וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר 4X4 "קומפורט" – מבחן דרכים

12.3.2017 / 8:10

אחרי שנהגנו בסקודה, סיאט ואודי, הגיע הזמן לבחון את הפרשנות של פולקסווגן לנושא "הקרוסאובר של המאה ה-21". האם הצליחו מהנדסי פולקסווגן לייצר משהו חדש?

מבחן דרך – פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
לקוחות פולקסווגן אינם מבקשים להיות חלק מעדרי הקרוסאוברים, המציפים את הכבישים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

פולקסווגן טיגואן לא היה להיט גדול בישראל אבל באירופה הוא עשה חיל, בעיקר בגרסאות הדיזל התופסות כ-90 אחוזים מסך מכירותיו ביבשת - 2.8 מיליון טיגואנים נמכרו בעולם, בשמונה השנים האחרונות. אלינו לא יגיע טיגואן במהדורת "דיזל-גייט" אלא עם מנועי בנזין 1.4 ו-2.0 ליטר טורבו, אותו אנו בוחנים היום. טיגואן חולק מכלולים רבים עם ג'יפוני קונצרן פולקסווגן: פלטפורמת MQB, מנועי טורבו קטני נפח, תיבות הילוכים רובוטיות זריזות וחסכוניות.

טיגואן החדש מבטיח להיות גדול יותר מקודמו, חסכוני ובטיחותי יותר. המחיר, זו לא הפתעה, גבוה למדי; רכב המבחן הוא היקר בהיצע, 209,900 שקלים; זה נראה הרבה אבל עם מנוע 2.0 ליטר 180 כ"ס, הנעת 4X4 ורמת אבזור גבוהה, אין בעיה להשוות אותו לפורסטר (215,000 שקלים) או אודי Q2 עם חבילת איבזור ראויה (205,000 שקלים). טיגואן 2X4 1.4 ליטר עולה 164,900 שקלים, מחיר תחרותי בהתחשב באיכויות הקרוסאובר הגרמני.

מבחן דרך – פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מבחן דרך – פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

בורגני אלגנטי

רמת האבזור "קומפורט" קיימת בשני סוגי המנועים, מפנקת את הנוסעים ומגנה עליהם למקרה תאונה

מי שמכיר את פולקסווגן לא מצפה להופעה מנקרת עיניים והטיגואן, אמנם, אינו חורג מהציפיות – בוודאי לא בצבע אפור-כסוף של רכב המבחן. טיגואן החדש מתוחכם למראה ביחס לדגם היוצא, הוא שרירי ומרובע יותר, חרטומו מקומר וחייכני. יחידות התאורה LED מודרניות ומרשימות, בלי להיות צעקניות. עיצוב, גודל וכמות כונסי האוויר בחרטומו קטנה מהמקובל בסגמנט, וזה לא במקרה; בחלוקת התפקידים בקונצרן קיבל טיגואן את תפקיד המבוגר האחראי, סיאט אטקה הוא השובב, אודי Q2 היוקרתי. הזווית המחמיאה ביותר לטיגואן היא 3/4 אחורה, עם קו כתפיים חרוץ לאורך הדופן, יחידות תאורה אלגנטיות, וחישוקים מסוגננים בגרסת ה-2.0 ליטר 4X4.

טיגואן 2017 קל מקודמו בכ-50 קילוגרם ועדיין גדול מהדור הראשון בשישה סנטימטרים, ורחב בשלושה. תחושת המוצקות מוגברת על ידי גובה כללי שהצטמק בסנטימטרים ספורים – זה משאיר אותו גבוה משפחתית רגילה, אבל הוא לא מהגבוהים והמוחצנים בסגמנט. הגדלת הרוחב והאורך כמו גם צמיחת בסיס הגלגלים ל-268 סנטימטרים, מעניקות לחמישה נוסעים מרחב פנים יוצא דופן – מלפנים ובעיקר, מאחור ובתא המטען. המושב האחורי נע על מסילה קדימה-אחורה, משאיר לתא המטען נפח המשתנה בין 520 ל-615 ליטר מרשימים. טיגואן הוא רכב מרווח ומסביר פנים, ורמת הגימור שלו מרשימה. בלי להשתמש בחומרים אקזוטיים הוא איכותי ומהוקצע, לוח המחוונים שמרני מאוד בעיצובו הכול-שחור אבל הוא בנוי לתלפיות.

מעבר לאיכות הנושבת מכל מתג ומשטח, ניכרת בטיגואן מחשבה רבה על מקומות אחסון לכל המשפחה; החל בתא עם מכסה במרכז לוח השעונים, עבור דרך תאים שימושיים הנפתחים מהתקרה, וכלה בגומחות פלסטיק בצידי המושבים מלפנים ומאחור, מגירות בתחתית המושבים ועוד. יש מקום לכל הסמאטרפונים, שקעי טעינה, יציאת מזגן אחורית. הילדים ישמחו לפתוח משטחי שולחן בגב המושבים הקדמיים, מצוידים במתקנים לפחיות משקה. רק תוסיף DVD, ויהיה לך שקט מושלם! תעלת גל ההינע האחורי מצמצמת את המקום לנוסע המרכזי אבל לפחות כאן, אנו יודעים שהיא משמשת להנעת ה-4X4.

תנוחת הישיבה מלפנים מצוינת, עם ריפודי עור חלקיים. מושב הנהג אינו מחושמל במלואו, אבל יש שליטה חשמלית על נוקשות משענת הגב, ומתג לעיסוי הגב התחתון. תצוגת לוח המחוונים נשלטת, תוכל לבחור בין תצוגה 'קלאסית' כמו פעם, או בגרסה מתוחכמת ועדכנית יותר. יש איזון טוב בין הפעלת צגי המגע (8 אינץ' במרכז לוח המחוונים), לבין מתגים פיזיים נוחים להפעלה ונגישים תמיד. מראות הצד קצת קטנות, אינן מכסות את התצפית לאחור באופן מושלם.

רמת האבזור "קומפורט" קיימת בשני סוגי המנועים, מפנקת את הנוסעים ומגנה עליהם למקרה תאונה; יש מפתח חכם, בקרת שיוט אדפטיבית (כולל בלימה מלאה, גם בנסיעה לאחור), בקרת אקלים עם שלושה אזורים, קישוריות מלאה, מושב נהג משולב עור ErgoActive, שהיה נוח גם לאחר שעות נסיעה ארוכות. בגרסת ה-2.0 ליטר תוכל לבחור באחד מתוך ארבעה סגנונות נהיגה המשפיעים על החלפות ההילוכים ותגובות ההגה: שלג, כביש, שטח, ומותאם אישית. חלוקת משנה נוספת בוררת בין כיוונון אוטומטי, חסכוני, או ספורטיבי. מערכת סיוע לחנייה תוריד מעליכם את הלחץ של כניסה לחניה צפופה, בדרך לקונצרט. מצלמות היקפיות מעניקות שליטה על הנעשה בחוץ ואם כל זה לא עוזר, ייכנסו לפעולה 7 כריות אוויר ושאר אמצעי בטיחות פסיבית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פולקסווגן טיגואן במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
פולקסווגן טיגואן במבחן/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

180 סוסים

טיגואן החדש מעניק רמת עידון גבוהה – הנסיעה שקטה ונטולת רעידות

טיגואן משווק בישראל עם מנוע ה-1.4 טורבו 150 כ"ס המוכר של פולקסווגן אבל למבחן לקחנו את הגרסה הבכירה, 2.0 ליטר טורבו 180 כ"ס. 30 הסוסים הנוספים מגיעים כבר ב-3,940 סל"ד לעומת 5,000 סל"ד במנוע ה-1.4; נתון זה מצטרף ל-32.6 קג"ם (בהשוואה ל-25.5 קג"מ במנוע הבסיסי). לכן לא הופתענו לגלות טיגואן זריז ונחרץ, המאיץ מאפס ל-100 תוך 7.7 שניות, בהשוואה ל-9.2 שניות הנדרשות לגרסה הבסיסית.

טיגואן מסתייע בתיבת 7-הילוכים כפולת מצמדים, הילוך אחד יותר מאשר בדגם ה-1.4. לאור נתונים אלה הופתענו לראות את התדירות בה ממריא מחוג הסל"ד לסביבת 6,000 סל"ד; ציפינו שהמנוע הבשרני יעניק נסיעה נינוחה יותר, גם כאשר אתה לוחץ על הדוושה. התיבה מתרסנת במצב ECO ובכל מקרה, הרכב אינו רועש או קופצני – זה רק עניין של ציפיות מהמנוע הבכיר (באירופה אגב, מוצע גם מנוע דיזל 237 כ"ס).

טיגואן החדש מעניק רמת עידון גבוהה – הנסיעה שקטה ונטולת רעידות, מחלקת ה-NVH עשתה עבודה טובה. התחושה מוצקה בסגנון "גרמני" אבל המתלים סופגים היטב את שיבושי הדרך, מסתייעים בצמיגי חתך-55 שאינם נמוכים מדי. באירופה נמכר הטיגואן עם אופציה למתלים אדפטיביים נוחים עוד יותר. לא ציפינו מהקרוסאובר של פולקסווגן להיות חורך צמיגים, אבל הוא מקבל באהבה נהיגה מהירה בכבישים הרריים. התאוצות והבלימה מצוינות, ההיגוי הפרוגרסיבי קל למדי, אבל מדויק. בנהיגה ספורטיבית מורגשת רכות מסוימת של המתלים אבל הנעת ה-4X4 מעניקה יכולת הורדת כוח מצוינת לכביש, ובקרת המשיכה אינה מזדעקת לעתים קרובות מדי.

תצרוכת הדלק טובה, אם כי לא כמו בגרסאות עם מנוע ה-1.4 ליטר. רכב המבחן הוציא 11-13 קילומטר לליטר בנהיגה בינעירונית רגועה, 100-120 קמ"ש. זה לא רע, אם כי לא מזהיר; היצרן מצהיר כי טיגואן 1.4 בהנעת 2X4 יהיה חסכוני בכ-20%, נתון קצת אופטימי לטעמי. גרסת GTE היברידית תוצע בעתיד, זה עוד ייקח זמן.

מבחן דרך – פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מבחן דרך – פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

שיעור מולדת

יכולת שטח אינה הבשורה הגדולה של טיגואן, הוא נועד בעיקר להתמודד עם כבישיה עטויי הקרח של גרמניה; אבל לא יכולנו שלא לקחת אותו לסיבוב שבילים שהלך והתארך, בשדות הנגב הצפוני. מרווח הגחון של ה-4X4 עומד על 20.1 סנטימטרים בינוניים למדי, זוויות המרכב אינן מעודדות שעשועי שטח מאתגרים. אבל הוא היה רכב מעולה לתור את השבילים הקסומים של בתרונות רוחמה – בעונה זו של השנה, כל ירידה מהכביש מתגמלת אותך בשדות ירוקים ומרבדי פרחים מדהימים – כלניות, רקפות, צבעונים ותורמוסים, העין אינה שובעת.

אז נכון שגם גולף רגילה תוכל לשוטט בשבילים מהודקים, אבל יתרון הגובה של הטיגואן מרגיע אותך, ובוודאי מערכת ה-4X4 'האלדקס' המתפקדת מצוין, גם באתגרי שביל שהיו תוקעים כל רכב 2X4. בעת הצורך מועבר כוח לגלגלים האחוריים באופן מיידי, תיבת ההילוכים בולמת היטב בירידות, יש כאן יתרון עבירות משמעותי על פני הג'יפונים הבסיסיים – אם כי לא נתבלבל, נקודת התורפה הייתה ונשארה זוויות המרכב ופריכות הפגושים, וצמיגי הכביש הרגישים לפגישה.

מבחן דרך – פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מבחן דרך – פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

הצלחה מסחרית?

פולקסווגן טיגואן דור-שני אינו רכב מבריק, אבל הוא מציע שיפור משמעותי באיכות החיים על הסיפון. בהמשך השנה יתחיל שיווקה של גרסת All-Space בעלת בסיס גלגלים מוארך ושבעה מושבים; לא ברור מתי תגיע לישראל, וכרגע אנו בוחנים את מרכב החמישה-מושבים המרווח והפונקציונאלי מאוד. מי שייבחר בקרוסאובר של פולקסווגן לא מצפה להקזות אדרנלין מרגשות אבל הוא יימצא רכב מרווח ומשפחתי, פונקציונאלי ומעודן. מערכות הבטיחות ורמת האבזור הגבוהה מסבירים את תג המחיר, אבל במחיר 209,900 שקלים לא תזכה גרסת המבחן לתפוצת יתר - המחיר נמצא בקצה העליון לקרוסאובר מסוג זה.

גרסת ה-1.4 עשויה למצוא לה לקוחות רבים יותר, ב-164,900 שקלים. גם זה לא 'מחיר רצפה' וסיאט אטקה נותן חלופה דומה במחיר אטרקטיבי יותר, שלא לדבר על מתחרים אחרים מקוריאה, יפן וצרפת. אבל יש לקוחות הנאמנים למותג פולקסווגן, זה היתרון, וזו גם המגבלה של כמות המכירות הצפויה.

מבחן דרך – פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר. פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר, עיבוד תמונה
מבחן דרך – פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר/עיבוד תמונה, פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר
מבחן דרך – פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מבחן דרך – פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully