וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מאזדה - מותג הרכב בעל צריכת הדלק הנמוכה ביותר

23.12.2015 / 13:01

על פרסומי הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב, מכוניות מאזדה צורכות את הכמות המעטה ביותר של דלק. הונדה, סובארו וניסאן קרובות לצמרת, קרייזלר במקום האחרון

מאזדה CX-9. אתר יצרן
מאזדה CX-9 החדש. דווקא לו יש מנוע טורבו, לראשונה בגרסאות "סקיי-אקטיב"/אתר יצרן

על פי פרסומים רשמיים של ה-EPA, או בתרגום לעברית, "הסוכנות להגנת הסביבה" בארה"ב, מכוניות מאזדה הציגו זו הפעם השניה ברציפות את צריכת הדלק הנמוכה ביותר בשנה האחרונה מבין כל המותגים שנמכרים באמריקה. הממוצע הרשמי של דגמי מאזדה עמד על 29.4 מיילים פר גלון, כלומר 12.4 ק"מ לליטר בנזין. בנוסף לכך, הוכתרה למותג בעל נתון ה-CO2 הנמוך ביותר בפליטת חומרים מזהמים לאוויר.

את המקום השני בדירוג מאכלסת הונדה (מנועי חלומות כדור הארץ) בפער קטן, אחריה סובארו עם ממוצע של 11.7 ק"מ לליטר בנזין, וקרובה אליה חברת ניסאן בהפרש זניח עם 11.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. סוגרת את החמישיה הראשונה היא יונדאי שדורגה בשנה הקודמת במקום הרביעי (11.5 ק"מ לליטר).

בהמשך הרשימה, ב.מ.וו עם ממוצע של 11.3 ק"מ לליטר, קיה עם 11 ק"מ לליטר בנזין, טויוטה עם 10.7, מרצדס עם 10.1, פורד 9.9, ג'נרל מוטורס עם ממוצע כללי של 9.3 ואת המקום האחרון בדירוג נמצא את קבוצת פיאט-קרייזלר, לה ממוצע של 9 ק"מ לליטר. קונצרן פולקסווגן נעדר מהרשימה בשל חקירה מתמשכת בעקבות תרמית זיהום האוויר במנועי הדיזל.

נתונים נוספים שמדווח ה-EPA, מצביעים על כך שנתוני ה-CO2 במכוניות ירדו בשיעור של 21% במשך עשר השנים האחרונות, וצריכת הדלק הופחתה ב-26%. למרות זאת, חלה עליה בעקומת כוחות הסוס, וכן בגודלן של המכוניות שמצטופפות על הכבישים, בין היתר בגין הביקוש לדגמים מרווחים יותר.

מהפן הטכנולוגי, מצאו אנשי הסוכנות כי חל זינוק בשימוש באמצעים להפחתת צריכת הדלק משנת 2008: תזמון שתסומים משתנה (עלייה של 12%), הזרקת דלק ישירה (35%), הגדשת טורבו (14%) וכן חל שימוש נרחב בתיבות 6 הילוכים אוטומטיות ומערכות להשבתת צילינדרים.

עוד אומרים ב-EPA, כי למרות הקיטון במנועים והירידה בצריכת הדלק, זוהי תקופה מצוינת להיות בעליה של מכונית על. מועדון ה-500 כ"ס ומעלה צמח בשנים האחרונות וב-2015 מתייצבות על הכביש 70 מכוניות קיצון לעומת 60 ב-2013, חלקן עם מערכות הנעה היברידיות (מקלארן P1, פורשה ספיידר ועוד).

המגמה השולטת כיום בארה"ב, כמו בשאר העולם היא לפתח טכנולוגיות שתסייענה להפחית את השימוש בבנזין או בדיזל, וזאת למרות שהאמריקנים עדיין נוהרים לחזירי ה-V6 וה-V8 מכוח ההרגל.

בתוך כך, הפערים בין ארה"ב לישראל לדוגמא, אינם תהומיים כפי שהיו בעבר. מכונית מסוג מאזדה 3 (בגרסת טורינג או ספורט, סביבות 20-25 אלף דולר), נמכרת כשהיא מצוידת במנוע 2.0 ל' סקי-אקטיב לו 155 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית, וכך גם מאזדה CX-5. בשנים קודמות, אפילו מכוניות שהוכרזו כגרסאות ליסינג בסיסיות, נמכרו בארה"ב עם מנועי 2.5 ל'. כיום, מנוע בנפח זה משמש בעיקר את מכוניות המנהלים (מייד סייז סדאן).

קונים רכב חדש? קבלו את כל מבחני הדרכים האחרונים בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully