וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 דברים שכדאי לדעת על נהיגה בחורף

עו"ד אלעד שור ועו"ד אסף ורשה, מאמר אורח

25.10.2014 / 9:47

בתי המשפט בישראל נוקטים ביד קשה נגד נהגים שמתרצים עבירות תנועה בתנאי מזג האוויר. קבלו מספר אזהרות מאת עו"ד שיעזרו לכם לעבור את החורף עם הרשיון ביד, והכסף בכיס

גשם בפתח-תקווה, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
החורף כבר כאן. נהג באחריות/ראובן קסטרו

כמידי חורף נערמים על שולחנות השופטים אלפי תיקים של תאונות או עבירות תנועה כאשר הנאשם או הנתבע מבקשים לתלות את האשמה בפגעי מזג האוויר. בפועל, מצופה מהנהג כי יגביר את חובת זהירותו בתנאי מזג אוויר חורפיים, שאילו לא כך, בית המשפט לא יהסס למצות עימו את הדין. להלן מספר כללים שמומלץ לפעול לפיהם כדי להמנע מהתקלות לא נעימה עם גורמי האכיפה.

מכשיר למדידת מהירות פועל היטב גם בעיתות סופה וסערה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבים סוברים בטעות כי תנאי מזג האוויר משפיעים על יכולת מכשיר מדידת המהירות למלא את ייעודו. בפועל, אין הדבר נכון. ההשפעה של תנאי מזג האוויר היא על מסוגלותו של השוטר ללזור ולזהות את הרכב הנמדד. כמו כן, תנאי מזג אוויר קשים משפיעים גם על יכולתו של השוטר לשמור על קשר עין מהמדידה ועד לעצירת הרכב. משמעות הדבר מבחינת הנאשם היא, כי ככל שזה יצליח להרים את נטל ההוכחה כי במקום ביצוע העבירה לכאורה שרר ערפל כבד, ניתן יהיה במצבים מסוימים לטעון כי הוא מהווה מכשול על שמירת קשר עין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

תנאי מזג האוויר משפיעים על תוצאות בדיקת הינשוף

ניידת משטרת התנועה הארצית בפעילות אכיפה נהיגה בשכרות. אגף התנועה משטרת ישראל,
ניידת משטרת התנועה הארצית בפעילות אכיפה נהיגה בשכרות/אגף התנועה משטרת ישראל

גשם לא משפיע אמנם על תוצאת בדיקת הנשיפה, אבל לעומת זאת, לחות כן עלולה להשפיע על התוצאות. הדבר מצריך חוות דעת מטאורולוגית ובחינה ע"י מומחים. ראוי לציין כי בדיקתך תחת גשם כבד מעוררת מחלוקת בקשר לעבודת השוטרים, קרי יכולתם להקפיד על שלל הנהלים המחייבים הכוללים פיקוח על הנבדק ביצוע פעולות מסוימות שעלולות להיפגע.

תנאי מזג אוויר קיצוניים מהווים עילה להכבדה עם הנאשם ע"י בית המשפט

גשם בפתח-תקווה, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
גשם בפתח-תקווה, אוקטובר 2014/ראובן קסטרו

תפעול הרכב במזג אוויר קיצוני מצריכים ריכוז גבוה, הפחתת מהירות, ותשומת לב לתנאי הדרך. בית המשפט מצפה מהנהג להגביר את חובת הזהירות בתנאי נהיגה כאלו ולא להקל ראש ולתלות את האשם בתנאי האקלים. הכלל הוא כי ככל שמזג האוויר קשה יותר, כך הינך נדרש לגלות אחריות ונהיגה זהירה יותר.

גשם מינורי אינו סיבה מספקת לביטול פסק דין בהעדר נוכחות

אילוסטרציה של שופט בבית המשפט. ShutterStock
אילוסטרציה של שופט בבית המשפט/ShutterStock

באם הייתה לך סיבה מוצדקת לאי התייצבותך והדבר ניתן לאימות באמצעות אסמכתאות אשר יצורפו לבקשה, ייתכן ובית המשפט יסכים לבטל את פסק הדין ולתת לך את יומך מחדש בבית המשפט. מדובר בעניין שבמידתיות, קרי, עד כמה תופעת מזג האויר הייתה חריגה והיוותה גורם אובייקטיבי לאי הופעתך. ביטול פסק דין אשר ניתן בהעדרך, מצריך כתיבת בקשה מסודרת ומפורטת לבית המשפט.

יש קושי של ממש להמשיך לנהוג - עליך לחדול מכך

שיטפונות בטבריה. אבי שוורץ/ פוטו נפתלי- טבריה, מערכת וואלה! NEWS
שיטפונות בטבריה/מערכת וואלה! NEWS, אבי שוורץ/ פוטו נפתלי- טבריה

עמדת הפסיקה הנה, שבמצבי קיצון בהם יש קושי להמשיך נהיגה, יש לחדול מנהיגה עד להתבהרות המצב..מצד אחד, כמובן שנהג אינו יכול לצפות שפתאום תחול החרפה קיצונית בתנאי מזג האוויר. מצד שני, מוטלת חובת אחריות על הנהג, קל וחומר כאשר מדובר בנהיגה במזג אוויר חורפי. עניין דומה כבר הוכרע ע"י בית המשפט העליון שם נקבע כי על הנהג לצפות את ירידת הברד ולהתאים מבעוד מועד את נהיגתו לתנאי מזג האוויר.

ביטוח ונזיקין: עו"ד אסף ורשה

הגנבים אורבים ליד כספומטים. כבו את הרכב והוציאו את המפתח

מפתחות רכב. ShutterStock
מפתחות רכב/ShutterStock

בעיתות חורף נעים הרבה יותר להשאיר את הרכב מותנע כאשר המזגן פועל, מאשר לכבותו , להוציא את המפתח, ולגשת לכספומט הקרוב או לרכוש דבר מה בפיצוציה. בפועל, הגנבים מכירים היטב את נקודת החולשה. מידי שנה נגנבים לא מעט כלי רכב בנסיבות אלו. מוטב לא להתפלל לחסדי בית המשפט במקרה בו הרכב נגנב בנסיבות בעיתיות אלו.

לרשות המקומית קיימת אחריות כלפי העצים שבשטחה

עץ קרס בחדרה בגלל הסופה, ינואר 2013. שלומי גבאי
עץ קרס בחדרה בגלל הסופה, ינואר 2013/שלומי גבאי

רשות מקומית אינה יכולה להתנער מאחריותה בכל הנוגע לתחזוקת העצים בשטחה ובכלל זה, גם להבטיח כי העץ מטופל באופן שימנע מרוחות להעיפו או לקריסתו שתוביל לנזק לרכוש ולגוף. אומנם, נצופה מהרשות שתפעל באופן סביר, אך המציאות מלמדת כי אף אם עוצמת הרוחות לא היתה משמעותית, עדיין, במקרים מסוימים ניתן לשכנע את בית המשפט כי מדובר ברשלנותה שהובילה לכך.כך או אחרת, אם העץ מצוי בשטח בית פרטי / בנין הרי שחובת הזהירות לתחזקו כנדרש מוטלת על דיירי המתחם או על ועד הבית. במידה ויוכח כי אלו לא טיפלו או גזמו העץ כנדרש, הרי שבהחלט ייתכן כי הם יימצאו אחראים ויאלצו לשאת בחובת הפיצוי.

כל מקרה של חדירת מי גשם למנוע מהווה נזק תוצאתי שאינו מכוסה על פי תנאי הפוליסה

פיג'ו RCZ. ניר בן טובים
הפוליסה לא מכסה נזקי מים למערכת ההינע/ניר בן טובים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully