וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההסכם: נשיא רנו-ניסאן ינהל גם את מותג מיצובישי

20.10.2016 / 15:29

קרלוס גוסן עשוי לעמוד בראש הדירקטוריון של מיצובישי לאחר שרנו-ניסאן רכשה את אחוז השליטה העיקרי ביצרן. "כדי לבצע רפורמה, צריך מישהו בעל שיעור קומתו"

נשיא רנו-ניסאן, קרלוס גוסן. AP
נשיא רנו-ניסאן קרלוס גוסן/AP

ניסאן תמנה את קרלוס גוסן, נשיא החברה לעמוד בראשות חברת מיצובישי לאחר שזו תסיים להעביר אליה את אחוז השליטה העיקרי בחברה, כך מדווחים כלי התקשורת בטוקיו. זאת, בעקבות ההסכם שנחתם לפני כמה חודשים בין שני הצדדים. כזכור, מיצובישי נאלצה לחפש פתרונות יצירתיים כדי לחלצה ממשבר הונאת צריכת הדלק שגבה ממנה מיליארדים רבים של דולרים וסדק את אמון לקוחותיה.

גוסן בן ה-62 יהיה הנשיא הראשון בתעשיית הרכב שינהל שלושה מותגים במקביל שהיקף מכירותיהם גבוה מאוד. אולם, דיווח זה גרר ביקורת נוקבת מאנליסטים בענף שסוברים שגוסן לוקח על עצמו מחויבות שיתקשה לעמוד בה. "אני חושב שיש לו מספיק עבודה עם רנו וניסאן, ומוטב לו להקדיש את האנרגיות שלו שם, ולא לקפוץ על ג'וב חדש ביפן, מאתגר ככל שיהיה", כך האנס פטר מחברת AlphaValue בפרנקנפורט.

מנגד, תומכיו בתקשורת טוענים שאם מהלך זה יבשיל, גוסן הוא היחיד שמסוגל להוציא את מיצובישי לדרך חדשה. "כדי לגבש כזו תכנית שיקום מורכבת, אתה חייב אדם בעל שיעור קומתו של גוסן וחוסנו", אומר קוגי אנדו מחברת המידע והבטיחות היפנית SBI.

גוסן הוא דמות מוערכת בתעשייה וזכה לא פעם לכינוי "מקצץ ההוצאות" בשל שיטת עבודתו האגרסיבית. הוא אחראי למפנה הדרמטי של רנו בסוף שנות ה-90 ובתחילת שנות ה-2000 וכן להחייאת ניסאן שכמעט התפרקה לחלקים. בהנחה שדיווח זה נכון, מעניין יהיה לראות אם יוכל לסייע למיצובישי לגשר על משבר האמון שנפער בינה לבין לקוחותיה, לאחר שהתוודתה שרימתה אותם במשך 25 שנים.

עוד בוואלה! רכב:
רוכשי מיצובישי אאוטלנדר יוכלו להטעין את הרכב בבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully