וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו וענו האם אתם מזהים את עבירות התנועה החמורות שבסרטונים

וואלה! NEWS בשיתוף הרשות לבטיחות בדרכים

15.3.2017 / 8:59

כמה תאונות קשות התרחשו ב-2016 בגלל מהירות מופרזת? וכמה בגלל אי ציות לרמזור? צפו בסרטונים, וגלו עד כמה כללי התנועה ברורים לכם והאם אתם מסוגלים לזהות פורעי חוק

הסרטונים באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

רבים מאיתנו מכירים את חוקי התנועה והכללים עליהם יש להקפיד בכביש אך לא תמיד מקיימים אותם - בין אם בהיסח הדעת ובין אם ביודעין - ותרבות הנהיגה בישראל נותרת כזאת שהופכת כל נסיעה בכביש לסכנת נפשות.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשיתוף אגף התנועה – משטרת ישראל ועמותת "נתיב בטוח", השיקו בחודש אוגוסט את מיזם "שומרי הדרך – שינוי חברתי בדרכים", שמטרתו העיקרית היא לשנות את תרבות הנהיגה בישראל ולקדם נהיגה על פי החוק בקרב כלל הנהגים, בין היתר על ידי תיעוד מאובטח של עבירות תנועה בכבישים, בדגש על עבירות מסכנות חיים, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

ייחודו של המיזם הוא השימוש בחוכמת ההמונים – מתן האפשרות לכל אזרח הפועל מתוך אחריות אישית ומוסרית לנושא הבטיחות בדרכים, לתעד עבירות תנועה חמורות באמצעים דיגיטליים מתקדמים, מתוך שאיפה אמיתית להוביל לשינוי בתרבות הנהיגה בכל מקום ובכל זמן.

מתנדבי המיזם מפעילים את האפליקציה בתחילת הנסיעה, ומצלמים באופן רציף את הכביש ואת כלי הרכב הנראים מהשמשה הקדמית. כאשר המתנדב מבחין בעבירת תנועה הוא נותן הוראה קולית השולחת את הדיווח באופן אוטומטי ומאובטח למרכז הסינון והבקרה שהוקם ברשות הלאומית. כל תיעוד שמתקבל נבחן בקפידה בכדי לבדוק האם ניתן לזהות בבירור את עבירת התנועה ופרטי הרכב, ואת סוג העבירה שנצפתה. תיעוד של עבירות שהוגדרו כחמורות ומסכנות חיים, בהתאם להחלטת אגף התנועה במשטרת ישראל, מועברים באופן מאובטח לאגף התנועה לטובת המשך טיפול מול הנהגים והגשת דו"חות או העמדה לדין של מבצעי העבירות.

כמה תאונות קשות התרחשו ב-2016 בגלל אי ציות לרמזור? צפו בסרטונים, גלו האם אתם מצליחים לזהות את עבירות התנועה החמורות המתבצעות בהם וענו על השאלות כדי לדעת עד כמה אתם מכירים את חוקי התנועה ומסוגלים לזהות פורעי חוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully