וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק דין: הדפקת וגם תחמנת?

1.1.2013 / 16:17

בתאונת חזית באחור של שתי מכוניות, מי אשם - הסוטדנט התפרן או הדיפלומט הנעלם? ומי ישלם על הנזק? תלוי את מי שואלים

ב-31 במאי 2011 בצומת עלית ברמת גן, התנגש רכבו של ל', סטודנט בן 26 באחורי רכבו של דיפלומט איטלקי. בין השניים התנהל דין ודברים קצר, החליפו פרטים לדרכי התקשרות וכל אחד הלך לדרכו. לכאורה, תאונה פשוטה שהטיפול בה ברור לכל ילד, אולם מרגע זה החלו העניינים להסתבך במגוון גרסאות.

הדיפלומט שרכבו שייך לחברת ההשכרה והליסינג אוויס, הגישו תביעה כנגד חברת הביטוח הפניקס שביטחה את רכבו של הסטודנט הפוגע על סך 9,398 שקלים בגין הנזק שנגרם לרכבם. אולם חברת הפניקס השיבה לתובעת בדרישה מנוגדת לתשלום עבור הנזק שגרם לה בתאונה זו.

בבית המשפט נחקר הנהג הפוגע, אשר העיד תחילה כי "לאחר כמה מטרים בתוך הצומת, הרכב שלפני עצר עצירה מוחלטת ואני באותו הרגע בלמתי בשניה שראיתי שזה קורה והמכוניות התנגשו במהירות נמוכה יחסית, אבל התנגשו. לדבריו, הדיפלומט האיטלקי עצר אחרי 2 רמזורים בצד הדרך והתנצל שעצר משום שמנוע רכבו כבה באמצע הצומת. אולם מאוחר יותר שינה מעט את גרסתו כשאמר שהדיפלומט הסביר לו שקיבל טלפון מאיטליה וביקשו ממנו לבדוק אם על אוניית המרמרה שנעצרה בחופי ישראל יש אזרחים איטלקים, פעולה שהלחיצה אותו ולכן בלם את רכבו באמצע הצומת. לכן, הדיפלומט העביר לידיו שיק על סכום ההשתתפות העצמית בעלות הביטוח שלו, מה שלדבריו מחזק את אשמתו בתאונה.

מנגד, הדיפלומט אשר בשל חסינותו הדיפלומטית בחר שלא להגיע אל הדיון בבת המשפט, מסר בעדות מרחוק בעזרת באי כוחו ד"ר ועו"ד אסף ורשה ועו"ד שחף היימן שלאחר קרות התאונה, הסטודנט יבב על כך שאין לו יכולת כלכלית לעמוד בתשלום ההשתתפות העצמית ולמעשה, בעזרת סחטנות רגשית ומאחר ושניהם עובדים באותו הבניין, קיבל מהדיפלומט שיק על סך ההשתתפות העצמית כדי להימנע מהתקרית המביכה עם מעסיקיו של הסטודנט.

בסופו של דיון ארוך שדן בסוגיות הסחטנות שהפעיל הסטודנט כגד הדיפלומט, שמירת המרחק, שינויי הגרסאות של הסטודנט וכן באשמה בתאונת חזית אחור, החליטה הרשמת הבכירה רבקה ארד לאחר שמיעת כל הצדדים, כי הפניקס (חברת הביטוח של הרכב הפוגע) ישלמו ה-85 אחוז מנזקי אוויס (ספקית רכבו של הדיפלומט), סך של 6,160 שקל לרבות הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין ומנגד, אוויס תשלם לפניקס 1,534 שקל ובנוסף הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

עוד מקרי משפט וביטוח בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על תאונות דרכים בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully