וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעתם בתאונה? וודאו מי בודק אתכם

ד' נפגע בצווארו בתאונה, האורתופד שמונה על ידי בית המשפט קבע שאין נזק גופני וחברת הביטוח סירבה לפצות, אבל עקשנותו השתלמה, בגדול

תאונת דרכים. ShutterStock
כדאי שהמומחה שבודק אתכם יידע לזהות את הנזקי האמיתי שנגרם בעקבות התאונה/ShutterStock

ד', כבן 40 , נפגע בצווארו במהלך תאונת דרכים שעבר לפני כשלוש שנים. כמו במקרים רבים, התאונה ארעה בזמן שעצר ברמזור ורכב נכנס בו מאחור בעצמה. ד' סבל מצליפת שוט - מכה בצוואר והראש שנובעת מההטחה החזקה לאחור שהסבה לו מאוחר יותר כאבי ראש חזקים. גם כן כמקובל, הגיש ד' תביעה נגד חברת הביטוח אשר ביטחה את רכבו בביטוח חובה. במסגרת התביעה, בית משפט מינה מומחה אורטופד כדי להיווכח אם אכן נגרמה לד' נכות כתוצאה מתאונת הדרכים.

להפתעתו של ד', האורתופד שמינה בית המשפט קבע כי מצבו תקין וכי אין לו כל נכות. בנוסף לכך, האורתופד העיד בבית המשפט שגם הבדיקה העצבית של הצוואר תקינה. כלומר, אין צורך למנות רופא נוירולוג שיבדוק אף הוא את ד', מאחר שהוא לא מצא בבדיקה של התובע כל "ממצא אובייקטיבי", בגינו יש צורך ברופא נוירולוג.

קח 7,500 שקל ושתוק

לאור הממצאים האלה, הציעה חברת הביטוח לפצות את ד' בסכום של 7,500 שקל בלבד. ד' סרב להצעה ה"נדיבה" והגיש בעזרת עו"ד מאירה זוהר, המתמחה בדיני נזיקין וביטוח, תביעה משפטית כנגד חברת הביטוח בבית משפט השלום בתל אביב. עורכת דינו של ד' התנגדה לעמדתו של האורתופד ועמדה על כך שבית המשפט ימנה ניורולוג לד', וזאת בגלל שלטעתנו הוא סובל מנזק עיצבי בצוואר שגם גורם לו לכאבי ראש ותחושות נימול ביד ימין, ולכן טענה כי יש מקום להערכת מצבו של הפגע גם על ידי רופא המומחה לרפואה עיצבית.

חברת הביטוח התנגדה כמובן למינוי הרופא הנוסף, אבל למרות התנגדותה, בית המשפט קיבל את בקשתה של עו"ד זוהר, ומינה מומחה לרפואה עיצבית לבדיקת ד'. ומה קרה? בניגוד לעמדתו של האורטופד, הניורולוג קבע שלד' יש פגיעה מסוג המיפלגיה בעמוד שדרה ופגיעה בחוט השדרה הצווארי, ולכן מגיעים לו 20 אחוזי נכות (10 אחוז מהם מיוחסים לתאונת הדרכים). קביעה זו סיימה שלוש שנים של מאבק משפטי עיקש והובילה להסכם הפשרה שבו חברת הביטוח תפצה את ד' ב-200 אלף שקל.

הלקח שעולה ממקרה זה, הוא שעל נפגעי תאונות הדרכים, אשר תובעים את הנזק שנגרם להם בבית המשפט, לזכור היטב כי עליהם להתעקש על קביעת נכותם בידי מומחה ספיצפי ומקצועי העוסק בתחום פגיעתם הנטענת, ולא לקבל כמובן מאליו דעה רפואית אחת ויחידה, שנוגדת את הממצאים והבדיקות. התעקשות זו עושה לעיתים את ההבדל בין פיצוי זניח ושולי, לבין פיצוי כספי ממשי ובעל משמעות.

עוד משפט וביטוח בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully