חודש שני עם סובארו XV: שעתם היפה של הקרוסאוברים

השלג שירד על ישראל שבר את שגרת המדינה העצבנית שלנו והזכיר לאלפי בעלי הקרוסאוברים בישראל, מדוע הם קנו אותם. גם ה-XV שלנו ככב

הם צבאו במאות ואלפים את מחסומי המשטרה שהוקמו בבוקר יום שבת בכל הכבישים שמובילים להרי ירושלים המושלגים. קרוסאוברים מכל המינים, המוצאים, המידות וסוגי ההנעות. כולם מוכנים לקרב מול איתני הטבע - כמה סנטימטרים של שלג שתקעו את המדינה. כי מי לא רוצה תמונה של הכאילו ג'יפון שקנו במיטב כספי הליסינג מהעבודה בצמוד לבובת שלג? הבעיה היא שהרוב המוחץ התעוררו מאוחר מדי, והגיעו אל הכבישים הרלוונטיים רק לאחר הנחת המחסומים במקום.

גם אנחנו, כמו כל אותם אלפים דרשנו לסמן וי על תמונה של הסובארו XV שנמצא אצלנו במבחן ארוך טווח לצד ערימת שלג, הרי הילדים מאוד ישמחו וגם אנחנו כשלא נצטרך לשלם 90 שקל לראש בכניסה לחרמון כדי להידחס על מצע לבן מלוכלך. אז מוקדם בבוקר לבשנו מעילים, כפפות ואת הנעליים שהכי פחות מפחדות ממים ויצאנו לחפש שלג.

כשהגענו, גם אם לפני רוב המטיילים, השוטרים כבר היו שם כדי למנוע מאיתנו להריח קצת לבן. אבל ידענו שהם עמוסים בעבודה החבר'ה האלה ולכן לא יכולים להיות בכל מקום, אז מצאנו שביל צדדי שבסופו מגיעים לשלג מבלי להפריע לאיש. אבל ביום כזה שבו האדמה חלקלקה ובוצית ומאוחר יותר גם קפואה, סתם קרוסאובר עם סתם הנעה קדמית לא יוכל לצלוח את השביל בבטחה. וכאן בדיוק ה-XV בלט לטובה ונבדל מקבוצת הכאילו רכבי פנאי.

מבחן ארוך טווח סובארו XV. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סובארו XV/קובי ליאני

והופ הכל נעשה לבן

ה-XV שמצויד בהנעה הכפולה הקבועה של סובארו הצליח לתמרן בקלות יחסית דרך הקטעים החלקים, בעיקר כשמקפידים להשאיר את האלקטרוניקה עובדת. זו מונעת מהגלגלים המניעים להסתחרר ולתקוע את ההתקדמות. ה-XV התנדנד ודילג מעל הבורות, הילדים מאחור נהנו מהטלטלות והשפריצים שלכלכו את החלונות ואת צהלות השמחה עם הסימנים הראשונים של השלג, אי אפשר לקנות אפילו בכסף.

עם הגעה לשיא הגובה הראשון, השלג כבר נערם לגובה של כ-20 סנטימטרים מהקרקע - לא משהו שעצר את ההתקדמות, אבל בהחלט הצריך מתן תשומת לב שכן שלג בתולי עלול להסתיר תחתיו אבנים, בורות ושאר מזיקין שיכולים לקזז בכאבים את מרווח הגחון של ה-XV (22 ס"מ). פה ושם קרח גרם לגלגלים לאבד אחיזה, אבל האלקטרוניקה השתלטה מיד ולקול תקתוקים אלקטרוניים, הגלגלים המסוחררים ננעלו וההתקדמות המשיכה.

נסיעה בשלג עלולה להיות מסוכנת אם לא מכירים את תוואי הדרך ולכן הקפדנו להישאר רק על שבילים מוכרים וכבישים ברורים. למעשה, רק כאשר השלג העמיק יותר, הסובארו הרים ידיים, או יותר נכון, גלגלים. כשהשלג נעשה עמוק יותר מכ-30 סנטימטרים, הגחון התרומם בהדרגה עד שהגלגלים לא יכלו עוד ליהנות ממשקל הרכב כדי לרמוס את המצע הלבן. אלו צמיגי כביש רגילים ולכן הם לא מציעים מבנה מחורץ שמפנה את השלג. אז עצרנו, חילצנו לאחור ומצאנו נקודה טובה לעצור בה ולהשתעשע. אז גם לנו יש צילום עם בובת שלג. Mission Accomplished.

בסופו של החודש השני, ה-XV מציג כבר נסועה כוללת של 6,500 קילומטרים אינטנסיביים. תקלות אין, גם תלונות של ממש לא הצלחנו למצוא כלפיו מעבר לאלה שהוזכרו בחודש הראשון וזה אומר שאנו ממשיכים עמו קדימה אל החודש השלישי, שבו כבר מתוכנן לנו טיול שבילים נוסף בצפון הארץ ואולי, אם נספיק, גם נצטרף אל אחת מהדרכות השטח הקבועות שניתנות לקבוצת לקוחות סובארו. בכל הקשור לצריכת הדלק, החודש ה-XV שמר על נתון של 12.5 קילומטרים לליטר, בנסיעה שמשלבת התנהלות קבועה בפקקי גוש דן, נסיעות בינעירוניות וגיחות קטנות לשבילים.