וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ש"שרפה" 650 מ' ד': החברה לישראל מתנתקת מקורוס

דובי בן גדליהו

12.2.2015 / 12:00

הודיעה כי היא משוחררת מכל ערבות לצ'רי בקשר למיזם המכוניות הסיני קורוס ■ עידן עופר הבעלים ימשיך להיות מושקע פרטית במיזם, לצד קנון הבורסאית וצ'רי הסינית

קורוס 3 קומפקטית. אתר יצרן
קורוס קומפקטית. רק אחת מהמכוניות שמייצרת חברת הרכב הסינית בשיתוף החברה לישראל/אתר יצרן

לאחר כמעט שבע שנים של השקעה במיזם ייצור הרכב "קורוס" המשותף לחברה לישראל ולחברת צ'רי הסינית, שבמהלכן שרפה החברה מעל 650 מיליון דולר - מתוכם 137 מיליון במחצית הראשונה של 2014 בלבד - חותכת החברה לישראל סופית את הקשרים הרשמיים שלה למיזם. החברה הודיעה כי היא משוחררת מכל ערבות לצ'רי בקשר למיזם המכוניות הסיני קורוס. עם זאת, עידן עופר הבעלים ימשיך להיות מושקע פרטית במיזם, לצד קנון הבורסאית וצ'רי הסינית.

חברת קנון ( 6,640 +0.79% ), שפוצלה לפני כמה שבועות מהחברה לישראל ( 130,100 )הודיעה כי היא מוכנה להעמיד לקורוס הלוואה בהיקף של עד 64 מיליון דולר ובכך שיחררה את החברה לישראל מערבות בגובה של כ-150 מיליון דולר שהעמידה לצ'רי. בתום התהליך צ'רי מחזיקה 50% ממיזם המכוניות והחצי השני מוחזק על ידי חברת קנון, שבשליטת עידן עופר, שפוצלה לפני כחודש מהחברה לישראל.

קנון, בניהולו של יואב דופלט, הודיעה כי הכספים ישמשו את קורוס להמשך פיתוח החברה. קורוס החלה לשווק מכוניות בתחילת 2014 ועל פי פרסומים בסין מכרה כ-7,000 מכוניות במשך שנת 2014, שהיתה שנת הפעילות המלאה הראשונה שלה.
אתמול פרסם בנק לאומי כי מכר 6.9% ממניות החברה לישראל תמורת 707 מיליון שקל, עבורם ירשום רווח לפני מס של כ-530 מיליון שקל. לאומי ממשיך להחזיק 11.1% ממניות החברה לישראל.

בדוחות האחרונים העריכה החברה לישראל כי קורוס לא תגיע לרווחיות לפני 2017 אולם מקורות בסין מעריכים כי השנה הקרובה תהיה שנה מכריעה בכל הנוגע לבחינת יכולתה של קורוס לשרוד כחברה עצמאית. זאת לאחר ההשקה של רכב כביש-שטח חדש בסין והרחבה מואצת של רשת ההפצה של קורוס. יצוין כי במקור שאפה קורוס להתחיל השנה בייצוא מבוקר של כלי רכב לאירופה אולם תוכניות אלה ככל הנראה יידחו.

  • עוד באותו נושא:
  • קורוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully