וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביטוח תפצה רכבי ליסינג לפי מחירון

6.2.2013 / 8:14

ירידת הערך לרכב שנפגע בתאונה תקבע לפי מחיר המחירון בשוק, ללא כל ניכוי עקב טענה לרכישתו במחיר זול יותר. בית המשפט: "אין רלוונטיות לשאלה בכמה נרכש הרכב, אלא לשוויו"

רכשתם רכב במחיר מציאה – כנראה שעשיתם עסק לא רע. אך מה הדין בעת פגיעה? האם הפיצוי יהיה לפי המחיר אותו קניתם או לפי המחירון? עד כה טענה 'מנורה' חברה לביטוח כי יש לפצות את הנזוק לפי מחיר הרכישה של הרכב. לאחרונה, נדרש לסוגיה זאת בית משפט השלום ברמלה, מפי הרשמת הבכירה צביה גרדשטיין פפקין וקבע בהחלטה חשובה בעלת ערך צרכני מכריע כי הפיצוי יינתן לפי מחיר הרכב ביום המקרה, ללא קשר לשאלה בכמה נרכש הרכב.

מדובר בתאונה בה נפגע רכבה של חברת הליסינג, פסיפיק רכב ותחבורה. האשמה היתה של הרכב הפוגע, וזה היה מבוטח בחברת הביטוח מנורה.

אלא שלמרות שלא היתה מחלוקת בין הצדדים על האשמה, חברת מנורה ניכתה כ- 15% מעלות הנזק וזאת בשל העובדה כי מדובר ברכב ליסינג שנרכש במחיר מוזל מהיבואן.

ומה אם קיבלתי את הרכב במתנה?

חברת הליסינג פנתה לבית המשפט, באמצעות משרד עו"ד ד"ר אסף ורשה, נגד הניכוי וטענה כי אומנם חברת הביטוח הכירה בחבותה "אולם ניכתה לתובעת בפיצוי שרירותי והכל בניגוד לדין"

מנורה מנגד ביקשה כי חברת הליסינג תחשוף את הסכמי הרכישה של הרכבים עם יבואן הרכב, וטענה כי "חישוב ירידת הערך משווי רכב התובעת כפי שנעשה בכתב התביעה מגלם גם רכיב של רווח מעבר לרכיב של השבה לקדמות".


בית המשפט לא נענה לבקשת חברת הביטוח לחייב את חברת הליסינג לחשוף את הסכמיה עם יבואן הרכב וקבע כי השמאי בתאונה קבע את ירידת הערך לפי לפי מחיר הרכב ביום התאונה וערך השוק של הרכב. "הפיצוי בגין ירידת הערך של הרכב הינו כנגזרת של ערך השוק של הרכב", קבע בית המשפט.

עוד הוסיפה הרשמת הבכירה צבייה גרדשטיין פפקין בהחלטתה כי "אין רלוונטיות לשווי הקניה של הרכב, גם לא, כפועל יוצא לשווי המכירה של הרכב, אם היה נמכר בשווי נמוך יותר מערך השוק שלו".

עו"ד ד"ר אסף ורשה, שמשרדו ייצג את חברת הליסינג פסיפיק, אמר לאחר החלטת בית המשפט כי "חשיבות ההחלטה המכרעת היא בכך שהיא מקבעת את שווי הרכב ליום המקרה ומונעת התחמקות של מזיק מתשלום הפיצוי בגין ירידת הערך ליום המקרה".

כך אם קבלתי רכב במתנה, עדיין אהיה זכאי לשויו בעת תאונה. אין כל רלוונטיות לשאלה "ההסטורית" בכמה רכשתי את הרכב.

עוד משפט וביטוח בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully