וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: 106 שקל מתל אביב לאילת בפאביה ספייס

17.8.2015 / 7:38

החודש השלישי במבחן הארוך טווח לסקודה פאביה שלנו לוקח אותה אל הנסיעה המסורתית לאילת ובחזרה לבחינת צריכת דלק ואיכות הנסיעה על פני מאות קילומטרים רצופים. מה גילינו?

צילומים: קובי ליאני

מבחן ארוך טווח סקודה פאביה ספייס. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סקודה פאביה ספייס/קובי ליאני

באופן שהפך כבר למסורת, גם סקודה פאביה ספייס אשר נמצאת אצלנו במבחן ארוך טווח, נשלחת בחודש השלישי למבחן נהיגה ממושך לאילת ובחזרה. נסיעה שמאפשרת לנו לחוש במדויק את תכונות ואיכות הבילוי בה למרחק גדול וכמובן, את צריכת הדלק בנסיעה בינעירונית ממושכת.

עד כה, בחודש השלישי הפאביה צברה 7,000 קילומטרים ומעט לפני שיצאנו לנסיעה, גם הזדקקנו לביקור מהיר במוסך בשל תקלה קטנה שגילינו במערכת הדלק. אחרי מספר תדלוקים, שמנו לב כי מחוון הדלק מתפקד באופן אקראי (מציג כמות דלק משתנה במכל הדלק) עד אשר נתקע על המצב המלא תמיד וללא קשר לכמות הדלק במכל. התרענו על הבעיה בפני היבואן ובמוסך החברה הוחלף מצוף הדלק במסגרת האחריות והבעיה נעלמה.

מכל מלא וקדימה לדרך

את הנסיעה הארוכה לאילת אנו עושים בדרך כלל בגפנו וביום אחד (700 קילומטרים של נהיגה רצופה), אולם הפעם, החלטתי לשנות מעט ולצרף לנסיעה במושב האחורי שתיים מתוך שלושת ילדי. שתי בנות, האחת בגיל 8 והשניה בגיל 6, שתיהן ספונות במושבי בטיחות ובתא המטען ציוד המתאים לקפיצה קצרה לאילת ללילה אחד.

בתחנת הדלק מילאנו מכל מלא ולפי הווייז לפנינו 326 קילומטרים של נהיגה דרך מצפה רמון ולבסוף דרך כביש 12 הנכנס לאילת מצדה המערבי ולא דרך כביש הערבה המשעמם להחריד. הנהיגה בדרך לאילת הייתה מתונה ורגוע המאוד, מתוך המטרה להשיג צריכת דלק טובה ככל הניתן, אך מבלי לגרום לעיכובים מיותרים לתנועה ובסך הכל עצרנו למנוחה וחילוץ עצמות פעם אחת בלבד, בסמוך למצפה רמון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מבחן ארוך טווח סקודה פאביה ספייס. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סקודה פאביה ספייס/קובי ליאני

106 שקל בלבד

את 326 הקילומטרים גמאנו בזמן של מעט יותר מ-4 שעות בסך הכל ובמהלכן הפאביה העניקה לנו נסיעה נינוחה ונעימה לאורך כל הדרך. רעשי הרוח בה מוחרשים היטב, גם המנוע שקט למדי ורק הצלילים המוחזרים מהגלגלים הופיעו והשתנו בהתאם לאיכות האספלט עליו נסענו. למרות החום הכבד, המזגן של הפאביה קרר את תא הנוסעים ביעילות, גם במושב האחורי, למרות ששם אין פתחי מיזוג ייעודיים. תא המטען הגדול אכלס בקלות את שני התיקים הגדולים והציוד האישי הנלווה והכיסוי מעל הסתיר אותם מהשמש ומסקרנים. בכל הקשור למושב הנהג, החביקה הנעימה שלו בגוף אפשרה לנו לנסוע את הדרך הארוכה בנוחות ולהזדקק רק לעצירה אחת לחילוץ עצמות.

באילת נכנסנו אל תחנת הדלק ומילאנו את המכל שוב עד לסופו - 19 ליטרים נכנסו פנימה, מה שאומר שהפאביה בדרך הלוך השיגה צריכת דלק טובה מאוד של 17.1 קילומטרים לכל ליטר. משאבת הדלק גילתה לנו שמדובר גם בעלות של 106 שקלים בלבד באילת נטולת המע"מ או 125 שקל לפי שאר מדינת ישראל וזו למעשה המכונית החסכונית ביותר עמה נסענו לאילת עד כה במסגרת המבחנים ארוכי הטווח שלנו. מנגד, בנסיעה חזרה אל גוש דן, כאשר לא הקפדנו על נהיגה חסכונית (חלק מקטעי הנהיגה היו מאומצים מאוד ובכביש 40 אף נתקענו בפקק תנועה שארך שעה שלמה), הפאביה השיגה צריכת דלק של 14.3 קילומטרים לליטר. עדיין נתון מרשים מאוד.

מבחן ארוך טווח סקודה פאביה ספייס. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סקודה פאביה ספייס/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully