וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה GT: סאלון-ספורט בדרך לייצור

קיה אשרה את ייצורה של מכונית ה-GT קונספט שהופיעה בתערוכת פרנקפורט לפני 3 שנים. הגרמניות בהישג יד?

קיה GT. אתר יצרן
קיה GT קונספט. שאיפות גדולות/אתר יצרן

ההתפשטות של קיה בסגמנט העממי מאפשרת לבכירי היצרן הדרום קוריאני להסיט משאבים גם למקומות חדשים, ומסתמן שלפחות מכונית אחת תהיה שם כדי להוות חלופה נגישה לדגמי הפרמיום הגרמניים. בימים האחרונים, פורסם בכלי התקשורת בצרפת כי קיה מכינה את הקרקע לגרסת ייצור סדרתית של ה-GT קונספט שנחשפה בפרנקפורט 2011. מכונית ספורט-סאלון גדולה ומפוארת שבחזיתה מנוע עוצמתי.

המידע מלמד על מידות כשל יונדאי ג'נסיס קופה (אורך 4.6 מ' ובסיס גלגלים 2.82 מ'), מקום ל-4 נוסעים, ודומה שבקרביים תאוכלס יחידת כוח בנזינית בנפח 3.3 ל' ששה צילינדרים, בעלת תפוקה מרבית שבין 250 ל-300 כ"ס שתניע את הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת 8 הילוכים אוטומטית, עם פקדים מגלגל ההגה. המערכת תחלץ ביצועים טובים (0-100 קמ"ש באיזור ה-7 ש') וכן תהיה גרסת דיזל, אולם ההערכה כי במועד חשיפתה תוצענה יחידות נוספות לתגבור הסדרה.

ה-GT שוטטה בין מספר תערוכות בהנחית מעצב העל פטר שרייר, ובכל מפגש עם צוותי מחלקת ההנדסה, נדמה היה שהקופה המפוסלת נמצאת צעד וחצי לפני דחיפה לקו ההרכבה. אולם, רק בחודשים שהובילו לתערוכת פריס, קיה טפטפה שה-GT בשלה, ועל פי הדיווחים תעובד למכונית רגילה במינימום שינויים חיצוניים, להוציא דלתות המספריים הרעיוניות, וכמובן שתא הנוסעים יוותר על רכיבים מעולם המדע בדיוני. בתוך כך, המפרט יהיה עשיר ומרשים, כולל מצלמות היקפיות, מערכות בידור משוכללות מאוד, תצוגה עלית מתקדמת, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

בו בעת, סימן שאלה גדול מתנוסס מעל תוכניותיה של קיה לכבוש סגמנטים שנשלטים על ידי מותגים מהמערב. מכוניות יוקרתיות למחצה, דוגמת קיה קדנזה לא נחלו הצלחה גדולה, ובכדי לשכנע את האירופיים לשקול אלטרנטיבה "זולה" למכונית קופה אירופית (אודי A5 למשל), היא תצטרך קודם כל להיות מתומחרת היטב ומחויבת לביצועים טובים. האם זה יהיה אפשרי? התשובות באאמצע 2016.

עוד הרבה על קיה בוואלה! רכב

קיה GT. אתר יצרן
קיה GT/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully