וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו מציגה: המכונית שחונה וחוזרת לבד

וולוו חושפת פיתוח טכנולוגי במערכות נהיגה אוטונומיות - חניה אוטומטית ללא צורך בנהג וניווט עד לאיסופו באופן עצמאי. הכול, בלחיצת מקש בסמארטפון

אתר יצרן

צילום ועריכה: וולוו

מערכות חנייה חצי אוטומטיות קיימות כבר כמה שנים, ומשרתות את אלו המתקשים להשתחל למקומות צפופים. רוב האנשים שהתנסו בכך, מכירים מנגנון שמפעיל חניה במקביל (פרלל פארקינג) עם פיקוח מעמדת הנהג. אבל וולוו, מהמובילות בעולם בתחום הבטיחות ומערכות הנהיגה האוטונומיות, חושפת את הדור הבא במחשבי בקרה ובטיחות בקרב מכוניות ללא נהג: חנייה עצמאית על ידי שימוש באפליקציה ייעודית בסמארטפון.

תהליך הפעולה, ביסודו, הוא די פשוט: בעת הגיעו לשטח החנייה, הנהג יוצא מהרכב בנקודה הסמוכה למתחם, מפעיל את האפליקציה בסמארטפון ומורה למכונית לשוטט בין כלי הרכב ולמצוא חנייה פנויה. בו בעת, המחשב מנטר את הסביבה על ידי אמצעי הבטיחות האלקטרוניים הקיימיים (בלימה אוטומטית) ומונע פגיעות בעצמים ובני אדם (רדאר), וכך גם ניתנת מעין תעודת אחריות שלא יהיו נזקים בפגושים או שריטות לא נעימות מכוונות. לאחר שהנהג מסיים את ענייניו, הוא שוב מפעיל את האפליקציה וקורא למכונית לשוב ולאסוף אותו מהנקודה ממנה שלח אותה למצוא חניה.

"אנחנו רוצים להקל על הנהג בחיפושים אחר מקומות חנייה. הוא פשוט מפקיד את המכונית בכניסה לחנייה ואוסף אותה מאותה נקודה לאחר מכן", מסביר יועץ הבטיחות הראשי של וולוו, תומאס ברוברג.

הטכנולוגיה עדיין בחיתוליה, ולכן לא תהיה זמינה בשנתיים הקרובות. אולם בדור החדש של ה-XC90, יחנוך המותג השוודי את מערכת ההיגוי העצמאית (אודותיה וולוו לא מפרטת בשלב הנוכחי) שתהיה שלב א' לקראת היישום המלא. "חניה אוטונומית היא מערכת שעוד נדרשת עליה עבודה" מוסיף ברוברג. "למרות זאת, אנחנו נעשה את צעדינו הראשונים בתחום זה ברכב הפנאי הגדול שלנו ה-XC90, שיוצג בסוף שנת 2014".

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully