וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש ראשון עם פולקסווגן חיפושית במבחן ארוך טווח

22.2.2015 / 7:33

3,000 קילומטרים של שימוש בחודש הראשון בכל רחבי הארץ, אפשרו לנו לשחק עם החיפושית בשלג, להניע את המשפחה (כמעט) וגם לבקר במוסך לטיפול ראשון

מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית/קובי ליאני

צריך להבהיר את הנקודה הזו מיד - פולקסווגן חיפושית היא לא המכונית המשפחתית המושלמת. היא לא משום שיש לה רק שתי דלתות לכניסה אל תא הנוסעים ויש לה רק ארבעה מושבים, אז למשפחה שלנו היא מתאימה, רק אם אני או זוגתי שתחיה לא מהווים חלק ממניפסט הנוסעים. אבל זה רק משום שאנחנו חמישה וגם קצת מפונקים, כי בכל זאת יש לה דלתות ענק, מושבים קדמיים שמתקפלים ביעילות לפנים, זוג מושבים אחוריים אמתיים ואפילו תא מטען ראוי. סטייל משולב עם שימושיות.

הספקנו המון עם החיפושית החדשה בחודש הראשון של מבחן הארוך טווח עמה. ביקרנו בצפון המושלג בחורף, ירדנו דרומה ובעיקר השתמשנו בה באינטנסיביות בחיי היומיום שכוללים נסיעות רבות בפרברי גוש דן ותל אביב. השימוש הזה גרם לכך שבארבעת השבועות שחלפו מאז שיצאנו לדרך עם מבחן זה, גמאנו עמה 3,000 קילומטרים. יכולנו כמובן לגמוא יותר, אך כאמור לעיל, בשם התאמה לא מושלמת לצורכי המשפחה עם 5 נפשות, את הנסיעות הארוכות המשותפות, עשינו במכונית אחרת וכך נחסכו ממנה לפחות 2,000 קילומטרים נוספים.

ועדיין, הדבר הספיק כדי להביא את ספירת הקילומטרים לכדי 15,000 (נמסרה לידנו עם 12,000 ק"מ לאחר ששמשה כרכב ההדגמה של פולקסווגן) שבסופם ממתין הטיפול הראשון, עליו נספר לכם בהמשך.

מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית. אתר יצרן
מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית/אתר יצרן

נעימה ונשית

גם פולקסווגן חיפושית החדשה מבוססת על הגולף המקבילה (אך מעוצבת בצורה נשית בהרבה בהתאם לפניה לקהל היעד) ולפחות בתחושת הנסיעה יש דמיון רב. זה אומר שהחיפושית היא מכונית מאוד נעימה לנסיעה בכל תוואי דרך שבוחרים. בידוד הרעשים שלה משאיר את רוב הצלילים בחוץ, המתלים שלה רכים מאוד לטובת הנוחות והם מגובים גם בצמיגים בעלי דופן גבוהה שבעצמם מסננים חלק מהוויברציות.

למרות מבנה הבועה האופייני לחיפושית, אין בה רעשי רוח חריגים ורק כאשר דוחקים את המנוע גבוה בסל"ד, קולות המאמץ נשמעים. אם כבר הזכרנו את המנוע, לזה 1,200 סמ"ק ומגדש טורבו שמחלצים ממנו 105 כ"ס ב-5,000 סל"ד וגם 17.8 קג"מ שזמינים כבר מ-1,550 סל"ד. הנתונים האלה אומרים שני דברים - זו לא מכונית ספורט והיא אפילו לא מנסה לשדר הזיות כאלה, אבל כן מדובר כאן מכונית שמתנהלת בקלילות בתחום העירוני, עם יכולת תאוצה טובה בין רמזורים וגם עם כושר שיוט למרחקים ארוכים. למרות זאת, בגלל המבנה החיצוני שלה, שדה הראיה החוצה של הנהג מוגבל מאוד וזה אומר אתגר, כל פעם מחדש, כשמנסים להשתחל איתה לחניה תל אביבית צפופה. רכב המבחן צויד במצלמה לאחור כתוספת מפנקת, אבל לטעמנו היא נחוצה מאוד והיינו מוסיפים גם חישני קרבה מלפנים, שכן קשה מאוד להעריך היכן נמצאים גבולות המרכב. מבחינת צריכת הדלק, החיפושית מבקרת אצלנו בתחנת התדלוק וחושפת צריכה ממוצעת של 12 קילומטרים לליטר בשימוש עירוני אינטנסיבי או כ-14 קילומטרים לליטר כאשר מאזנים את מרחקי הנסיעה עם יותר כבישים בינעירוניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית. אתר יצרן
מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית/אתר יצרן

כמה עולה טיפול ראשון?

בסוף החודש הראשון מחשב המנוע דרש מאיתנו החלפת שמנים כשהגענו ל-15,000 ק"מ במצטבר עמה. את הטיפול תאמנו למוסך המרכזי של צ'מפיון מוטורס בבני ברק (הלחי 1) והגענו לשם בשעה 10:00 בבוקר. יועץ השירות קיבל אותנו, רשם את שצריך לעשות ברכב, כולל בקשות אישיות שלנו - מילוי נוזל שמשות ותיקון כרית הדיבורית של הטלפון שנשרה ממקומה.

החיפושית מיד נכנסה לעבודה שכללה שורה ארוכה של בדיקות בהתאם להוראות היצרן - חיזוקי גלגלים, מתלים, בדיקת נזילות, סריקת מחשב, בדיקת חורף, בדיקת בלמים על ידי פירוק כל הגלגלים וכדומה ואז גם החלה העבודה הקלה יחסית של הטיפול הראשון. לכאורה, מדובר רק בהחלפת שמנים ומסנן שמן.

הטיפול עצמו הסתיים שעתיים לאחר שהחל ובסופו הוגש לנו חשבון שכלל: 150 שקל לעבודה (שרות ובקרה), 19 שקל לחומרי עזר, 20.1 שקל לפקק מקורי לאגן השמן, 145 שקל עבור מסנן שמן, 203 שקל עבור 4 ליטרים של שמן ו-10.5 שקל עבור בקבוק נוזל השמשות שביקשנו בתחילה. כל זה הסתכם ב-547 שקל בלבד - עלות ראויה ונמוכה לטעמנו לטיפול שכזה. לפני שקיבלנו את החיפושית בחזרה, היא נרחצה (למרות הגשם) וגם תא הנוסעים שלה נוקה. מכאן, המבחן הארוך טווח ממשיך עם אתגרים נוספים עבורה, ניפגש בדיווח החודשי הבא.

מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully