וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית הדגל של קיה נחשפת

קיה K9, מכונית הסלון המפוארת של קיה, נחשפת בתמונות ראשונות טרום הצגתה בתערוכת ז'נבה. דגם מקביל שמותאם לאירופה אולי יעשה את דרכו לישראל

אלה הן התמונות הראשונות לספינת הדגל של קיה, ה-K9. המכונית תושק בשוק הקוריאני במחצית הראשונה של השנה, תירש את מקומה של האופריוס האסייתית, אולם לישראל יופץ ככל הנראה דגם שונה במרכיביו תחת הכותר KH, לו תקינה אירופאית בסטנדרטים הבטיחותיים הנדרשים.

לדברי גדי שניידר, מנהל הפיתוח העסקי של קיה ביבואנית טלקאר בישראל, לא ברור עדיין גורלה של המכונית בארץ. "דגם ה-K9 שתמונותיו הרשמיות הופצו לראשונה, מיועד לשיווק בשוק הקוריאני בלבד. הדגם המיועד לשיווק בינ"ל הינו ה-KH, ואנו מבצעים לגביו בדיקה לטובת אפשרות הייבוא שלו לישראל, שעה שיוצע עם תקינה מתאימה."

כפי שדיווחנו בעבר, ה-K9 היא המכונית הראשונה של קיה שבה הותקנה מערכת הנעה אחורית. מי שחושב שמדובר בקריצה בוטה לעבר הגרמניות – ובפרט מול ב.מ.וו, בהחלט מיישר קו עם תקוותיה של היצרנית הקוריאנית, להפוך לשחקנית לגיטימית בסגמנט הפרמיום באירופה ומעבר לו.

האות K המייצגת את המכונית מיוחסת לתרבות היוונית, ומשמעותה היא ‘Kratos’ (כוח), ומחוברת גם למילה KINETIC באנגלית. המיזוג בין שתי המילים יוצר לדברי החברה שילוב של כוח, עוצמה, ביצועים ועיצוב.

קיה תתקין בקרביה של ה-K9 שורה ארוכה של מנועים. אלה יכולים לנוע החל במנועי טורבו בהספקים שיחצו 200 כ"ס בשידוך לתיבות הילוכים אוטומטיות עם ששה יחסי העברה, וכלה בעתירי נפח עם שמונה צילינדרים או ששה, שיחמיאו למותג בארה"ב. אולם, בהתחשב בכך שהיא חותרת אחר פריצה לאירופה, גם גרסאות דיזל חסכוניות תשתלבנה בפעימות הראשונות מחוץ לקוריאה, ואולי אפילו בישראל.

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully