וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימאהה חושפת את ה-NMAX 125. עירוני זריז ומתקדם

17.5.2015 / 7:17

ימאהה ממשיכה להפתיע את עולם הדו-גלגלי והפעם עם קטנוע חדש בשם NMAX לו מנוע 125 סמ"ק עם תזמון משתנה לשסתומים וצריכת דלק של 45.7 ק"מ לליטר

קטנוע ימאהה NMAX 125. אתר יצרן
קטנוע ימאהה NMAX 125/אתר יצרן
למנוע זה נפח של 125 סמ"ק כמקובל בקבוצה, אך בראשו ישנם 4 שסתומים (גל זיזים יחיד) אשר מצוידים במערכת תזמון משתנה

אם ה-MT-09 הפתיע את עולם האופנועים העירומים, הטרייסר את עולם הספורט תיור והטריסיטי את עולם התלת-גלגליים, ימאהה עושה זאת שוב והפעם בקבוצת הקטנועים העירוניים הבסיסיים. היצרנית היפנית מוכיחה ששוב היא מוכנה ללכת רחוק מאוד ברמת ההשקעה הטכנולוגית, כדי להעמיד תחרות של ממש בפני היצרניות האחרות ומנגד, למשוך כמה שיותר לקוחות לשורותיה.

כאמור הפעם אנו מקבלים מימאהה את ה-NMAX. קטנוע אורבני וצעיר שנועד לשמש ככלי תחבורה קל וזמין בתוך תחומי העיר. אולם ימאהה לא הסתפקו בעיצוב בלבד, אלא התקינו בו מנוע חדשני שמביא עמו בשורה של ממש. למנוע זה נפח של 125 סמ"ק כמקובל בקבוצה, אך בראשו ישנם 4 שסתומים (גל זיזים יחיד) אשר מצוידים במערכת תזמון משתנה. זו לדברי ימאהה מעניקה עליה מורגשת בכוח וביעילות המנוע בתחום הסל"ד הנמוך והבינוני.

בנוסף לכך, מנוע זה מצויד במערכת הזרקה חדשה אשר מחדירה את הדלק ישירות אל חלל השריפה וגם הרדיאטור שינה מקום והינו בגוף ולא בחזית כמקובל עד כה. כמו כן, המנוע הותקן בזווית שכובה יחסית ובו רכיבים פנימיים מפחיתי חיכוך. גם התאורה נעשת כעת על ידי נורות 'לד' חסכוניות בחשמל וכל אלה תורמים לדברי ימאהה לצריכת דלק של 45.7 קילומטרים לליטר, לפי מבחנים שנערכו בהתאם לתקן האירופי.

שלדת ה-NMAX בנויה כעת מצנורות קלי משקל והיא משפרת מאוד את יחס הקשיחות של השלד ליכולות הספורטיביות של הקטנוע לעומת נוחות הנסיעה הדרושה בעיר. כדי לשפר את תחושת האיכות, שופרו גם תושבות המנוע (עשויות גומי) לספיגת הרעידות. על השיכוך יהיו אחראיים מאחור שני בולמי זעזועים עם כיוון לעומס הקפיץ והחישוקים יגיעו בגודל 13 אינץ'.

החדשנות לא מסתיימת כאן, שכן ימאהה החליטו לצייד את ה-NMAX גם במערכת ABS כסטנדרט (הראשון בקבוצתו) אשר פועלת על דיסקים בקוטר 230 מ"מ מלפנים ומאחור. בסעיף השימושיות מציינים ימאהה, כי מתחת למושב ניתן למקם קסדה מלאה וגם קסדה חלקית יחד. ה-NMAX יוצע בארבעה צבעים - אפור טיטניום, אדום, לבן ושחור והוא יגיע אל אולמות התצוגה בעולם בחודש יוני השנה. טרם התקבלה תגובה ממטרו מוטור היבואנית לישראל של ימאהה, בנוגע מועד הגעתו ומחירו הצפוי.

עוד על ימאהה בוואלה! רכב

כל עולם הדו-גלגלי בקליק אחד

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ימאהה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully