וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך שיתוף המכוניות בתל אביב יוצא לדרך

7.6.2016 / 15:24

העיריה תעמיד לרשות הנהגים 260 מכוניות מיני אותן ניתן לאסוף בנקודה אחת ולהחזיר בנקודה אחרת. רון חולדאי: "כפי שהוכח בתחום האופניים, ניתן לשנות הרגלים ולייצר תרבות תחבורה שיתופית חדשה"

מערך שיתוף כלי רכב. עיריית תל אביב יפו, אתר רשמי
260 רכבי מיני יפוזרו ברחבי העיר לרשות הנהגים בשירות דומה ל"תל אופן"/אתר רשמי, עיריית תל אביב יפו

כפי שדיווחנו בחודש הקודם, עיריית תל אביב, בשיתוף חברת car 2 go יפעילו פרויקט השכרת מכוניות אותן ניתן לאסוף בנקודה אחת בעיר ולהחזירן בנקודה אחרת. אמש (שני) אושר התקציב להפעלת התכנית בהיקף של 100 מיליון שקלים והוא יחל להתגלגל במחצית השניה של שנת 2017.

המיזם מורכב מצי מכוניות עירוניות של car 2 go מקבוצת שגריר הכולל סגל של 260 דגמי מיני עם אפשרות הרחבה בשלב מאוחר יותר, בהתאם לצרכי המשתמשים. את המכוניות ניתן לאסוף בנקודות שונות במטרופולין (כאמור, בדומה ל"תל אופן") מתוך הסדר של 520 חניות ייעודיות. הנהגים רשאים אף לנהוג במכוניות מחוץ לעיר, אך להחזירם רק לנקודות בתוך תל אביב בלבד. כן מותר לחנות ב"כחול-לבן" על פי התקנות העירוניות.

גיל לייזר, מנכ"ל car 2 go מקבוצת שגריר: "מדובר במיזם חדשני, טכנולוגי וירוק לא רק ברמה הישראלית אלא גם ברמה העולמית. שיתוף רכבים הינו אחד הנושאים המדוברים ביותר בעולם ורק לאחרונה חברות הפועלות בזירה זו גייסו מיליארדי דולרים. הבסיס הטכנולוגי להפעלת המיזם הוא נדבך מרכזי בהצלחתו ואנו מאמינים כי השוק בשל לסוג זה של שיתוף רכבים אשר יאפשר לתושבי העיר, מבקרים ותיירים להתנייד בקלות בעיר, להוריד את רמת המינוע והזיהום וכל זאת תוך חסכון כספי ניכר".

מעיריית תל אביב מוסרים כי תעריף ההשכרה יקבע בהמשך, אך הוא צפוי להיות זול בכ-30-40% מתעריף נסיעה במוניות. רון חולדאי: "כפי שהוכח בתחום האופניים, ניתן לשנות הרגלים ולייצר תרבות תחבורה שיתופית חדשה. אני קורא למדינה ולרשויות מקומיות נוספות להצטרף למיזם התחבורתי."

עוד בוואלה! רכב:
סיטרואן קקטוס טורבו במבחן דרכים
הונדה סיוויק טייפ R החדשה בישראל
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מכוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully