים ועוד. לכן, מעניין לראות את סוג האנשים שמתמכרים לתחביב הזה ואת עוצמת ההתמכרות. מספיק להעיף מבט בקבוצה הזו בפייסבוק בשביל לזהות שוני קיצוני בין סוגי האנשים שם, החל מהגילאים (ילדים זבי חוטם עד מבוגרים עם שער לבן - או ללא שיער כלל), דרך העיסוקים שלהם, ועד המצב המשפחתי שלהם בשביל להבין שיש בתחביב הזה משהו אחר.

אם אנחנו יכולים למצוא בכל זאת קווים מקשרים בין האנשים הללו, מעבר לעצם הרכיבה עצמה, אז ניתן לומר בהכללה שאלו אנשים שאוהבים טבע ואת הנופים במדינתנו, כאלו שתמיד יעדיפו להכין קפה שחור על איזה פיסטין מאובק מאשר קפה הפוך בשינקין, אנשים חובבי אדרנלין ועם יכולות טכניות מסויימות כי לפעמים האופנוע נתקע באמצע שומקום ופשוט אין ברירה. אנשים חברותיים שלמרות התחביב האינדוודואלי יעדיפו לחלוק אותו בקבוצה ויתרמו לה ככל יכולתם, אנשים עם יכולת בקרת סיכונים למרות שהם יודעים שהם נוטלים על עצמם כאלו, אנשים ששמחים להניח לרגע את חיי היומיום בצד לטובת חיוך בקסדה גם אם זה גורם לשיניים שלהם להתכסות באבק שהשאיר האופנוע שלפניהם, אנשים ספורטאים גם אם לחלקם מבצבצת כרס קטנה מתחת למיגונים, אנשים שיש להם אישה-חברה-משפחה שתומכת ב"שגעונות" שלהם והם מעריכים אותה על זה מאוד, אנשים שיש להם אהבה שתמיד מעסיקה אותם - אהבה לאופנועים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא פוחזים, לא משוגעים,לא וונדליסטים

מעניין שבציבור הרחב הקבוצה הזו מצטיירת אולי להיפך - "פוחזים", "משוגעים" ,"וונדליסטים", אלו ביטויים שגורים המופנים כלפי הרוכבים, מוניטין שכנראה תורמים לו מספר עשבים שוטים שנמצאים בכל קבוצה. פה נציין רק ניואנס חשוב - ההבדל בין רכיבה על אופנוע בשטח ובכביש (כל עוד אין מסלול כביש חוקי בישראל) הינה תהומית - רמת הסיכון, הסיכוי לפגוע באדם אחר, היכולת למצות את יכולות האופנוע והרוכב תוך ניהול מבוקר של הסיכונים - כל אלו ועוד גורמים לכך שיש בארץ קהילת רוכבי שטח מפוארת, פעילה ומחוברת, בחלקם של אנשים שירדו מאופנועי כביש.

בשנים האחרונות, עם כניסתן של מצלמות הקסדה, החלו הרוכבים לחלוק את החוויות שלהם מהרכיבות ברחבי הרשת. במחיר יחסית נמוך, ניתן לצלם סרטים באיכות טובה שמשתדלים להכניס את הצופה לקסדה של הרוכב. צפייה באינסוף סרטים כאלו בעיקר מחו"ל, חלקם מסתכמים בעריכה בסיסית של הסרט מהמצלמה וחלקם מקצועיים יותר, נתנו לנו השראה והובילו אותנו לטפח תחביב נוסף של צילום ועריכת וידאו על מנת לייצר תוצאות קצת יותר מקצועיות, במסגרת גבולות הזמן והתקציב שלנו. הופתענו לגלות שהתחביב הזה גוזל זמן לא פחות מתחביב האופנועים. יכולות אלתור חסכו לנו אלפי דולרים על ציוד (חיבור וייצוב המצלמה למוט גינון אינו עניין של מה בכך, מסתבר), תוך התפשרות מועטה בתוצאה. כשהיינו בשלים, העמסנו את האופנוע לחולות חלוצה עם ציוד הצילום, והפגשנו לראשונה בין התחביבים.

היה כיף גדול ואנחנו מקווים שהתוצאה משקפת את זה ושתעשה גם לכם קצת כיף. אנחנו מרוצים, בעיקר כי זה נעשה באהבה, ותחביבים או שעושים באהבה או שלא עושים בכלל.

עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחן לאופנוע הבא שלכם

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully