וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבישים נסתמים במכוניות, אז חוזרים לאופנועים

5.8.2015 / 7:50

דחיפה כזו לא זוכרים יבואני הדו-גלגלי מאז 2008. החשש מהעומס הצפוי מעבודות הקמת הרכבת הקלה החזירו אלפי רוכבים רדומים אל עולם האופנועים והקטנועים. אחד על אחד עם גדי אבירם

צילומים: קובי ליאני

גדי אבירם, מנכ"ל מטרו מוטור. קובי ליאני
גדי אבירם, מנכ"ל מטרו מוטור/קובי ליאני
שוק המכוניות בגוש דן יוצר כל שנה אובר-דראפט של 1,250 ק"מ שטח כביש כשהמכירות עומדות על 250 אלף יחידות בשנה

"אתה מכיר את זה כשהבנק מחליט לסגור לך את החשבון ולהחזיר לך את הצ'קים? פתאום, כשחוזר לך צ'ק על סך של 10 שקלים, אתה ניגש לבנק להתלונן שעל סכום מגוחך שכזה מחזירים לך צ'ק. אבל זה לא בגלל הסכום המגוחך, לא החזירו לך את הצ'ק בגלל עשרה שקלים, אלא כי הגעת לרף היכולת שלך להיכנס לאובר-דראפט. שוק המכוניות בגוש דן יוצר כל שנה אובר-דראפט של 1,250 ק"מ שטח כביש כשהמכירות עומדות על 250 אלף יחידות בשנה ואם צופים לקצב מכירות של 300 אלף יחידות בשנה בעוד כעשור, זה כבר אובר-דראפט של 1,500 ק"מ (בחישוב גס שהשטח הזקוק רכב הוא 5 מטרים על הכביש) והגבול של גוש דן להכיל מכוניות קרוב מאוד. השלב שבו עוד מכונית אחת עולה לכביש וסותמת את הכל יגיע עוד מעט ואז לא תהיה ברירה אלא לעבור לדו-גלגלי", כך גדי אבירם, מנכ"ל מטרו מוטור, יבואנית הדו-גלגלי במותגי ימאהה, קוואסאקי וסאן יאנג.

נבואה שמגשימה את עצמה

היום אנשים שרוצים להגיע מרמת השרון לתל אביב, מבינים שזה לא הגיוני בכלל לבלות שעתיים ושעתיים וחצי לכיוון ביום ברכב בגלל הפקקים

כבר שנים רבות שאבירם מדגיש את נושא זה - את גבול הקיבולת של כבישי ישראל ומציין את שלב ה'אין ברירה' שבו שוק הדו-גלגלי יתחיל לפרוח. הפעם, הזרז להתגשמות חזון זה היא הרכבת הקלה, או נכון יותר, העבודות להקמתה. ההתרעות על העומסים שצפויים להאריך בשעה לפחות את זמן הנסיעה לכל כיוון, גרמו לאלפי בעלי רישיונות נהיגה לחזור לרכיבה. "המפה התחבורתית בישראל עומדת להשתנות מאוד בכלל החסימות הצפויות. היום אנשים שרוצים להגיע מרמת השרון לתל אביב, מבינים שזה לא הגיוני בכלל לבלות שעתיים ושעתיים וחצי לכיוון ביום ברכב בגלל העבודות על הקמת הרכבת הקלה ועוד לפני שמצאו חניה. יש לזה מחיר. לכן השנה אנחנו רואים עליה של יותר מ-20 אחוזים במסירות הדו-גלגלי אצל מגוון יבואנים ".

לפי נתוני איגוד יבואני הדו-גלגלי, שוק רכב זה צנח בשנים האחרונות לפחות מ-15,000 מסירות בשנה, כאשר השיא שנרשם, מעט מעל 19,000 כלים הושג בשנת 2008, עם אישור שינוי רמות רישיון הדו-גלגלי שקבע כי רמת הבסיס תעלה מ-50 ל-125 סמ"ק. גדי אבירם מוסיף בנושא זה - "עד סוף 16 יעבור שוק הדו-גלגלי את השיא של שנת 2008 ויגיע קרוב ל-20,000 יחידות. רק אז אפשר לומר שהשוק יחזור למקומו הטבעי, אבל כדי שנגיע ליחס מינוע דומה לממוצע במערב אירופה, אנחנו צריכים למכור במשך 5 שנים 35,000 כלים מדי שנה כדי להשיג 15 אחוזי נתח שוק לעומת 3.9 כעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בעלי הרישיון הרדום

"יש כאן אי צדק משווע - רוכב האופנוע צריך לשלם יותר כי פוגעים בו יותר. לפי האוצר, הרוצח לא ישלם, ישלם הקורבן"

משיחות שערכנו עם מספר יבואני רכב, מציינים כולם את העלייה במכירות במרכז טבלת ההיצע אופנועים בעלי נפח מנוע, הספק ומחיר בין 70 ל-100 אלף שקל. לדעתו של גדי אבירם, מדובר בלקוחות 'רדומי רישיון' שחוזרים אחרי הפסקה של שנים אל עולם הרכיבה והאופנועים, שכן ישנה הבשלה מסויימת של התנאים לחזרה. "הם לא חוזרים לקטנועים בסיסיים וזולים. הם בשלב שבו הם יכולים לרכוש כלים טובים ויקרים יחסית ואתה רואה שהעלייה היפה היא במרכז השוק. לא ב-125, אלא באופנועים של מעל ל-250 סמ"ק".

אולם למרות הדחיפה מצד עומסי התנעה, תעריפי הביטוח מהווים עדיין החסם המשמעותי ביותר לכניסה חזרה לענף הדו-גלגלי. "יש כאן אי צדק משווע - רוכב האופנוע צריך לשלם יותר כי פוגעים בו יותר. לפי האוצר, הרוצח לא ישלם, ישלם הקורבן", כך אבירם.

גדי אבירם, מנכ"ל מטרו מוטור. קובי ליאני
גדי אבירם, מנכ"ל מטרו מוטור/קובי ליאני

ביטוח החובה: איפה הכסף?

אחרי רצף ההפגנות שערכו הרוכבים בישראל, חוקק חוק לקביעת ערך העמסה של ביטוח החובה לדו-גלגלי בשיעור של 6 אחוזים והוא היה אמור ליצור הוזלה משמעותית של התעריפים, אולם בפועל הירידה נזקפת "לזכות" רכיב ההשתתפות העצמית בפוליסות ולא להוזלה ממשית.

"כאיגוד יבואני הדו-גלגלי, פנינו לאוצר בדרישה לקבל מגוון נתונים כספיים. בדקנו את הכסף שעבר מהאוצר לפול וגילינו שהעמסה בפועל עומדת על 4.9 אחוז בלבד במקום שישה. כלומר, ה-1.1 אחוז החסרים שווי ערך ל50 מיליון שקלים חסרים. אם היום הכסף הזה היה מתקבל בפול ומתורגם להפחתת מחירי הביטוח, 50 מיליון השקלים היו מחולקים ל-65,000 מבוטחים, כלומר כל פרמיה הייתה אמורה להיות מוזלת ב-900 שקל. הורדת הביטוח הייתה יכולה להוות תמריץ אמיתי לחזרה לרכיבה".

כל עולם הדו-גלגלי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully