וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב פנאי ספרדי: סיאט אטקה החדש הושק בישראל

5.12.2016 / 12:00

צ'מפיון מוטורס חשפה בישראל את רכב הפנאי החדש אטקה שיוצע עם מנוע 1.4 ל' טורבו ו-3 חבילות אבזור. המחיר, החל ב-139,900 שקלים

צלמים זמניים מורשים

באירוע שנערך היום (שני) בתל אביב, חשפה יבואנית דגמי סיאט לישראל צ'מפיון מוטורס את רכב הפנאי אטקה (Ateca). הקרוסאובר הראשון בתולדותיו של המותג הספרדי יתחרה בקבוצה צפופה מול קיה ספורטאז', ניסאן קשקאי, יונדאי טוסון ופיג'ו 3008 בין השאר. בחברה מעריכים, שביחס לרמת הביקוש בישראל לרכבי פנאי מסוגו, צפויה לו הצלחה גדולה.

האטקה, עליו תוכלו לקרוא בהרחבה בחלון (מבחן דרכים), תוכנן בידי פולקסווגן על פלטפורמת ה-MQB המודולארית על בסיס קונספט בשם IBX שהוצג לפני מספר שנים. זהו רכב פנאי קומפקטי שבאופן לא ישיר ירש את מקומו של המיניוואן אלטאה. הקרוסאובר הספרדי עוצב ברוחה של הלאון והאיביזה ושומר על סימני ההיכר הקלאסיים של הספרדים הבאים לידי ביטוי בעיקר בפיסול חלקו הקדמי וקו המותניים.

עם קרבה גנטית לפולקסווגן טיגואן, אטקה מציע סידור הושבה לחמישה אנשים עם מידות מקובלות בקטגורית הקרוסאוברים המשפחתיים; האורך הוא 4.37 מ', רוחבו 1.84 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.64 מ'. נפח תא המטען הוא מהשימושיים בקבוצה זו, עם 510 ל' (לעומת 430 ל' בניסאן קשקאי, לדוגמא).

בחזיתו של האטקה תמצאו בארץ מנוע 1.4 ל' טורבו המפיק 150 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-25.5 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד. הוא מאיץ ל-100 קמ"ש באמצעות תיבה דו-מצמדית בזמן של 8.6 שניות וצריכת הדלק הממוצעת בנסיעה משולבת עומדת על 18 ק"מ לליטר (בתנאי יצרן).

סיאט אטקה בישראל. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
סיאט אטקה בישראל/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

רמות אבזור, מחירים

האטקה יימכר בישראל ב-3 רמות אבזור שונות: סטייל, סטייל פלוס, אקסלנס וגרסה מורחבת בשם אקסלנס פלוס. בתא הנוסעים, במפרטו התקני (סטייל וסטייל פלוס), כולל האטקה מלבד מערכות כמו בקרת אקלים מפוצלת, בלוטות' וכדומה, מערכת שמע המבוססת על צג 5 אינטש מרכזי, כניסת USB ו-AUX, חיישני גשם ואורות, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי ועוד. גרסת סטייל פלוס מוסיפה גם מסך 8 אינטש ושמונה רמקולים (לעומת 6) וקישוטים קטנים בחלל הפנים.

מפרט אקלנס מצויד במערכת ה-Full Link המחוברת לסמארטפונים עם אפליקציות רבות. כן היא משודרגת עם מושבי ספורט בריפוד אלקנטרה, הנעה ללא מפתח, תאורת אווירה משתנה בדלתות, גג-שמש, פתיחת תא המטען עם הרגל, מראות צד עם תאורת מוקרנת על הקרקע וחישוקי 18 אינטש.

רמת האבזור הבכירה ביותר, ה-אקסלנס פלוס, המוצעת רק לרוכשי חבילת אקסלנס הרגילה, מציעה בתמורה ל-22 אלף שקלים נוספים את מערכת ה-סיאט סאונד סיסטם לה תשעה רמקולים, סאב-וופר, מגש טעינה אלחוטי לטלפונים החכמים, מצלמות 360 מעלות, מושב נהג חשמלי עם זכרונות וחימום, מערכת שטיפת פנסים קדמיים וחישוקי 19 אינטש.

חלק ממערכות הבטיחות האקטיביות תמצאנה כבר בגרסת הכניסה, כמו בלימה אוטונומית במצב חירום, אך מערכות מתקדמות יותר כמו פיקוח על שטחים מתים והתרעה על קרבת עצמים זמינות בגרסת סטייל פלוס. מערכות היציבות וסיעניי הבלימה מצטרפות ל-7 כריות אוויר.

המחירים לאטקה בישראל:
סטייל: 139,900 שקלים
סטייל פלוס: 145,900 שקלים
אקסלנס: 165,900 שקלים
אקסלנס פלוס: 187,900 שקלים.

עוד באותו נושא

מבחן דרכים: סיאט אטקה החדש

לכתבה המלאה
סיאט אטקה בישראל. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
סיאט אטקה בישראל/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

מביטים למתחרים בלבן של העיניים

צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט בישראל: "הגעת ה-Ateca לארץ היא יום חג עבור חטיבת סיאט בישראל. עם דגם SUV ראשון של סיאט ודריסת רגל ראשונה בסגמנט הצומח בישראל, אנו צופים כי SEAT Ateca יהפוך לדגם מרכזי מוביל - בנוסף לאיביזה וללאון - ויאפשר לנו לבסס את המשך צמיחת המותג בישראל. Ateca מציע את כל מה שאנו מכירים מסיאט - עיצוב דינמי חוויית נהיגה, תא נוסעים איכותי ועתיר טכנולוגיה המאובזר במולטימדיה מתקדמת - וכל זאת בסגנון ייחודי שכבר מוכר לנו מברצלונה. כל אלו, לצד המחיר האטרקטיבי של הרכב, יוצרים את אחת החבילות הטובות בסגמנט, שכל לקוח צעיר ברוחו ירצה ליהנות ממנה".

בסיאט ישראל לא מוכנים בשלב זה לדבר על היקף מכירות, אך סבורים כי מתוך 8,000 ומעלה מסירות בשנת פעילות ממוצעת, האטקה יגזול נתח לא קטן בעתיד בסגמנט שהוא חדש עבור המותג הספרדי בישראל. עוד אומרים בצ'מפיון מוטורס, כי להבדיל מאיביזה ולאון, קהל היעד של האטקה טמון (גם) בשכבת גיל מבוגרת יותר.

עוד בוואלה! רכב:
סיאט נפרדת מהמיניוואן המשפחתי אלהמברה
נהיגה ראשונה בסיאט איביזה קופרה החדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully