וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט אטקה לובש בגדי שטח

25.9.2016 / 8:06

סיאט הציגה את מהדורת השטח המהודרת של רכב הפנאי החדש אטקה. האם ה-X-Perience מציע ערך מוסף, מעבר לחזות קשוחה?

סיאט אטקה אקס פריינס. אתר יצרן
סיאט אטקה אקס-פריינס, לשבילים/אתר יצרן

לפני כמה שנים חשפה סיאט גרסת שבילים של הלאון סטיישן ('קרוס-ספורט' כינו אותה) במטרה לפנות לנהגים בעלי שאיפות לטייל באזורים לא סלולים. המיזם לא ממש המריא כפי שחזו, ובסופו של דבר הלאון המוגבהת ההיא נשכחה כלא הייתה. האם האטקה X תצליח היכן שהיא כשלה?

לפחות על קו הזינוק, יש לאטקה X-Perience את כל הנתונים הנדרשים להתברג במקום טוב בקרב מכירות פולקסווגן; ראשית, האטקה היא קרוסאובר בהגדרתה, כלומר יושבת גבוה מעל הכביש ולובשת את כל סימני ההיכר של רכב פנאי אופנתי. סיאט התאימה לגרסה זו חישוקי 18 אינטש מעוצבים בסגנון בלעדי, קשתות גלגלים מושחרות, פגושים עם מיגון ודיפוני כרום, חצאיות צד, קליפרים צבועים ומסילות גג.

התמה החיצונית הבולטת מתורגמת ישירות לתא הנוסעים, שם אפשר להבחין בשלל רכיבים, כולל התאמה של צבעים עם מושבים בגוון כפול, אווירה ספורטיבית יותר, שטיחונים חדשים מגומי נגד טינופת, ידית הילוכים בעיטור שונה ועוד כמה אלמנטים שמושכים את העין.

בהיבט הטכני, ה-X אטקה נושאת בקרביה את בקרת ה-4Drive traction system, המבוססת על מצמד הלדקס עם חלוקת מומנט בין שני הסרנים. היא משולבת עם דפרנציאל XDS, כך שלדברי סיאט כל גלגל זוכה לאחיזה מרבית בתנאי נהיגה מורכבים. בחרטום של האטקה X, נמצא מנוע 2.0 ל' טורבו דיזל עם הספק מרבי של 190 כ"ס ו-41 קג"מ הזמינים מ-1,900 סל"ד, בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית 7 מהירויות DSG. סיאט מבטיחה ביצועים מעולים, צריכת דלק שפויה ורמת נמוכה של פליטת מזהמים.

בסיאט טוענים שאחוז קטן מהרוכשים בוחרים בדגמי הנעה כפולה בסדרת האטקה (פחות מ-20%). הצפי הוא, שהמחיר לגרסה זו, שתהיה הבכירה ביותר במשפחה יזנק בלפחות 1,000-1,200 יורו בהשוואה לדגמים הבסיסיים להם הנעה קדמית ומנועי 1.4 ל' TSI. סיאט תחשוף את ה-X-Perience במסגרת תערוכת פריס. הדגמים הסטנדרטיים של אטקה יגיעו לארץ בסוף השנה הנוכחית, או בתחילת שנת 2017.

עוד בוואלה! רכב:
5 טון חימר: כך מייצרים סיאט חדשה
נהיגה ראשונה: סיאט איביזה קופרה החדשה
סיאט תפרד מהמיניוואן המשפחתי שלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully