וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה אימץ את התקינה האירופית לקוואדרוסייקל

16.7.2015 / 12:28

בתום שנה של ניסוי מיוחד לכלי רכב הקוואדרוסייקל, החליט משרד התחבורה לאמץ את התקינה האירופית לישראל, אולם החלטות סופיות ליישום, רק בעוד מספר שבועות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עברו את המבחן ובקרוב ברחובות ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הודעה רשמית ששיגר משרד התחבורה אל איגוד יבואני הרכב בישראל מבשרת רשמית על ההחלטה לאמץ את התקינה האירופית לכלי רכב מסוג קוואדרוסייקל בישראל. החלטה זו התקבלה לאחר סיום ניסוי תחבורתי מקיף שנערך במשך שנה במשרדו של המדען הראשי של משרד התחבורה, הד"ר שי סופר בנושא השתלבות בתנועה, חניה וכדומה.

כלי רכב אלה אשר נועדו לשמש ככלי תחבורה עירוניים מציעים מידות פיזיות קטנות של אורך של כשני מטרים ורוחב של כ-1.2 מטר, הם מסוגלים להסיע שני נוסעים או נוסע יחיד עם מטען וביכולתם לנוע באמצעות מנועי חשמלי או בנזין.

על פי דרישות משרד התחבורה, כלי רכב אלו חייבים להתבסס על מבנה של 4 גלגלים, שההיגוי נעשה על ידי הגה (ולא כידון), יכולת להסיע שני נוסעים או נוהג ומטען (משקל מרבי של 450 ו-550 ק"ג בהתאם), שהספק המנוע יוגבל ל-20 כ"ס (15 קילוואט) ויעוד לנסיעה בדרכים עירוניות בלבד.

ממשרד התחבורה נמסר לנו בתגובה כי אכן הוחלט לאמץ את התקינה האירופית, אך נדרשות התאמות לשוק הרכב בישראל וכי טרם הוחלט איזה סוג רישיון נהיגה יזדקקו כלי רכב אלה (על פי הערכות, רישיון נהיגה לרכב פרטי) וכדומה. הודעה סופית על הדרישות המלאות תפורסם ככל הנראה תוך מספר שבועות.

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully