וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוואדרוסייקל: מכוניות מיני זעירות בדרך לישראל

משרד התחבורה אישר לייבא ארצה 1,000 מכוניות מיני מקבוצת הקוואדרוסייקל הננסית במסגרת פיילוט שיימשך שנה. תוגבלנה לנסיעה בעיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רנו טוייזי, נמנית על קבוצת הקוואדרוסייקל הקטנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהפכה מוטורית בדרך לתל-אביב והערים הפקוקות? משרד התחבורה אישר יבוא 1,000 מכוניות מיני ננסיות מקטגורית הקוואדרוסיקל (ארבעה גלגלים, עד כ-400 ק"ג לערך) במסגרת תכנית ניסיונית שתמשך כ-12 חודשים החל מאוגוסט הקרוב. הפיילוט יבדוק את יכולתן להשתלב בתנועה עירונית בהתאם לקריטריונים שייקבעו. לדברי שר התחבורה ישראל כץ, מספר יבואנים הביעו עניין במיזם וכבר נתנו הסכמתם להשתתף.

'קוואדרוסייקל' היא תת קטגוריה מצומצמת שקיימת באירופה שנים ארוכות, ומשלבת מכוניות זעירות, קלות, בעלות נפח קטן (כ-500 סמ"ק) בחלקן וזולות יחסית לרכישה. הן מוזגו במערכת התחבורה העירונית על מנת לצמצם את זיהום האוויר ולהפחית את עומס הפקקים. רנו טוייזי החשמלית נמנית על קבוצה זו, אך יצרניות פחות מוכרות וקטנות כמו ליז'ייה ( Ligier) משווקות כלי רכב עירוניים כבר למעלה מעשור. הן צנומות בהשוואה למכונית מיני הנמכרת בישראל (קיה פיקנטו, שברולט ספארק, פיג'ו 107), שכן אורכן לא עובר לרוב 2 מ' והרוחב כ-1.2 מ'.

הפיילוט בישראל יגביל את השימוש ברכב בהתאם להנחיות שתקבענה מראש. משרד התחבורה פרסם כי הנסיעה ברכב מותרת רק לאדם אחד, נדרש רשיון על רכב פרטי (B), חלה חובת חגירת חגורת בטיחות, יש לבצע ברכב תחזוקה שוטפת ולפחות בשלב הראשון, לא תותר נסיעה בדרך מהירה או בינעירונית, אלא רק בתחומי הערים. הציבור יורשה להשתתף בפיילוט בתנאי שיעמוד בהוראות לעיל ותחת פיקוח משרד התחבורה. מחיר הרכישה של הדגם טרם ידוע, שכן זה מותנה בסוג הכלי שיעשה עלייה לישראל. הרישום יתבצע דרך הסוכנויות שתקבלנה את האישורים להפעלת המכונית.

"מדובר בכלי רכב קטן ממדים העשוי להוות פתרון תחבורתי יעיל לצמצום הגודש, בעיקר במרכזי הערים ולהוות אלטרנטיבה לרכב הפרטי." כך מוסיף שר התחבורה ישראל כץ.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully