וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי וקיה נקנסו ב-400 מיליון דולר

שתי היצרניות מדרום קוריאה חויבו לשלם 400 מיליון דולר במסגרת תביעה ייצוגית, בגין הטעיה צרכנית בטבלת צריכת הדלק הממוצעת בכלי הרכב הפרטיים

במסגרת הסכם פשרה שגובש לאחרונה, הסכימו קיה ויונדאי לשלם סכום של 400 מיליון דולר לאחר שהוגשה נגדם תביעה ייצוגית בשל הטעיה צרכנית. התובעים בתיק המשותף שהוגש לבית המשפט הפדרלי בלוס אנגל'ס בנובמבר אשתקד, טענו שהנתונים שפרסמה היצרנית בדף נתוני הדלק רחוקים ברמה בלתי הגיונית מאלו שנרשמו על ידם במציאות. על פי ההסכם שהקיף מעל 50 תיקים, יונדאי תשלם כ-210 מיליון דולר, בעוד קיה אחראית על היתר.

התביעות מכסות כ-600 אלף מכוניות של יונדאי שנמכרו ב-2012 ועוד 300 אלף של קיה גם מ-2011-12-13 שנמכרו עם נתוני ביקורת מטעם EPA (הסוכנות להגנת הסביבה) לא מדוייקים בעליל. בעת הכרזת התביעה, הגיבה יונדאי ופרסמה שחלו שגיאות במבחנים הפנימיים, וכי מדובר במספר מצומצמם של כלי רכב. לא דווח מהו שיעור הסטייה, אך על פי תיק התביעה האחוזים לכאורה גבוהים (גם בשל סכום הפשרה).

דוברי שתי החברות התנצלו על התקרית, וכמובן שלקחו אחריות על פרסום הנתונים המטעה. עו"ד של קיה, ג'ון יון: "קיה היא חברה אחראית, וההסכם שהוצע כאן ממחיש שאנחנו רוצים לתקן כל עוולה שנגמרה ללקוחותינו". לכך הוסיף סגן נשיא שיווק יונדאי בארה"ב שלמעשה אמר דברים דומים, ואף הוסיף עד כמה מחוייבת יונדאי ללקוחותיה.

על מנת לחזק את הקשר עם הלקוחות, קיה ויונדאי יציעו לכל התובעים בפרשה החזרים כספיים וכן מבצעים במהלך השנה הקרובה, על כל דגם בהיצע וכן יפתחו בפניהם אפשרויות טרייד אין אטרקטיביות.

צריך לציין כמובן, שהקוריאניות אינן היחידות שנתבעו על פרסום נתוני צריכת דלק שגויים. גם פורד הייתה מעורבת במקרה דומה, והונדה נתבעה בעבר בתיק מתוקשר מאוד בשל צריכת דלק מוגזמת לכאורה של הסיוויק הייבריד, בסגירתו יצאה כשידה על העליונה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully