וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר איכות JD פאוור:מגמת שיפור ברוב היצרניות. קיה בצמרת

23.6.2016 / 11:47

סקר האיכות של JD פאוור המתפרסם בארה"ב מכתיר את מותג הרכב קיה כמוביל עם מספר הליקויים הנמוך ביותר, לפני פורשה. ומי במקום האחרון?

קיה אופטימה 2016. אתר יצרן
קיה אופטימה. בארה"ב גם אוהבים את המותג הדרום קוריאני/אתר יצרן

סקר האיכות הראשוני של JD פאוור (Initial Quality StudySM) מציב את מותג הרכב קיה במקום הראשון בארה"ב. הסקר בוחן כלי רכב בקרב 80 אלף נהגים במשך 90 הימים הראשונים שלהם על הכביש, כאשר מדד האיכות נקבע לפי מספר הליקויים שהתגלו בכל 100 מכוניות חדשות. המשתתפים בסקר, שנערך בין פברואר-מאי השנה, עונים על 233 שאלות בחלוקה ל-8 קטגוריות עם ליקויים שונים. ב-JD מנתחים את המידע, מעבירים ליצרנים ובסקר הבא בודקים אם חלה עלייה או ירידה.

במסגרת המבדק, מציינים עורכי הסקר כי נרשמת מגמת שיפור כללית ב-21 מתוך 33 המותגים, מה שמצביע על הקצאת משאבים גדולים יותר בפיתוח המכוניות. "היצרנים מייצרים מוצרים באיכות הגבוהה ביותר שראינו בשנים האחרונות", כך אומר ריינס סטיבנס, סגן מנהל JD פאוור. "לפי הנתונים שלנו, עושה רושם שמקבלי ההחלטות התחילו להקשיב היטב לביקורת המופנית כלפיהם מצד הנהגים. אפילו הוספת טכנולוגיה, שבעבר הייתה מקור לבעיות, שודרגה לאין שיעור".

במבט כולל, שיעור האיכות צמח ב-6% ביחס לשנת 2009, שנה שלדברי JD פאוור רבים מהיצרנים רוצים לשכוח, עקב המשבר הכלכלי הגדול בארה"ב. בנוסף לכך, זו הפעם הראשונה בסקר מזה עשור שמותגים עממיים קיבלו ציונים גבוהים יותר ממותגי פרמיום.

סקר איכות JD פאוור. אתר יצרן
סקר האיכות הראשוני של JD פאוור/אתר יצרן

קיה, שמובילה את הטבלה התברגה בפסגה לפני פורשה בפער יחסית קטן - 83 ליקויים לעומת 84 (ככל שהמספר קטן יותר כך הדירוג גבוה יותר). עד למקום השמיני בטבלה הפערים זניחים, אולם טויוטה רושמת שתי נציגויות חשובות בזכות מותג היוקרה לקסוס שמופיע בעשיריה הראשונה.

ממוצע הליקויים עומד על 105, אבל ישנם מותגים שעבורם 2015 הייתה גרועה במיוחד; כך למשל קבוצת יגואר שצללה מהמקום ה-3 אל המקום ה-27, אולם יש להדגיש כי הסקר לא בחן את ה-XE החדשה וגם לא את רכב הפנאי F פייס. מאזדה אגב גם היא דורגה עם מספר ליקויים זהה ליגואר וכך גם מותג מיני של ב.מ.וו.

את המקומות האחרונים מאיישים לנד רובר, וולוו, פיאט וסמארט של מרצדס שלצערה נחתה במקום האחרון עם 214 ליקויים בכל 100 מכוניות שהיא מכרה.

בארה"ב מתעניינים בפרט בהתקדמות של המותגים האמריקניים - "3 הגדולות מדטרויט". ב-JD מדווחים, כי בפעם השניה מזה 30 שנה כל המותגים האמריקניים (קרייזלר, שברולט ופורד) העלו הילוך עם ממוצע של 103 ליקויים - שיפור של 10% לעומת שנת 2015. בולטים בקרב היצרנים הדומסטיים היו קרייזלר ומותג ג'יפ בבעלותו, שהצליחו להפחית את מספר התקלות ב-28 לעומת אשתקד.

"קיים קשר הדוק בין מספר התקלות שהלקוח חווה במכונית החדשה שלו, לבין ההחלטה שלו לקנות את הרכב הבא", כך סטיבנס. "צניחה קטנה במדד הנאנמנות למותג למשל אינה משמעותית, אבל ירידה של אחוזים בודדים בערך המניות של המותג משמעותם הפסד של מיליוני דולרים לעתים".

עוד בוואלה! רכב:
קיה ספורטאז' החדש במבחן דרכים
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מכוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully