וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: לקסוס החלה לייצר מכוניות בארה"ב

27.10.2015 / 7:53

אחרי 26 שנות פעילות החלה לקסוס לייצר מכוניות במפעל האמריקני בקנטקי בהשקעה של 360 מיליון דולר ו-1.5 מיליון שעות הכנה ולמידה. "רגע מלא בגאווה"

אתר יצרן

ישנם רגעים מכוננים בחייה של יצרנית רכב שמגדירים מחדש את האופק של מייסדיה. כך היה בשבוע שעבר כשלקסוס חנכה בפעם הראשונה מאז 1989 מערכת ייצור נפרדת למכוניות היוקרה של טויוטה במפעל המרכזי של טויוטה בקנטקי, ארה"ב.

רוב המכוניות של לקסוס בעולם מגיעות מיפן, מחוז טהרה, להוציא יחידות שמופצות מאיזור קמברידג' בקנדה לסביבה הקרובה (בערך משנת 2003). ההחלטה של לקסוס לייצר מכוניות בארה"ב היא סימן דרך מהותי בהיסטוריה שלה, שכן המכונית הראשונה שתצא משם היא הלקסוס ES350 סדאן, הדגם הנמכר ביותר של החברה בארה"ב יחד עם ה-RX. לקסוס צמחה בזכותם בשנה שעברה ב-13% ושברה שיא מסירות שעמד מ-2007.

"זהו רגע מלא גאווה", אומר וויל ג'יימס, סגן נשיא מפעל הייצור בקנטקטי. "לא רק שאנחנו מייצרים את הכוכבת של טויוטה בארה"ב מזה 13 שנה, גם נבחרנו לייצר את הלקסוס הראשונה על אדמת אמריקה אי פעם. זו הוקרה נפלאה לצוות הנהדר שלנו".

מנכ"ל חדש ללקסוס בישראל

הצוות שאמון על ייצורה של הלקסוס ES350 גויס למשימה לפני שנתיים; ההשקעה במפעל הסתכמה בכמה מאות מיליוני דולרים שחברו ל-1.5 מיליון שעות למידה. האנשים שמטפלים בקו הייצור, מספרים שכדי להבין את תכונותיה נהגו ב-ES ימים ארוכים, פירקו אותה לגורמים והרכיבו אותה בחזרה עשרות פעמים. "זה היה אחד הדברים הרשונים שעשינו" אומר מייק ברידג', מכונאי מנוסה עם וותק של 13 שנים במפעל לקסוס. "קנינו בערך 22 מכוניות וביתרנו אותן ל-2,000 ומשהו חתיכות. למדנו כל דבר אפשרי על הרכב הזה".

ה-ES נמנית על המכוניות היחידות שאינן נמכרות בישראל דרך היבואנית לקסמוטורס, בעיקר בשל קרבתה לדגמי ה-GS. היא מבוססת ברובה על טויוטה אוואלון (שנמכרת בארץ בייבוא מקביל של 'אלבר') לה בסיס גלגלים של 2.80 מ', ובשנה הקודמת, בדור השישי זכתה למתיחת פנים קלה.

מיבואנית לקסוס לישראל לקסמוטורס נמסר לוואלה! רכב כי "לקסוס ישראל מייבאת רכבים מיפן בתקינה אירופאית, ולא צפוי שינוי מדיניות בנושא בטווח הקרוב".

עוד הרבה על לקסוס בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully