וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם יד על הברקס: למה החורף הישראלי לא מרתיע את רוכבי הדו-גלגל?

10.1.2016 / 10:13

המיתוס שליווה את עולם האופנועים והקטנועים לפיו בחורף יורדים מהכביש וחוזרים שוב באביב, כבר התייבש מזמן. עם הציוד נכון ושיקול דעת נבון, כל רוכב יכול לשרוד את החורף בקלות יחסית. הנה כמה טיפים שכדאי להכניס לקסדה

עופר אבניר - קטנוע. טופלברג, ספק 500
רכיבה עם ציוד ייעודי מגינה מחדירת מים וקור/ספק 500, טופלברג

"איזה כיף זה דו-גלגלי, בלי פקקים, בלי בעיות חניה, אבל מה עושים בחורף"?
כמעט ואין רוכב דו גלגלי, בין אם על קטנוע 125 סמ"ק עירוני, או על אופנוע סופר ספורט כוחני ומצודד, שאינו מכיר את השאלה הזו. קשה לומר שמדובר בסוגיה חסרת בסיס. תנאי הרכיבה בחורף מאתגרים יותר, הכביש הרטוב וחסר האחיזה, הקור המקפיא, ונהגי המכוניות הנוטים לחוש נמנום במכוניתם המחוממת דורשים מהרוכב החורפי תשומת לב רבה יותר לפרטים בעיקר מקצוענות רבה.

אך אין זה אומר שעלינו להיפרד מהדו-גלגלי עד בוא האביב. להיפך, רכיבת חורפית, כאשר מתבצעת נכון ומקפידה על מספר כללי ברזל, יכולה להיות מהנה יותר, ולתרום לטכניקת הרכיבה, מקצוענות הרוכב והחיבור המיוחל עם הכלי.

במסגרת פעילות הסוזוקי Adventure experience במסגרתה עוברים לקוחות קבוצת עופר אבניר הדרכות רכיבה מתקדמת על ידי בית הספר "פרוריידינג", למדנו להצביע על מספר כללי ברזל, שכל רוכב דו גלגלי שרוצה ליהנות מרכיבה חורפית מהנה ובטוחה חייב להקפיד עליהם:

תשקיע בציוד

רוכבים רבים עושים את הטעות הקריטית ומשקיעים באופנוע כסף רב, אבל כשזה מגיע לציוד, הם מתפשרים. ובכן, ציוד איכותי ומתאים אינו אופציה, אלא חובה ובמיוחד נכונים הדברים בעונת החורף.

רכיבה עם ציוד ייעודי מגנה מחדירת מים וקור ולכן מומלץ להשקיע גם בערדליים איכותיים או כל נעל נגד מים וכפפות ייעודיות. זה מצדיק הגעה לחנות לצורך מדידות ולו רק כדי לוודא שהכפפות נוחות, שאינן מסורבלות מדי ועלולות לפגוע בנוחות תפעול האופנוע ברכיבה. רגש בכפות הידיים בכביש רטוב וחלק הוא לא עניין לזלזל בו, ולכן גם לא כדאי לרכוב ללא כפפות ולהקפיא את האצבעות ללא יכולת להפעיל רגש על המנופים וידית הגז.

לפרטים על רכישת קטנוע חדש ואביזרים לחורף

אדים – האויב הגדול של שדה הראיה

אין רוכב שאינו מכיר את בעיית הצטברות האדים על המשקף. רכיבה עם אדים על המשקף, גם אם היא רק בשוליו, מסוכנת מאחר והיא מגבילה של שדה הראייה, פוגעת ביכולת האבחנה בסביבה ואף דורשת מהרוכב ריכוז יתר סביב מאמצי הראייה, שבא על חשבון תשומת לב לפרטים קריטיים אחרים.

לפיכך, מומלץ להשתמש באחד מהפטנטים המוצלחים שיש בשוק, ויש רבים כאלה, כדי למנוע אדים. קחו בחשבון ששדה הראייה בכביש רטוב הוא פחות טוב עבור כל המשתמשים, לא רק עבורך ואין לצפות שנהג המכונית היושב בתוך רכב מלא אדים ייתן לך לעבור לפניו או ייצפה לעקיפה של רוכב קטנוע.הנחת המוצא הראשונית היא שהם לא רואים אתכם (עצה טובה לכל מזג אוויר, ובמיוחד לחורף) במיוחד ברכיבה לצד רכבים אחרים, הם ינועו בסבירות גבוהה לכיוונכם מאחר ואינם מודעים לקיומכם.

לפרטים על רכישת אופנוע ואביזרי חורף

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כביש רטוב - רכיבה רגועה ושקולה

לא משנה על איזה כלי אתם רוכבים, בסופו של דבר הכל מסתכם בשני גלגלי גומי על אספלט, שבכבישי הארץ סובל מלא מעט תחלואים. אספלט רטוב הוא אספלט המספק פחות אחיזה ומחייב זהירות גבוהה יותר לעומת רכיבה על כביש יבש.

לפיכך מומלץ להיזהר באופן כללי מביצוע פעולות תפעול מהירות או הפעלת כוחות רכיבה גבוהים בפתאומיות. איבוד האחיזה בכביש רטוב קל שבעתיים לעומת כביש יבש. לכן, ההמלצה היא להפחית את מהירות הנסיעה, להגדיל את תשומת הלב ומרחק הבלימה המשוער ובכלל, לחשוב פעמיים ושלוש על כל פעולה. כבר אמרו חז"ל שפיקח לא נכנס למצבים שחכם יודע לצאת מהם.

עופר אבניר - קטנוע. טופלברג, ספק 500
שימו לב לסימונים בעיקר בדרכים לא מוכרות/ספק 500, טופלברג

זהה את האספלט

כבישי ישראל מתאפיינים בסוגי אספלט רבים, איכותיים יותר ואיכותיים פחות. לעתים, ייתכנו מקטעים של אספלט "ישן" ולא איכותי ברצף של אספלט "איכותי" אשר סופג נוזלים בצורה טובה יותר. על הרוכבים לזהות את סוגי האספלט השונים, ולהתאים את צורת הרכיבה.
דעו לזהות את מידת החיספוס של האספלט לפי מידת הברק שהוא מחזיר. אספלט מבריק חלק גם כשהוא יבש – אך כשהוא רטוב מדובר באספלט מסוכן.

טוב צבע טוב משמן טוב

כבישי ישראל מתאפיינים בסימוני צבע על בסיס שמן, אשר במגע עם נוזלים הופכים לחלקים מאוד. סימוני הצבע בכבישים חלקים גם כשהכביש יבש, וגם בתקופות לא גשומות עלולים לגרום להחלקה בגלל הצטברות של נוזלי עיבוי מהמכוניות עליהם, אך בגשם הם הופכים למלכודת לדו-גלגלי של ממש. הכירו את הסוגיה מראש, הרחיקו את מבטכם ושימו לב לסימונים, בעיקר בדרכים לא מוכרות. הקפידו לנסות ולהימנע מלעלות עליהם ואם לא ניתן, עלו עליהם רק בקו ישר כשכוח המנוע מתון במיוחד והעיקר – אל תבלמו על פסי צבע רטובים.

רוח רוח

עונת החורף מתאפיינת ברוחות חזקות ובעלות השפעה מורגשת על היציבות של הדו-גלגלי. בייחוד באיזורים הסמוכים לחוף המושפיעם ברוחות מערביות מהים, או אזורים הסמוכים להרים (כמו כביש החוף הצמוד לכרמל).

במיוחד סובלים הכלים הקטנים והקלים יותר, בעלי יציבות מובנית פחות טובה לעומת כלים גדולים וכבדים. אל תרכבו במהירות גבוהה מדי ברוח חזקה כדי להיות מסוגלים לתקן את מכות הרוח באמצעות היגוי ותנועות גוף מאזנות, אך גם מהירות נמוכה מדי יכולה להוביל לקושי לשלוט בכלי שהרי – מהירות שווה יציבות. בתנאי רוח חזקה, מומלץ גם להפעיל לחץ על הרגליות עם כפות הרגליים, ולהקפיד להצמיד את הרגליים לאופנוע.

אל תשוויצו

לאחר שאמרנו את כל אלה, חשוב להדגיש: לעיתים הבחירה החכמה היא להשאיר את האופנוע בבית, ולהגיע למחוז חפצנו ברכב, או בתחבורה ציבורית. רוכב היוצא לרכוב בסערה חזקה, ובתנאי כביש מסוכנים, מסכן את עצמו ואת הסובבים אותו. זו לא בושה לתת לאופנוע יום חופש ולשמור על עצמך.

הצטרפו לקהילת הרוכבים בעמוד הפייסבוק של עופר אבניר

וואלה! NEWS בשיתוף עופר אבניר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully