וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורוס הסינית חושפת את ה-5 SUV שיכבוש את אירופה?

18.10.2015 / 9:08

האם החברה לישראל פרשה מוקדם מדי? קורוס הסינית חושפת באופן רשמי את ה-5 SUV, הרכב שמכוון לאירופה ולשוק הצומח בעולם. ההגעה לישראל מוטלת בספק

קורוס SUV 5. יצרן, קובי ליאני
קורוס 5 SUV החדש/קובי ליאני, יצרן

שנתיים לאחר שנהגנו לראשונה בקורוס 3 וכשבעה חודשים לאחר שהחברה לישראל ניתקה את קשריה העסקיים עם היצרנית הסינית בשל הפסד כספי של 650 מיליון דולר, נחשף הרכב החשוב ביותר של החברה - ה-5 SUV. הוכחה להצהרת היצרנית אודות הייעוד האירופי, מוצאים בהשקה הלא שגרתית של הרכב, במסגרת תערוכת האופנה שנערכה במילאנו עוד בטרם נחשף בתערוכת הרכב המסורתית של סין - שוק המקור של הרכב.

ה-5 SUV עוצב באופן דומה ל-3 של החברה, אשר הספיקה לזכות בציון בטיחות גבוה במיוחד במבחני הריסוק האירופיים, וחולק עמה מאפינים רבים בחזית ובתא הנוסעים, אך בכל הקשור לעיצוב האחור והפרופיל, הרכב נראה שונה מספיק וגם נאה למדי. עם מעט דמיון אפשר למצוא קשר ליריבים מקבילים כמו קיה ספורטאז', מאזדה CX5 וניסאן קשקאי.

קורוס עדיין לא חושפים פרטים טכניים אודות הרכב החדש לרבות מידות, מנועים וביצועים, אך כפי שכבר ידוע לנו, לקורוס יש בהיצע מנועי 1.6 ליטר בנזין, כאשר הראשון האטמוספרי מפיק 125 כ"ס ו-16 קג"מ ואילו השני שמוגדש טורבו מפיק 154 כ"ס ו-21 קג"מ, שעשויים למלא את החלל בחזית של ה-5 SUV. ב-3, מנוע הטורבו אפשר להגיע ל-100 קמ"ש תוך 9.7 שניות בעזרת תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 6 הילוכים.

עתידה של קורוס אינו ברור לחלוטין, שכן בשנתיים שבו מציעה קורוס את ה-3 שאמורה הייתה להיות פופולארית למדי, מספרי המכירות זעומים ורחוקים מאוד מיעד החברה להשיג 150,000 יחידות בשנה. זו גם הסיבה מדוע החברה לישראל ניתקה את קשריה עם היצרנית הסינית לפני כשבעה חודשים, בעקבות הפסדי ענק. אולם כעת, יתכן וקורוס משפרת מאוד את סיכויי הצלחתה בעזרת הצטרפות לקבוצת הרכב הצומחת ביותר - הקרוסאוברים. עתיד השיווק בישראל אינו ברור.

קורוס SUV 5. יצרן, קובי ליאני
קורוס SUV 5/קובי ליאני, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully