וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה השיקה את מכונית הדגל K9

מכונית הפאר של קיה תשווק עם הנעה אחורית, מנוע ששה צילינדרים ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. דגם מקביל אולי יעשה את דרכו לישראל

פחות מחודשיים אחרי שדיווחנו על חשיפת מכונית הפאר של קיה, K9, היום (רביעי) הודיעה היצרנית הדרום קוריאנית על תחילת השיווק במדינת המוצא. ה-K9 פותחה עם חשיבה חצי גלובאלית, אולם ברור שעם נגיעתו של פיטר שרייר (לשעבר אודי) על גופה המפוסל, תהיינה לה שאיפות לקרוא תיגר על התוצרת הגרמנית של מרצדס, אודי וב.מ.וו. האם יש לה את הטכנולוגיה המתאימה?

הפלטפורמה של ה-k9 חדשה, והיא בהחלט מדגישה את היקף מידותיה המרשימות. אורכה מקצה לקצה עובר חמישה מטרים, רוחבה 1.90 מ', גובהה 1.5 מ', ובסיס הגלגלים שלה מיוצב על יותר משלושה מטרים. פיטר שרייר טוען שהעיצוב החיצוני שתפר לה משלב אלגנטיות ופרופרציות מערביות, אך עדיין שומר על תווי הפנים המוכרים של קיה: "הגלגלים הגדולים, הקווים הנקיים, השבכה הייחודית – אלה תורמים לחזות ייחודית, ספורטיבית ואלגנטית שהולמת את היצרן".

בפעימה הראשונה תצויד הקיה המפוארת במנוע אחד - 3.8 ל' ששה צילינדרים בהספק של 290 כ"ס. בהמשך הדרך תחבור עוד יחידה מכובדת ולזו הספק של 340 כ"ס ממנוע GDI בנפח זהה. המכונית תשודך להנעה אחורית כאמור, לראשונה ביצרנית, וכן תחנוך עימה קיה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית על בסיס טכנולוגיית SBW, סימול ל-shift-by-wire, שיקנה לה מעבר חלק ונעים יותר בין ההילוכים. עוד לרשות הנהג מערכת מתלים מתכווננת אלקטרונית (אוויר) ומערכת היגוי חדה יותר מהמקובל לדברם, אולם על ביצועים רשמיים אין כרגע מידע.

תא הנוסעים של קיה צועד בקווי היצרניות הגרמניות, לרבות קונסולה מוטה קצת לכוון הנהג ותעלה מרכזית עם בוררים סלקטייבים לנהיגה (ארבע אפשרויות), וצג מרכזי בגודל 12.3 אינטשים. סט ההגנה של המכונית מורכב משלל בקרות בטיחות כגון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה קדמית אדפטיבית, הקרנה עלית, ניטור שטחים מתים ועוד. בצד הבידור, מערכת שמע עם לא פחות מ-17 רמקולים וכניסות לכל המכשירים הקיימים.

מדברים שמסר מנהל הפיתוח העסקי של קיה ישראל גדי שניידר לוואלה! רכב, במועד חשיפתה, חידד כי אירופה תקבל דגם מקביל בשם אחר: "הדגם המיועד לשיווק בינ"ל הינו ה-KH, ואנו מבצעים לגביו בדיקה לטובת אפשרות הייבוא שלו לישראל, שעה שיוצע עם תקינה מתאימה."

עוד הרבה על קיה בוואלה! רכב

כנסו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קיה
  • טלקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully