וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת הדרכים שתעשה לך בושות

רכב

19.7.2013 / 7:06

הקלדה במנועי חיפוש עלולה לחשוף פרטים אישים של כל אדם בישראל אם אינם חסויים. במקרה של תאונת דרכים, האינטרנט אף עשוי לגלות אם מונו מומחים פסיכאטרים לטפל בכם

לעיתים קרובות לאחר תאונת דרכים שגרמה לנזקי גוף, במסגרת התביעה כנגד חברת הביטוח המבטחת את הנפגע בפוליסת חובה, ממנה בית המשפט מומחים רפואיים שיבדקו האם הפגיעה בתאונה הותירה נכות צמיתה. וכך קרה גם במקרה של מורה שנפגעה בתאונת דרכים בשנת 2010.

במקרים רבים, וכפי שאירע גם בפרשה הזו, הבקשה למינוי המומחה פורסמה במלואה ברבים באחד מהמאגרים המשפטיים באינטרנט. עצם הפרסום היה יכול לגרום למבוכה רבה למורה שחששה כי תלמידיה יחשפו לכך , שכן בקלות רבה ניתן לאתר את הבקשה, אשר כוללת את מהות הפגיעה שנגרמה לה ואת רשימת המומחים שנדרשים כדי לאבחנה.

לאור כך, פנתה המורה באמצעות בא כוחה, עו"ד ד"ר אסף ורשה , מומחה בדיני ביטוח ונזיקין, לבית המשפט בתביעה בה נטען כי מרשתו- התובעת, חשה אי נוחות גדולה מעצם הפרסום, שכן הקלדה של שמה המלא בגוגל, חושף מיד את עצם מינוי המומחים, ולמעשה, חשיפת פרטיה הרפואיים וההיסטוריה הרפואית כפי שבאה לידי ביטוי בבקשה למינוי מומחים, בדיונים ובהחלטות, מעמידה אותה חשופה מול תלמידיה ומול סובביה בבית הספר ופוגעים בה קשות.

הזכות לפרטיות

בית משפט השלום, אישר בקשה להטלת צו איסור פרסום בעניינה של התובעת נגד חברת בביטוח. השופטת קוזין, בהחלטה נכונה, קיבלה כאמור את הטענה לפיה עקרון הפומביות ייסוג אל מול הזכות לפרטיות במקום שיש חשש לפגיעה חמורה בפרטיות או לשם הגנה חמורה על בטחונו של בעל דין. השופטת מאשרת את דבריו של כב' הש' זילברטל בפסק דינו כי, אין שוני בין מי שנאלץ לפנות לערכאות משפטיות ולחשוף את מצבו הרפואי, לצורך התדיינות משפטית לבין מי שאינו נזקק לערכאות, הסובל מבעיות רפואיות, גם אם יש בה כדי להשליך על תפקודו וגם אם הוא ממלא תפקיד שיש לו השפעה ברורה על אחרים.

עו"ד ד"ר אסף מסר בתגובה " אני סבור, שמערכת המשפט לא צריכה להמתין לבקשה להטלת צו איסור פרסום. עליה לקבוע עקרון שלא לחשוף את פרטי התובע באופן קטגורי ברבים תוך הידברות עם מועצת העיתונות בנושא. האם עו"ד או עיתונאי שנפגע בתאונת דרכים ומבקש מינוי פסיכיאטר, צריך שכולי עלמא ידעו כי הוא טוען לפגיעה פסיכיאטרית" ?

לאתר של עו"ד וד"ר אסף ורשה
עוד משפט וביטוח של וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully