וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: סיטרואן C3 החדשה. אופנה חכמה

17.11.2016 / 11:35

C3 הוא הדגם הנמכר ביותר של סיטרואן ויחד עם קקטוס מסמן את הדרך בה תצעד היצרנית בשנים הקרובות. ערכנו סיבוב ראשון ב-C3 החדשה כדי לבחון את הצהרות סיטרואן למכונית מזן חדש

סיטרואן C3 במבחן דרכים. יצרן, ניר בן טובים
סיטרואן C3 החדשה/ניר בן טובים, יצרן

דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם במכונית, עוצרים במעבר חציה ומבחינים בדאינריז טארגאריין וטיריון לאניסטר חוצים את הכביש. לפני שהספקתם לומר הנה זאתי ממשחקי הכס והגמד, נוחת דרוגון, הדרקון השחור של חליסי במרכז הכביש, פוצח בצווחה מנפצת זגוגיות, ומאפשר לצמד לעלות על גבו.

בריצה מגומגמת ונפנוף כנפיים דרוגון מתרומם לאוויר והשלישייה נעלמת באופק; אתם נשארים עם לסת שמוטה. מי יאמין לכם שראיתם אירוע שכזה. ובכן בסיטרואן מצאו פתרון בדיוק למצבים שכאלה, והתקינו במראה המרכזית מצלמה זעירה שמצלמת את הנעשה מלפנים. לחיצה על כפתור גדול שבתחתית המראה המרכזית תפעיל את המצלמה שתתחיל להקליט את הנעשה מולה חצי דקה לפני הלחיצה על הכפתור, ודקה לאחר הלחיצה על הכפתור. ההקלטה תשמר בחשבון אפליקציה ייעודיים שלכם, וכהרף עין - אם תרצו - הסרטון גם יופץ ברשתות החברתיות. יותר אתם לא תפספסו סיטואציה שכזו שתתרחש מול עינכם ואף אחד לא יחשוב שאתם, איך נאמר... מאותגרי מציאות.

טוב, סיטרואן לא תכננה את מצלמת הדרך המשוכללת רק עבור אירוע גרנדיוזי שכזה, אלא עבור כל אירוע אותו תרצו לשתף או לתעד כמו סיטואציית כביש מוזרה, מצחיקה, או לא עלינו - תאונה או הוכחה שלא ביצעתם עברת תנועה. המערכת נקראת 'קונקטד-קאם' (ConnectedCam) וכוללת מצלמה פנורמית באיכות גבוהה שבשילוב מערכת הניווט שבמכונית מאפשרת ציון מיקום מדויק. היא יכולה להקליט סרטוני וידאו וסטילס ודורשת את התערבות הנהג להקלטה, אלא אם התרחשה תקרית חריגה (כמו בתאונה), ואז המצלמה מפעילה את עצמה עצמאית וקטע הוידאו נשמר אוטומטית.

מצלמת הדרך המשוכללת מהדרת את סיטרואן C3 החדשה וייחודה מעבר להיותה מובנית - לראשונה ברכב כלשהו - היא אפשרות שיתוף הנסיעה ברשת החברתית. היא כמובן רק גימיק (נחמד), ויחד עם מרכיבים נוספים עוזרת ל-C3 להצטרף לדרך שהתווה קקטוס ולסמן את ערכי המותג העדכניים של סיטרואן: חדשנות, עיצוב, נוחות ותמורה.

סיטרואן C3 במבחן דרכים. יצרן, ניר בן טובים
סיטרואן C3 במבחן דרכים/ניר בן טובים, יצרן

קל לראות את הדימיון בעיצוב בין קקטוס ל-C3 מבחוץ ומבפנים. אבל בשונה מקקטוס בה תא הנוסעים הולך על הקו הסגפני מבחינת טיב חומרים והאבזור, C3 מציגה קו אחר. סיטרואן בחרה להרכיב את חלל הנוסעים מהמון חומרים (בד, דמוי עור, פלסטיק מגורען, פלסטיק מוברש בכרום וכו'), חלקם טובים וחלקם מרגישים פשוטים. התוצאה גם אם לא מושלמת, היא של מראה עשיר וקו עיצובי מחניף.

חלק מהאלמנטים שראינו בקקטוס מופיעים גם כאן כמו ידיות דלתות שנראות כאילו נשלפו ממזוודה, ומושבים "כורסאתיים" עם סממנים גרפיים רוחביים להדגשת המרחב. על סממנים אחרים סיטרואן ויתרה וב-C3 נמצא חלונות אחוריים נפתחים ופתח אוורור גם לנוסע.

אז האווירה עשירה ולא בוצעו ויתורים מוזרים, אבל הנדסת האנוש לא מושלמת. למשל לחצן מצב 'ספורט' מוחבא רחוק מהישג ידיו של הנהג ובתוך מחזיקי הכוסות(!), תפעול מערכת המולטימדיה (שנלקח בשלמות מדגמי פיג'ו וסיטרואן) עדיין מסורבל במקום שמעט יפושט בדומה לפיג'ו 3008 החדש גם כן, את מערכת עצור-הנע (שעלולה להפריע בקיץ הישראלי כשמדחס המזגן יכבה ברמזור) ניתן לכבות רק דרך המולטימדיה, לחצני הגה מבלבלים (למשל לחצני מערכת השמע נמצאים גם בצד ימין וגם בצד שמאל), ומעל הכל - אין מספיק תאי אכסון.

זהו הדור השלישי ל-C3 והוא מבוסס על פלטפורמת קודמו לאחר שעבר שידרוג משמעותי. פלטפורמה זו בווריאציות שונות משרתת בין היתר את פיג'ו 208, את C3 פיקאסו וגם את DS3, כשבסיטרואן מדווחים על חיזוקים שונים שבוצעו בכדי להשיג תחושת איכות נסיעה גבוהה יותר וגם רמת בטיחות גבוהה יותר - בעיקר בעת פגיעות צד.

ממדי המכונית החדשה צמחו משמעותית. היא ארוכה יותר ב-4.9 ס"מ (כעת 399 ס"מ), רחבה יותר ב-2 ס"מ (כעת 175 ס"מ) ובסיס הגלגלים גדל ב-7.4 ס"מ משמעותיים מאוד (כעת 254 ס"מ, כמו בפיג'ו 208). הגובה צומצם ב-5 ס"מ (כעת 147 ס"מ), כך שהפרופורציות העגלגלות של שני הדורות הראשונים הוחלפו במראה מקובל יותר: פחות ייחודי, ויותר אלגנטי. הממדים הגדולים יוצרים תא נוסעים מרווח מבעבר. מלפנים לא חסר מקום ואילו מאחור נמצא מקום סביר עם מושב נוח. עם זאת קורות הגג הנמוכות יחסית, עלולות להפריע בעת כניסה ויציאה למושב האחורי. תא המטען נותר זהה בנפחו לדור הקודם עם 300 ליטר. מציע סף ההטענה מעט גבוה, אבל פתח ההטענה גדול ושימושי.

עוד באותו נושא

מבחן: סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו. רך ודוקר

לכתבה המלאה
סיטרואן C3 במבחן דרכים. יצרן, ניר בן טובים
סיטרואן C3 במבחן דרכים/ניר בן טובים, יצרן

מנוע

אין כאן בעיטה בגב ביציאה מהמקום, אלא יש כוח לינארי שמושג מההתחלה ובאופן רציף

ל-C3 החדשה גם מנוע שונה מזו הקודמת, ומוכר מדגמים אחרים בקבוצה. מדובר במנוע 1.2 ליטר מוגדש טורבו שמפיק 110 כ"ס. על פניו לעומת קודמו (1.6 ליטר אטמוספרי) הספקו נחות ב-10 כ"ס, אולם ההספק המרבי במנוע ה-1.2 ליטר מושג ב-5,500 סל"ד שהם 500 סל"ד פחות מבמנוע ה-1.6 ליטר, והמומנט המרבי גדול משמעותית, 20.9 לעומת 16.3 קג"מ, ומושג בסל"ד נמוך בהרבה, 1,500 לעומת 4,250 סל"ד. התוצאה בפועל מנוע נמרץ בהרבה מבעבר. אין כאן בעיטה בגב ביציאה מהמקום, אלא יש כוח לינארי שמושג מההתחלה ובאופן רציף עד בערך 4,500 סל"ד כאשר אז, כמו רוב מנועי הטורבו החדשים, מתחיל להיגמר לו האוויר. האופי הנוח הזה מאפשר לנהוג את ה-C3 החדשה במרכז טווח הנשימה בזריזות, אבל לא באטרף של מנוע טורבו המולבש על סופרמיני קטנה.

תיבת ההילוכים במרבית הזמן עובדת מצוין. יש לה נטייה בסיסית לרוץ במעלה ההילוכים ולפעמים היא תתעקש להישאר בהילוך גבוה בשם החיסכון בדלק. לשם כך יש את כפתור ספורט בתיבה אשר ישפר את התגובות ותחושת הזריזות של המכונית. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 13.5 ק"מ לליטר סבירים מאוד לתוואי המסלול המגוון.

מנוע ה-1.2 ליטר גם מוצע בגרסה נטולת מגדש, עם 82 כ"ס ובשידוך לתיבה ידנית בעלת 5 הילוכים. גם מנוע זה מציע קצב התקדמות סביר, אם כי הוא רועד מעט בסרק. תיבת ההילוכים בגרסה זו מחולקת היטב ותפעול הידית והמצמד נוחים ונעימים. למנוע צליל נעים בהתנהלות עירונית תוך ערבוב תיבת ההילוכים, אך בהתנהלות במהירות קבועה של סביבות 120 קמ"ש, הוא יוצר רעש מונוטוני מעט מעצבן. צריכת הדלק בתוואי זה עמדה על 15.4 ק"מ לליטר.

נוחות והתנהגות

סיטרואן C3 במבחן דרכים. יצרן, ניר בן טובים
סיטרואן C3 במבחן דרכים/ניר בן טובים, יצרן
כיול המתלים רך ומאפשר למכונית לגהץ את פגעי האספלט

כשסיטרואן חשפה את הדגם רשמית, היא דברה על שימוש ייחודי עבורה בדבקים מודרניים בנוסף לריתוכים קונבנציונליים במטרה להשיג קשיחות מבנית ובמקביל להציג עידון ונוחות מרביים. למעשה אנשי סיטרואן התחייבו לחזור למקורות ו"לספק את המכוניות הנוחות והמעודנות ביותר בכל פלח שוק".

במקרה של C3 אפשר לומר שסיטרואן בכיוון הנכון. כיול המתלים רך ומאפשר למכונית לגהץ את פגעי האספלט שבכבישי ברצלונה וסביבתה אפילו עם חישוקי 17 אינץ' עם גומי דק. לתחושת הנוחות עוזרים גם המושבים הרכים והרחבים, כשמנגד רעשי רוח שמתחילים להופיע בסביבות 120 קמ"ש, מעט מפריעים.

הכיול הרך של המתלים גורם ל-C3 להציג זוויות גלגל מוחשיות ולעיתים לנדנוד גוף מיותר. אבל למכונית שילדה משותפת ל-208 שמשמעותה בסיס טוב להתנהגות נאותה. הפניית הגה בכביש מסולסל ו-C3 לא מאכזבת, השלדה מגיבה היטב ואפילו הזנב מוכן לשתף פעולה אם הנהג רק יבקש יפה. משלימים את התמונה בלמים טובים ונשכניים.

בניחוח פריזאי

סיטרואן C3 במבחן דרכים. יצרן, ניר בן טובים
סיטרואן C3 במבחן דרכים/ניר בן טובים, יצרן

סיטרואן C3 החדשה היא מכונית טובה שמציעה מתכון שונה מקודמתה. היא כבר לא אלגנטית, אריסטוקרטית, אלא חדשנית ואופנתית. קודמותיה היוו נתח מכירות מכובד עבור סיטרואן כשסך הכל יוצרו 3.5 מליון מכוניות לאורך שנות קיומם של 2 הדורות הקודמים כאשר משנת 2012 זהו רב המכר של החברה. אחת מכל 5 מכונית סיטרואן היא C3 ומכאן חשיבות הדגם בעיני היצרנית. עבורה היא שחקנית מפתח בדרך להשגת יעד צמיחה של 30% עד שנת 2020.

בישראל הסיפור מעט מורכב יותר. בדורה האחרון C3 לא היתה להיט וכבר מספר שנים שהמכונית לא נמכרת בארץ. היבואנית מודעת לכך ועל כן מתכננת לשנות את המצב ולשווק את המכונית, שתגיע במרץ 2017, עם אבזור רב - וברוח האופנה - עם אפשרות "להתאמה אישית". בחו"ל יש 36 אפשרויות לעיצוב החוץ ועוד 4 לעיצוב הפנים כשעדיין לא ברור מה יוצע בישראל. בסגמנט רווי מתחרות חזקות כמו שיש בארץ, C3 חייבת למצוא לה נישה ייחודית. תמורה גבוהה ואפשרות ל"תפירה אישית" אמיתית, יכולה להיות בדיוק מה שהמכונית צריכה.

עוד בוואלה! רכב:
נהיגה ראשונה בפיג'ו 3008 החדש. מעלה את הרף
מנהלים בעתיד: האם זו תהיה סיטרואן C5 החדשה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully