וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקה מאוהבת במכונית החדשה של טסלה, מודל 3

3.4.2016 / 9:07

מעל 200 אלף איש הזמינו את טסלה מודל 3 עוד לפני שעלתה לכבישים. המכונית החשמלית מאיצה ל-100 קמ"ש ב-6 ש' ונוסעת למרחק מרבי של 347 קילומטרים על סוללות. המחיר? לא זול

טסלה מודל 3. יצרן, ניר בן טובים
טסלה מודל 3 החדשה. משפחתית "עממית" לחמישה אנשים עם אפס זיהום אוויר וביצועים מצוינים/ניר בן טובים, יצרן

באירוע שנפרש על פני יומיים בארה"ב במהלך הסופ"ש האחרון, חשפה חברת המכוניות "טסלה מוטורס" את המכונית המשפחתית החדשה, מודל 3. קודם להשקתה, נרשמו בסוכנויות טסלה ברחבי אמריקה אלפי הזמנות כאשר כל אחד מהרוכשים משאיר הפקדה של 1,000 דולרים, שהינם אחוז קטן משוויה של המכונית, שנאמד ב-35 אלף דולרים.

מנכ"ל החברה, אלון מאסק רמז לקראת חשיפתה שנתוניה הטכניים של מודל 3 יהיו "שמרניים", אבל מהדיווחים על היכולות עולה תמונה שונה בתכליתה; על פי טסלה, המודל 3 מסוגלת לכסות מרחק מרבי של 347 קילומטרים על הסוללות ולהאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות. כל זאת, במכונית משפחתית עם סידור הושבה ל-5 אנשים ומערכת נהיגה חצי עצמונית. בעתיד, תהיה גם גרסה כפולת הנעה, ומאסק ציין כי הסדרה תתוגבר במהדורת "ביצועים" שמאיצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות בלבד.

יתר הנתונים, כמו גם המידות עדיין נותרו חסויים בחלקם, אבל מאסק מבטיח שהמכונית, שנולדה בהשראת מודל S ומודל X תהיה מהמרווחות בקבוצת המשפחתיות וכן כי לא תתקשה להשיג ציון בטיחותי מלא של 5 כוכבים במבחני הריסוק. עוד אומר מאסק כי עד 2017 - מועד עלייתה לכבישים, תהיינה עוד הרבה עמדות טעינות להזנת הסוללות בפרקי זמן קצרים. כיום, מפעילה טסלה כמה אלפי עמדות ובכוונתה להכפיל זאת במהלך השנים הקרובות.

בהיבט המסחרי, מודל 3 היא מכונית אסטרטגית עבור טסלה, שעד היום שיווקה מכוניות במחירים רחוקים מהישג ידם של רבים. עדיין לא מדובר כאן ברכב "נגיש" לאוכלוסייה הממוצעת, אבל זה בהחלט ציון דרך חשוב בתעשיית הרכב העולמית.

עוד הרבה על טסלה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully