וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורחה לורנצו, אלוף המוטו GP. כשר, אבל מסריח

8.11.2015 / 16:36

סיום שנוי במחלוקת למירוץ המוטו GP האחרון לעונת 2015. חורחה לורנצו מזנק ראשון, מסיים ראשון ולוקח את תואר אלוף העולם בפעם השלישית, אבל האם טענותיו של רוסי הוכחו הפעם?

חורחה לורנצו. אתר יצרן
חורחה לורנצו. אלוף/אתר יצרן

כזו התרגשות לפני מירוץ אופנועים הקטגוריית המוטו GP לא זכורה לנו שנים, לפחות מאז פרישתו המתוקשרת של קייסי סטונר מסבב המירוצים. חורחה לורנצו אשר זינק מהמקום הראשון בגריד אל המירוץ האחרון של עונת 2015, החזיק במקומו וסיים ראשון ובכך גם קטף את תואר אלוף העולם בפעם השלישית. זו הייתה עונה מותחת ומוצלחת במיוחד עבור לורנצו, אשר נאבק באופנוע עם בעיות אורך חיים של הצמיגים, עם יריביו לקבוצת הונדה מארק מרקז ודני פדרוסה וחמור מכך, עם חברו לקבוצת ימאהה וולנטינו רוסי, אשר עד לרגע מהירוץ האחרון, הוביל את עונה זו בנקודות.

העימות בינו לבין רוסי הגיע לנקודת רתיחה כאשר זה השני האשים את צמד הספרדים, לורנצו (ימאהה) ומארק מארז (הונדה) בשיתוף פעולה להבטיח את נצחונו של לורנצו, מיד לאחר סיום המירוץ בפיליפ איילנד. העימות קיבל צדדים פיזיים במירוץ מלזיה, כאשר ספק מגע ספק בעיטה מצדו של רוסי הביאה להתרסקותו של מרקז. מקרה זה הביא את קבוצת הונדה להגיש תלונה על התנהגותו של וולנטינו רוסי ובהחלטת השופטים רסי נשלחח לזנק מהמקום האחרון במירוץ האחרון לעונת 2015 ובכך כמעט לסתום את הגולל על סיכויו לנצח ולסיים כאלוף בפעם העשירית בסבב המוטו GP. מאוחר יותר, גם כשערעורו של רוסי נדחה, הכל נראה סגור וחתום. גם התלונות של האוהדים על כך שחורחה לורנצו למעשה עקף אל וולנטינו רוסי תחת דגל צהוב לא הביאה לשינוי החלטת השופטים. העימות אף עבר אל הנהלות קבוצות האם, אשר הטיחו זו בזו האשמות בראיונות לעיתונות העולמית.

בעקבות ההתרחשויות, ימאהה אף הודיעו, כך על פי השמועות, כי אין בכוונתם להמשיך עם חורחה לורנצו אל עונת 2016 בשל יחסו לוולנטינו רוסי, הדמות המוערצת ביותר בסבב מירוצים זה למרות שהחוזה בניהם ממשיך עד 2017. אם נכון הדבר, מי ימלא את מקומו? לאן יעבור אלוף העולם הצעיר מספרד - האם להונדה או לדוקאטי או שמא לסוזוקי? עוד מוקדם לדעת. כמו כן נשאלות השאלות האם בכוונתו של וולנטינו רוסי להתחרות עונה נוספת או לפרוש? בכל מקרה צפוי סבב כיסאות כבר בשבועות הקרובים בין הקבוצות - פרישה של אנדראה דוביציוזו מדוקאטי ועוד ואף כניסה של טיטו רבאט, אלוף המוטו 2 אל המוטו GP.

המירוץ של העשור

ולנטינו רוסי. אתר יצרן
ולנטינו רוסי/אתר יצרן

110 אלף צופים מילאו את האיצטדיונים של מסלול המירוצים ריקרדו טורמו בוולנסיה ספרד ועוד מיליונים מסביב לעולם צפו בדריכות במירוץ שהוכתר כחשוב ביותר של העשור האחרון. בזמן שהרוכבים ביצעו הכנות אחרונות למירוץ, המצלמות כולן הופנו אל וולנטינו רוסי אשר ניצב במקום ה-26 על עמדת הזינוק ומעט מאוד אל חורחה לורנצו אשר ניצב בחוד ורק יום קודם השיג את ההקפה המהירה ביותר על המסלול, חצי שניה מהירה יותר מהמקום השני מארק מארז מהונדה. רגע לפני הזינוק, קארל קראצ'לו מועבר מהשורה השניה אל האחורית, מקום אחד מאחורי רוסי בשל תקלה טכנית, כך שרוסי לא מזנק עוד אחרון.

השמועות על כך ששורה ארוכה של רוכבים החליטו לזוז ובעצם לפנות מקום לכוכב האיטלקי ברגע הזינוק כדי לאפשר לו להתחרות ראש בראש על ההובלה נגד שלושת הספרדים נגדעו מיד עם הינתן האות - כל הרוכבים זינקו ממקומם ללא שינוי. ואלם וולנטינו רוסי פותח חזק מאוד ובשניות הראשונות מצליח לעקוף לא פחות משמונה רוכבים. בפניות הבאות בהקפה הראשונה הוא ממשיך בסדרת העקיפות. תוך 3 הקפות רוסי מעפיל אל המקום התשיעי מאחורי בראדלי סמית' ופטרוצ'י וניכר שהם מעכבים את ההתקדמות שלו בצורה ניכרת. אולם שתי הקפות אחר כך, בהקפה החמישית רוסי עוקף את סתמית' והקפה אחת אחר כך את פטרוצ'י ומגיע אל המקום השביעי.

לפניו אספגרו במקום השישי בפער של שניה אחת וכעת בין רוסי לבין האליפות מפרידות 9 נקודות בלבד. המאבק עם אספגרו הצעיר כמעט גורם לרוסי להתרסק, כאשר בפניה 2 הוא יוצא רחב מדי ומאבד 2 עשיריות שניה מזמנו. בהקפה השמינית רוסי מצליח לעקוף גם את אספגרו תוך חיכוך דרמטי של מרפקי שני הרוכבים ומעפיל למקום השישי. כל עקיפה שכזו מעמידה את הקהל על רגליו בשאגות על כך שהכוכב שלהם מצליח להתקדם 20 מקומות תוך 9 הקפות בלבד. רק הדוקטור מסוגל למהלך שכזה.

עוד באותו נושא

סוגר עונה: גל ברדה מסיים שני בליגת הסופרבייק

לכתבה המלאה

מרקז מבטיח את נצחונו של לורנצו?

מרק מרקז. אתר יצרן
מרק מרקז/אתר יצרן

רוסי ממשיך לחתור קדימה למגע עם המקום החמישי, אלישיה אספגרו, אחיו של פול אספגרו שזה הרגע נעקף. רוסי מקדים בבלימה את אספגרו ונכנס לפניו לפניה, אבל לא מצליח לשמר את העקיפה ואספגרו עוקף שוב. אולם בפניה 5 רוסי מצליח לעקוף וכעת לפני דוביציוזו מדוקאטי, אשר מלבד כוח מנוע בישורת, נכנע כמעט מיד למהירות הפניה של רוסי.

בזמן זה, כאשר רוסי במקום הרביעי ופדרוסה שבמקום השלישי נמצא במרחק של 11.9 שניות לפניו, סיכוייו של רוסי נראים קלושים. אולם אז חשד לא נעים עולה מהחזית. חורחה לורנצו מאבד זמנים בשל שחיקת הצמיגים ו"יריבו" מארק מארקז מהונדה נשאר צמוד אליו מאחור, מצמצם פערים באופן מדוד ולא מנסה לייצר עקיפה כפי שמצופה ממנו. פדרוסה שהיה רחוק יחסית מאחורי השניים מצמצם פערים, נצמד לבין קבוצתו מרקז עד כדי שמצליח לייצר עמו מאבק על המקום השני.המאבק בין השניים מאפשר ללורנצוו להתרחק מעט, אבל האופן שבו פדרוסה הצליח לצמצם על השניים העלה חשד שמרקז למעשה שומר על אחוריו של לורנצו, כאילו מוודא שלא יעקף ולא יאבד את האליפות. אילו שני אופנועי ההונדה היו עוקפים את לורנצו והימאהה שלו, האליפות הייתה עוברת ליידיו של וולנטינו רוסי. אולם נראה שכוחות זרים בחרו בטקטיקה שונה ולא נקיה לגמרי כדי להבטיח את נצחונו של הספרדי.

לבסוף חוצה חורחה לורנצו מקבוצת ימאהה ראשון את קו הסיום וכאמור זוכה בתואר אלוף העולם בפעם השלישי. הספרדי הראשון לזכות בתואר זה. במקום השני מארק מארקז מהונדה ובמקום השלישי פדרוסה, אשר מגיע בפעם המאה לפודיום במסגרת מירוצי המוטו GP.

ומה לגבי וולנטינו רוסי? הוא מסיים במקום הרביעי ומאבד את תואר אלוף העולם בהפרש של 5 נקודות בלבד מחורחה לורנצו. בעמדת השירות של ימאהה הדיכוטומיה ניכרת - שמחה בצדו של חורחה לורנצו ואווירת דיכאון בצדו של וולנטינו רוסי. גם הקהל הזדהה עם האיטלקי כאשר קריאות בוז צורמות נשמעו בעת שקיבל את גביע המקום הראשון והאליפות.

מה יעלה בגורל המתחרים והקבוצות? כיצד תראה העונה הבאה? אנו מניחים שבקרוב מאוד נדע את כל הפרטים.

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מוטו gp

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully