וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן אשרה שימוש במצלמות במקום מראות צד במכוניות

4.7.2016 / 10:24

השיפור בטכנולוגיות התצוגה שימש זרז להעברת החוק לפיו יוכלו יצרני רכב ביפן להתקין מצלמות במקום מראות צד רגילות. הספקים כבר חוגגים. "זה העתיד, וצריך להסתגל אליו"

מראות צד ברכב. ShutterStock
בקרוב כבר לא נצטרך מראות צד?/ShutterStock

משרד התחבורה היפני אישר ב-17 ביוני להתקין מצלמות וחיישנים במקום מראות צד בכלי רכב, כך מדווחים כלי התקשורת בטוקיו. על פי פרסומים שונים, ההודעה גרמה לסערה בקרב ספקיות הטכנולוגיה שחפצות לרכוב על המומנטום ולהשיג את המתחרים. בין החברות המרכזיות שנמצאות בלב התעשייה נמנה את 'בוש' הגרמנית ו-Ichikoh היפנית.

רכבי אב טיפוס מגוונים שהוצגו בתערוכות רכב במזרח הרחוק נשאו את הטכנולוגיה במסגרת מפגני טכנולוגיה עתידניים, אולם זו הפעם הראשונה שהיא מותרת לשימוש חוקי בכבישים הציבוריים. הממשלה ביפן טוענת כי היא נענתה לבקשתן של מספר חברות העוסקות בתחום זה נוכח השיפור הגדול שחל בתצוגת הוידאו בכלי רכב בשנים האחרונות.

היתרונות האצורים במצלמות וחיישנים הם לא רק בשדה ראיה משופר שאינו מושפע מסינוור, חשכה או "שטחים מתים" כתוצאה מקורות הרכב, אלא גם הפחתה בצריכת הדלק בזכות הסרת אביזר הבולט מגוף המרכב שמפריע לזרימת האוויר. גם להסרת המשקל קיימת משמעות מסוימת, אם כי מדובר בקילוגרמים מעטים יחסית.

Ichikoh, שנוסדה ב-1903 מספקת כיום נורות LED, חיישנים וטכנולוגיות הקרנה למכוניות, וככל הנראה נמצאת בחזית הבשורה ביפן. "אנחנו מזהים תפנית בענף הזה. זה סגמנט חדש עם אפשרות הכנסה גבוהה מאוד, וחשוב לנו להיות במקום הראשון", כך מנכ"ל החברה אלי אורדובאדי.

בכירי החברה מסרו לסוכנות הידיעות של 'רויטרס' כי הייצור למעשה כבר החל במכסה מוגבלת ובסדרת פנאי קומפקטית. בארה"ב, טוענים שמדובר בניסאן אקס-טרייל. הרגולטורים האמריקנים יאמצו את החוק (בצורה מוגבלת) בשנת 2018, כאשר השוק הסיני יצטרף לאחר מכן. ב-Ichikoh חוזים כי עד שנת 2023 שיעור המכוניות ביפן להן מצלמות פנים במקום מראה מרכזית יעמוד על קרוב ל-30%, ואילו 12% מהמכוניות תמכרנה ללא מראות צד.

עוד מוסיף אורודובאדי, כי כרגע בוחנים את מיקום המצלמות בחלל הפנים. לדבריו, יש הממליצים להתקין אותן בצד ימין ושמאל בקומה העליונה של הדשבורד, ויש מי שחושבים שכדאי דווקא על קורות A הקדמיות. הצעה נוספת שנבחנה היא מעין "סטריפ" וידאו שמזין תמונה פנורמית של מצלמות הצד והמצלמה האחורית ביחד בשדה הראיה של הנהג (קצת מעל לוח המחוונים ולאורך השמשה הקדמית).

הדהירה לכיוון עתיד בטוח יותר לנהגים, כנגזרת גם של נהיגה אוטונומית המבוססת על חיישנים ומצלמות, עשויה לסייע ליצרני הרכב לפתח את התנאים הכלכליים להחליף את מראות הצד בסופו של דבר. אולם למרות זאת, סביר שהתהליך יהיה הדרגתי וינקטו אמצעי זהירות. במבחנים שנעשו ביפן ברכב מסחרי של טויוטה עם מצלמות היקפיות הבחינו הנהגים במספר בעיות. העיקרית שבהן, היא העובדה שבעזרת מצלמות הנהגים אינם מסובבים את הצוואר לשום כיוון, וכן מאבדים אינדקציה לגבי קרבת קצוות הרכב לעצמים חיצוניים.

כך או כך, אומר מנכ"ל Ichikoh, העתיד כבר נסלל מזמן: "המעבר לטכנולוגיה הוא יתרון בשבילנו משום שצברנו ניסיון רב בכך. המגמה כיום היא שמראות הן מוצר הולך ונכחד במכוניות, והשימוש במצלמות נמצא בנסיקה. זה מה שמחכה לפנינו, וכולם צריכים להסתגל לכך".

עוד בוואלה! רכב:
טכנולוגיות חדשות מעולם הרכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully