וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאו טוסון ו-i30 החדשות הגיעו לישראל

12.10.2015 / 7:54

כלמוביל החלה לשווק בישראל את רכב הפנאי יונדאי טוסון, יורשו של Ix35 שמצויד גם במנוע 1.6 ל', ואת יונדאי i30 המחודשת עם עדכונים קוסמטיים וטכנולוגיים

יונדאי טוסון 2015. אתר יצרן
יונדאי טוסון החדש בישראל. והמחיר ההתחלתי הוא 143 אלף שקלים/אתר יצרן

כלמוביל ממשיכה את מתקפת הדגמים. לאחר חשיפת יונדאי סונטה ההיברידית בשבוע שעבר, משיקה בימים אלה היבואנית המקומית של מותג יונדאי את הטוסון החדש, מחליפו של ix35 (שנקרא לפני כן טוסון כאמור), וכן את יונדאי i30 המחודשת, חביבת ציי הרכב.

הטוסון החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין והוא מתהדר במידות מרווחות יותר מוקדמו. הוא ארוך יותר ב-3 סנטימטרים, רחב יותר ובסיס הגלגלים צמח ל-2.67 מ'. נפח תא המטען הוא 488 ל' במצב רגיל - צמיחה של 10% ביחס לדגם היוצא.

החידוש העיקרי מבחינת השוק הישראלי הוא המצאותו של מנוע 1.6 ל' GDI מקביל לזה המשרת את קיה ספורטאז'. גם כאן מדובר ביחידה המחוברת לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות, כאשר התפוקה המרבית של המנוע עומדת על 132 כ"ס ו-16.4 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת שניות, המהירות המרבית היא 170 קמ"ש, וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-12.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (10 ק"מ לליטר בעיר)

המנוע השני במשפחה ממשיך ללא שינוי; לזה 2.0 ל', הספק של 155 כ"ס ו-19.6 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות אורכת 11.1 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא 12 ק"מ לליטר (9 ק"מ לליטר בעיר).

דגם ה-1.6 ל' נמכר ברמת מפרט פריים, ומחירו 143 אלף שקלים. בתמורה לכך, מקבלים בקרת מדיה ראשית, קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, נעילה מרכזית, שמשות כהות, פנסי ערפל מלפנים, הגה וידית הילוכים מצופים עור, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בקרת שיוט, חיישן אורות, תא כפפות מקורר, 6 רמקולים ועוד.

גרסת ה-2 ליטרים, החל ב-158 אלף שקלים, מוסיפה את בקרת יונדאי קונקטד-קאר עם וויז מובנה המבוססת על מערכת הפעלה של אנדרויד, בלוטות' מקורי, אפליקציות סלופארק ופנגו, פתחי מיזוג ליושבים מאחור ועוד. גרסת OPEN SKY עם גג שמש פנורמי ונורות LED מאחור - דגם זה מתומחר ב-168 אלף שקלים.

שני הדגמים מצוידים ב-6 כריות אוויר, בקרות יציבות, בלימה, משיכה והתהפכות. הרכב זכה ב-5 כוכבי ריסוק של Euro-Ncap לאחרונה.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל: "הטוסון אשר שינה את כללי המשחק בשוק הרכב הישראלי והיה הראשון שהנגיש את קטגוריית הג'יפונים לקהלים רחבים יותר, מושק היום ומתאים את עצמו לדורות חדשים ומעגלי לקוחות, אשר מחפשים SUV משפחתי ומפנק, המשלב גם עיצוב מרשים ואבזור רב, גם יכולות לרדת לשטח רך ושבילים וגם במחיר אטרקטיבי ביותר. אבזור הבטיחות המתקדם, מערכת Connected car עם WAZE מובנה וממדיו הנדיבים מעניקים לטוסון החדש את כל הכלים להיות אחד הכלים השימושיים בישראל".

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

יונדאי i30 - תיבת הילוכים חדשה

יונדאי i30. אתר יצרן
יונדאי i30 המחודשת/אתר יצרן

ה-i30 זכתה לאחרונה למתיחת פנים סמלית המיישרת קו עם טוסון ובנות הבית הקטנות במשפחתה. על אף שמדובר ברענון קל, מדובר ברכב אסטרטגי של כלמוביל בישראל שמכירותיו הסתכמו עד היום ב-55 אלף מסירות, לא מעט בזכות הפופולריות בציי הרכב.

השדרוג המשמעותי ב-i30 נמצא בחיבור בין המנוע המסורתי לתיבת ההילוכים; ה-1.6 ל' משודך כעת לתיבת DCT דו מצמדית עם 7 מהירויות (רובוטית). ההספק עומד על 135 כ"ס, 16.7 קג"מ מ-4,700 סל"ד והאצה ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא 17.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת בתנאי מעבדה. בהמשך, הסגל כולל את מנוע ה-1.4 ל' הסטנדרטי עם 100 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. זה מאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-12.7 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא 16.6 ק"מ לליטר.

ה-i30 המחודשת תימכר במרכב קומפקטי וסטיישן (CW), במחירים שיחלו ב-103,500 שקלים לדגם הידני בגרסת אינספייר, עבור ל-סטיישן אוטומטי אינספייר ב-130 אלף שקלים וכלה ב-131,600 שקלים לגרסת הפרמיום במרכב הצ'בק קלאסי.

עוד באותו נושא

נהיגה ראשונה: יונדאי טוסון החדש (IX35)

לכתבה המלאה
יונדאי i30. אתר יצרן
מנועי 1.6 ל' ו-1.4 ל'/אתר יצרן

ברמות האבזור התקניות לא חלו מהפכות יוצאות דופן; פנסי ערפל קדמיים, תאורה קדמית משולבת LED, אימובילייזר מקורי, נעילה מרכזית, TPMS מערכת בקרת לחץ אוויר לצמיגים, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, שלט מקורי, הגה מתכוונן לגובה ולעומק, מצלמה אחורית, דיבורית BT, מערכת מולטימדיה. דגם ההצ'בק מצויד גם בגג שמש פנורמי נפתח, דוושות אלומיניום, בקרת שיוט וחישוקי סגסוגת. בחברה מציינים כי גם גרסת 1.4 ל' כוללת צג מרכזי 7 אינטש.

ל-i30 מעטפת הגנה המורכבת מ-7 כריות אוויר, בקרות יציבות ובלימה, זינוק בעלייה ועוד.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין כי "ה- i30 סימלה את מהפכת דגמי ה- i של יונדאי בישראל וסימנה את קפיצת המדרגה אשר היצרן ביצע. משוק מסורתי של דגמי סדאן 4 דלתות בלבד בקטגוריית המשפחתיות הביאה ה- i30 קונספט חדש... בישראל הדור החדש של ה- i30 מביא עימו שוב את השילוב של רכב מעוצב ומסוגנן, איכות וחווית נהיגה מהנה ויכולת להציע פתרון לקהלים מגוונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully