וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה אוטונומית: האם מכוניות תחויבנה בקופסא שחורה?

20.7.2016 / 11:16

משרד התחבורה הגרמני רוצה לחייב את יצרניות הרכב להתקין קופסא שחורה ברכב, במקרה ואירעה תאונה שנגרמה בשל טעות במנגנון הנהיגה האוטונומי

מכונית אוטונומית. ShutterStock
מרצדס E קלאס החדשה/ShutterStock

משרד התחבורה הגרמני מגבש תקנה חדשה לפיה יצרניות הרכב להן מכוניות עם בקרת נהיגה אוטונומית (AUTOPILOT) תחויבנה בהתקנת "קופסא שחורה", וזאת על מנת לקבוע האם המערכת הייתה אחראית במידה כלשהי לתאונת דרכים, אם כזו אכן התרחשה.

כלי התקשורת בברלין מדווחים שבעקבות התאונה הקטלנית בה נהרג נהג אמריקני בטסלה מודל S, שעה שהייתה מוגדרת במצב נהיגה אוטומטי והתנגשה במשאית, גדל הלחץ על מהנדסי הרכב של היצרנים וכן על הרגולטורים כדי למנוע השנות מצבים כאלו בעתיד.

על פי הצעת החוק של שר התחבורה הגרמני דוברינדט, הנהגים אינם מחויבים בהכרח להיות עירניים לתנועה סביבם או להתמקד בגלגל ההגה, אולם מוטלת עליהם החובה לאכלס את מושב הנהג כך שיוכלו להתערב בנעשה במידה והעסק יוצא משליטה. הקופסא השחורה תתעד למעשה את כל מהלך הנהיגה, כולל רישום ממוחשב של הרגע בו הנהג ביקש להפעיל את מערכת הנהיגה האוטומטית.

גרמניה מובילה את העולם במכוניות להן נהיגה אוטנומית, ובין המובילות בענף זה הן מרצדס וב.מ.וו. הראשונה אף פתחה לאחרונה אוטובוס שמסוגל לנהוג ללא התערבות נהג במסגרת פיילוט חדשני שיבחן בשנה הקרובה.

ישנן לא מעט יצרניות שלוקחות חלק במיזמים דומים, כמו וולוו, אודי, וג'נרל מוטורס. אולם סביר שנוכח הרגולציות נמתין לפחות עד שנת 2021 כדי לקבל תמונה אמיתית לגבי היכולות שלהן על הכביש הציבורי, ואם אכן אפשר להניח חלק מהחששות בצד.

עוד בוואלה! רכב:
נוהגת לבד: מרצדס E קלאס החדשה בישראל
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה במבחן דרכים
טסלה מודל 3, כבר להיט מכירות

  • עוד באותו נושא:
  • מכוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully