וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: מזראטי גיבלי וקוואטרופורטה. פרימיום לנהגים אמיתיים

טסנו בהרים הסובבים את מודנה באיטליה עם מזראטי גיבלי והקווארופורטה החדשות והצלילים עדיין מהדהדים לנו באוזניים. האם מכירות החברה יוכפלו בעשר בזכותן?

המבנים בנויים מלבנים אדומות, האספלט שחור ופה ושם משתחרר רעם מנועים מאחורי דלת לבנה. עוד מזראטי נולדה. זה לקח לה בדיוק 26 דקות וארבעים שניות לעשות זאת אחרי הולדת הקודמת, קצב שהעמיד את יצרנית האקזוטיקה הסאלונית האיטלקית על כ-6,000 מכוניות בשנה. מעניין איך תישמע ההליכה בין בנייני מפעל החברה במודנה כשהייצור יוכפל כמעט בעשר לכדי 50,000 יחידות בשנה.

כן, שאיפות גדולות יש לה למזראטי משנת 2014. בזמן שמרבית יצרניות הרכב בעולם מדברות ואף יוצאות מגדרן בהצגת נתוני צמיחה של אחוזים חד ספרתיים בשנה, הכפלה שכזו של מספר המכירות נשמעת כמעט מופרכת. דמיונית. אז כדי להאיר את ענינו איך היצרנית עם סמל קלשונו של נפטון תחת בעלות פרארי ופיאט תעשה זאת, הוזמנו לאיטליה כדי לנהוג בשתי המכוניות החדשות שיובילו את המהכפה - הקוואטרופורטה החדשה וממדיה העצומים בקצה העליון ומנגד, הגיבלי החדשה בשתי גרסאותיה בקצה התחתון - המכונית הראשונה של מזראטי שתנסה להאבק ישירות מול ב.מ.וו, מרצדס, אודי ויגואר. כסף, כוחות סוס וצמיגים מניעים את העולם.

השקה מזראטי קוואטרופורטה. קובי ליאני
השקה מזראטי קוואטרופורטה/קובי ליאני

קוואטרופורטה Q4 - ספינה עם קלשון

הקוואטרופורטה (ארבע דלתות באיטלקית) היא ללא ספק ספינת הדגל של מזראטי. היא גם ללא ספק ספינתית במידותיה כשאורכה נמתח על פני 526 סנטימטרים, רוחבה 195 ס"מ ובסיס גלגליה הענקי נפרש על פני 317 ס"מ. אבל את הממדים האלה הצליחו האיטלקים, כמו שרק איטלקים יודעים, להעלים בעזרת עיצוב מהפנט. אי אפשר להביט לה בפרונט מבלי להיקלע לחלומות פרועים בהקיץ. הכתפיים התפוחות מעל הגלגלים, החישוקים הענקיים ורבעיית האגזוזים משאירים גם הם המון מקום לדמיון.

ואז לוחצים על מתג ההתנעה. עד כה מזראטי הצליפו בנו עם מנוע V8 כפול מגדשים ששחרר 530 סוסים לכביש, אולם כעת הגיע הזמן לפגוש בגרסה המעט יותר "עממית" שלה שמסתפקת ב-410 סוסים בלבד. המנוע הוקטן בשני צילינדרים, אבל ממשיך להעזר בשני מגדשים ועם 56 קג"מ, הגרסה הזו מצליחה להיות חזקה אפילו מגרסת ה-GT S של הדור הקודם. האגזוזים נובחים עם רגע ההתנעה, המנוע מתייצב על סל"ד רגוע והסימפוניה נמשכת. יש שם המון כוח בבריה הזו, אבל בנסיעה החוצה מרחובות מודנה, המזראטי הגדולה משייטת בחינניות.

כולם מביטים בה, למרות שהם גרים בשכנות למפעל האקזוטי ודי מורגלים במראות האלה. אני יכול להבין אותם. הרי אנחנו ספונים בכורסאות העור באחת הקבינות המרשימות והעשירות בתעשיה. בזו תמצאו את רוב המקובל בפלח האלפיות העליון - בקרות, אלקטרוניקה, מושבים חובקים, מסכים, מערכת שמע איכותית וכן הלאה. מתלים אקטיביים מבוקרי מחשב דואגים להעניק מספיק שיכוך על השיבושים המקומיים ומאוחר יותר, גם קשיחות וחדות בכבישים הנכונים.

מאוד רצינו לבלות בה יותר זמן במושב האחורי, אבל מי שתכנן את הקוואטרופורטה, חשב על הנהג יותר. למרות הממדים, למרות המשקל (1,900 ק"ג בזכות שימוש נרחב באלומיניום ומגנזיום בשלד ובמרכב), הספינה הזו יכולה להפוך לסירת מירוץ אם רק תבעטו לה בצלעות והיא עושה זאת עם תחושה מצוינת מהשלדה ודיוק מרשים בהגה. לצערנו, המארחים הקצו לנו מספר מצומצם של קילומטרים לנהיגה, מעט מדי מבכדי שנוכל לרדת לדקויות, אבל כבר עכשיו לא ניתן להתעלם מהיכולות המרשימות שלה להאיץ, לבלום, לשייט וגם להנעים את הזמן מאחורי ההגה. זוהי בעצם המסקנה - בניגוד למכוניות פאר אחרות, כאן תעדיפו לנהוג בעצמכם כדי לא להשאיר ל'שופר' את כל הכיף.

השקה מזראטי גיבלי. קובי ליאני
השקה מזראטי גיבלי/קובי ליאני

מזראטי גיבלי - סמל המהפכה

כמו מרצדס, ב.מ.וו ואודי, גם מזראטי הבינו שהכסף הגדול נמצא בכמויות, בעשירונים הנמוכים יותר (אך עדיין גבוהים להחריד) ברשימת שועי העולם. אז אם להוציא יותר ממיליון שקל עבור קוואטרופורטה ענקית נשמע לכם מעט מוגזם, הרי שכבר ב-650 אלף שקל, תוכלו מעתה לרכוש מזראטי.

כל הדיבור הזה על הוזלה, הנגשה וממדים קטנים יותר עלולים לגרום לכם לחשוב שהיצרנית האיטלקית וודאי לקחה פיאט פונטו והפכה אותה לשלה, אבל כמובן שלא זה המצב. הגיבלי החדשה היא כמעט אחת לאחת קוואטרופורטה, אבל ממוקדת יותר. שרירית יותר. אורכה קוצר במעט לכדי 497.1 ס"מ, אבל רוחבה עובה לכדי 194.5 ס"מ ובסיס גלגליה עדיין גדול עם 299.8 ס"מ. צריך יותר מרגע של מבט בוחן כדי למצוא בינה לבין הקוואטרופורטה הבדלים ואלה מסתכמים במכסה מנוע שמפוסל מעט שונה, בגריל מעודכן וביחידות תאורה חדות וזה אומר, שגם הגיבלי פשוט מרהיבה למבט.

תא הנוסעים שלה גם כן כמעט זהה לזה של אחותה הגדולה, רק שאיכשהו, לנו הוא נראה נאה ויוקרתי אפילו יותר. הכל לובש עור, יש עושר של מתגים מסביב ואפשר לומר שגם מבחינת הגימור והאיכות, הפוקוס הוא על המתחרות הגרמניות וכבר לא רחוק מהן. גם כאן, המושב האחורי מרווח ונוח מאוד לישיבה. מעט פחות מזה של הקוואטרופורטה בשל הצמצום במידות, אבל אף אחד לא יחוש שם בצפיפות. היה לנו מעט מוזר לגלות שדווקא בכל הקשור לאבזור היא הציגה חוסרים כמו תצוגה בסיסית למצלמת הנסיעה לאחור, רדאר לבקרת השיוט או מערכות בטיחות כמו התראה במראות להימצאות רכב בשטח המת.

את פרק הנהיגה הראשון עשינו עם הגרסה החזקה של הגיבלי, זו שמצוידת במנוע הזהה לזה של הקוואטרופורטה,, קרי, 410 כ"ס ו-56 קג"מ שמקורם במנוע V6 כפול מגדשים בנפח שלושה ליטרים. הכוח הזה מתגבר בקלות על 1,810 הקילוגרמים שלה ומטיס אותה קדימה חזק מאוד. תיבת ההילוכים מגיבה במהירות לכל דרישה להורדת הילוכים, ולא משנה באיזה משמונת הילוכיה נמצאים כרגע. 4.8 שניות זה הזמן הקצר שהיא צריכה כדי להגיע ל-100 קמ"ש עמידה ואם תתמידו בלחיצה, היא תעפיל ל-284 קמ"ש ושהגרמניות ימשיכו להגביל את עצמן ל-250 קמ"ש. בכביש המפותל, הגיבלי חשפה יכולות כביש מדהימות ממש, עם דיוק בהגה, תחושה מעולה וזרימת כוח שגורמת לנו להמשיך ולהמשיך לדחוק בה עד קצות יכולת הבלמים. כיף לא רגיל. מזראטי גם נטעו בה מידה קלה של יכולת להפחיד כדי לגרום לנהג, כל נהג, להעריך ולכבד אותה קצת יותר. אנחנו כיבדנו. גם את תג המחיר שלה שעומד על 750 אלף שקל.

אבל לא יתכן שכל מי שקונה מזראטי ירצה לטוס ככה בכבישים ולגמור לה את הצמיגים מהר יותר מהזמן שלוקח ללגום אספרסו. בדיוק בשביל אלה שרוצים ליהנות ממכונית זו בנסיעה נוחה ומדויקת ובעיקר להיראות בה, יש גם גרסה שמפיקה 330 כ"ס ו"רק" 51 קג"מ. זו תעשה את המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש בזמן של 5.6 שניות ותגיע למהירות מרבית של 263 קמ"ש, אבל ההבדל בינהן אינו רק בביצועים. הוא עמוק בהרבה. גרסת ה-330 כ"ס מציעה אופי שונה מאוד עם מתלים רכים יותר (במצב הרגיל בכיול האלקטרוני), הגה רך יותר בתחושתו ויותר עידון בהתנהלות. המכונית הזו אולי מעט פחות מסעירה לנהיגה, אבל תתאים ל-90 אחוזים מהנהגים בזכות העידון שבו היא מתנהלת. המחיר בארץ, 650 אלף שקל.

השקה מזראטי גיבלי. קובי ליאני
השקה מזראטי גיבלי/קובי ליאני

לו הייתי רוטשילד

אם שוק הפרימיום נכנס למגננה עם כניסת לקסוס לתחרות לפני שנים אחדות, הרי שעם כניסת מזראטי, התחרות תתעצם מאוד. זאת משום שמלבד תג המחיר הגבוה, יש להתמודד כאן עם מותג איטלקי שנהנה ממעמד אקזוטי כמעט, עם ביצועים טובים, עם רמת פאר גבוהה וגם הרבה יותר מקריצה לעבר אנשים שאוהבים לנהוג.

מזראטי צופים כאמור מהפכה של ממש במספרי המכירות מסביב לעולם, אבל אלה יתרכזו בעיקר בארה"ב, רוסיה, אירופה וכמובן סין - המעצמה ששואבת אליה כל דבר עם גלגלים ומנועים ורצוי כמה שיותר יקר. גם אצלנו, היבואנית אוטו איטליה שומרת על ציפיות גבוהות. הכוונה לעשרות דגמי גיבלי שינסו לנגוס בהצלחת המרצדס E קלאס, הסדרה 5 של ב.מ.וו והאודי A6. מעניין יהיה לראות כיצד תגבנה היבואניות של המתחרות הגרמניות לתחרות החדשה. מה שבטוח, אתם תרוויחו.

עוד על מזראטי בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחני דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully