וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת חדשה למניעת גניבות דו-גלגלי

10.1.2015 / 8:18

'איתוראן', יבואנית הדו-גלגלי 'מטרו-מוטור' וסוכנות הביטוח 'אודי דגן' משיקים מערכת חדשה למיגון ואיתור לדו-גלגלי שנגנב - "איתוראן SCOOTER". התקנת המערכת תזכה בהנחה גם בביטוח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"מדובר במערכת "רדומה" אשר מתעוררת לפעולה במקרה שבו בעלי הרכב דיווח למוקד כי ישנו חשד שהקטנוע או האופנוע שלו נגנבו"

מערכת איתור חדשה לכלי רכב דו-גלגליים תתריע לבעלי האופנוע על ניסיון הגניבה ואף תשדר באמצעות גלי רדיו למוקד. אך לא רק זאת, אלא גם תקנה לרוכש הנחה בביטוח החובה או המקיף לאופנוע. המערכת החדשה מורכבת בשיתוף חברת 'איתוראן' ומטרו מוטור, יבואנית ימאהה, קוואסאקי וסאן יאנג לישראל ויחד עם סוכנות הביטוח של אודי דגן, הצליחו שלוש החברות לתפור חבילת הגנה בפני גניבה עם הטבה כלכלית לרוכש.

המערכת נקראת SCOOTER ולמעשה מדובר ביחידת איתור אוטונומית (בעלת סוללה עצמאית שאינה זקוקה למתח מסוללת האופנוע) המוסלקת בקרבי כלי הרכב הדו-גלגלי. זו מסוגלת להתריע על ניסיון גניבה באמצעות SMS לבעל הכלי, כאשר היא חשה בתנועה וזעזוע. בנוסף, מדובר במערכת "רדומה" אשר מתעוררת לפעולה במקרה שבו בעלי הרכב דיווח למוקד כי ישנו חשד שהקטנוע או האופנוע שלו נגנבו. לאחר דיווח למוקד איתוראן, המערכת נדרכת ושולחת את מיקומו של הכלי הגנוב בעזרת תדר רדיו ואל מיקום זה נשלחים סיירי חברת האיתור לשם השבת הכלי הגנוב. במטרו מוטור מקווים שבעזרת מערכת זו יצליחו להילחם במכת הגניבות של כלי הדו-גלגלי המשווקים על ידם ובמיוחד של קטנועי סאן יאנג הנפוצים והגניבים במיוחד.

נכון לרגע זה, מערכת זו תוצע באופן בלעדי ללקוחות מטרו-מוטור ועלותה 1,600 שקלים. אולם לקוחות סוכנות הביטוח אודי דגן יזכו להנחה וישלמו 1,260 שקל עבור המערכת ובנוסף יקבלו 10 אחוזי הנחה בביטוח המקיף או צד ג'. בשנה השניה יעמדו דמי המנוי על 18 שקלים.

מבחן המציאות

כדי להתרשם מיכולותיה, את המערכת החדשה התקנו על כלי דו-גלגלי. התקנתה פשוטה לכאורה, כל עוד בכלי הרכב המיועד ישנם מקומות נוחים להסתרה של היחידה - אופנועים בעלי חיפוי פיירינג וקטנועים. אולם כאשר מדובר באופנועים עירומים, אפשרות ההתקנה המוסתרת קשה הרבה יותר. התקנת המערכת ארכה כשעה של עבודה ולמחרת, לאחר שעודכנו כל הפרטים במערכת איתוראן, החלנו לבצע את ניסויי האיתור בעזרת המוקד.

ראשית רצינו לבדוק את רגישות המערכת לטלטול האופנוע (מעיד על ניסיון גניבה). טלטלנו אותו מספר פעמים והנחנו לו בציפייה לקבל הודעת SMS אודות ניסיון הגניבה. עשינו זאת מספר פעמים לאורך ימים אחדים וגילינו כי המערכת משדרת הודעה לטלפון הנייד בטווח זמנים של בין 3 ל-6 דקות מרגע הוזזת האופנוע, עם זמן ממוצע של ארבע דקות. זהו פרק זמן ארוך למדי כאשר מדובר בתהליך של גניבה שעשוי להימשך זמן קצר בהרבה ולכן, באופן פרטני, ביקשנו מאיתוראן לקצר את זמן ההתראה עבורנו ואכן, הודעות ה-SMS הגיעו בטווחים של פחות מדקה. זמן דיווח מהיר לבעל האופנוע עשוי לא רק לשפר את היכולת שלו למנוע בעצמו את מקרה הגניבה (או השחתה, או כל סוג של פגיעה בו) וכמובן לשפר את תחושת הביטחון והאמון במערכת.

במידה ויוחלט באיתוראן לקצר את זמן ההתראה על טלטול האופנוע, יש בה תועלת ממשית שכן בניגוד לאזעקות ביפר, אין כל משמעות למרחק שבו נמצא בעלי האופנוע מהאופנוע (מכשירי הביפר מוגבלים לרוב לכ-500 מטרים). זאת לצד יתרונה של המערכת שאינה מבוססת GPS (אשר קל להסוות את אותות הפעולה שלו) ולכן מסוגלת לפעול גם כשהאופנוע נמצא בתוך כלי רכב אחר ואת תדר רדיו זה, לפי איתוראן, לא ניתן לשבש. ובשורה התחתונה, האם זה מומלץ? לטעמנו בהחלט כן.

כל עולם הדו-גלגלי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully