וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת חשמל - ENERGICA EGO - סופרבייק חשמלי ראשון בישראל

1.6.2017 / 16:22

חשמל אוטו ל.י, מתחילה בייבוא סדיר של יצרנית האופנועים האיטלקית אנרג'יקה. האופנוע הראשון הוא סופרבייק חשמלי עם 145 כ"ס ו-20 קג"מ, עם טווח מוצהר העומד על 150 ק"מ. המחיר - 140 אלף שקלים

סופרבייק חשמלי ראשון בישראל. אתר יצרן
פיירינג סיבי פחמן מולבש על שלדת צינורות/אתר יצרן

אופנועים חשמליים מקושרים לרוב בטווח שבין פונקציונליות לחיסכון או תודעה ירוקה. מכל מקום, שורת מושגים שרחוקה מאוד מכל מה שאנחנו נוטים לחבר עם מכונות רכיבה מושחזות ומסעירות.

את הקיבעון הזה מנסה לפרוץ חברת אנרג'יקה האיטלקית, שאחרי 40 שנות פיתוח טכנולוגיות למסלולי המירוצים פנתה לייצור אופנוע ספורט חשמלי לכביש.

האופנוע העונה לשם EGO עושה שימוש בשלדת צינורות ובליבה יחידת ההנעה החשמלית והסוללה.
זו האחרונה בהספק 11.7 קילוואט-שעה ומזינה מנוע מקורר שמן בהספק המקביל ל-145 כ"ס הזמינים בין 4,900 ל-10,500 סל"ד, על הנייר המשמעות היא שלמרות נחיתות של כ-50 כ"ס ביחס לאופנועי ליטר מודרניים, הטווח היעיל שלו נמצא במקומות בהם מנועי הבנזין עדיין ישנים שנת ישרים. עם נתון מומנט של 20.3 קג"מ הוא בכלל נמצא בליגה משל עצמו.
בהיעדר תיבת הילוכים, התאוצה היא רציפה ועל פי הנתונים תביא את ה-EGO ל-100 קמ"ש בתוך קצת פחות מ-3 שניות ולמהירות מירבית של 240 קמ"ש.

מי שממתן משמעותית את כל היכולות האלו הוא מן הסתם נתון המשקל שעומד על 258 ק"ג, שהם הרבה מעבר ל"תקן" באופנועי ספורט שכיום מגרדים את 200 הק"ג מלמטה.


ניהול האנרגיה מוצג על גבי צג מידע מול הרוכב, שניתן לחיבור לטלפון הנייד וממנו גם ניתן לבחור באחד מארבעה מצבי רכיבה (ספורט, רגיל, גשם וחיסכון) וכן לשלוט על ארבע רמות של בלימת המנוע שיחד עם מערכת הבלימה יודעת לבצע טעינה רגנטיבית של הסוללה. בנוסף ישנה בקרה המונעת מצב בו הבלימה הרגנטיבית תביא למצב של האטת הגלגל האחורי בדומה למצמד מחליק באופנועים רגילים.

תכונה נוספת של שימוש במנוע חשמלי היא האפשרות להניע את האופנוע לא רק קדימה, אלא גם אחורה. דחיפה לפנים של המצערת משלבת "הילוך אחורי" שמאפשר גלגול של האופנוע במהירות של עד 5 קמ"ש.

מלפנים נמצא בולמים של מרזוקי 43 מ"מ מתכווננים על מזלג הפוך ומאחור בולם של ביטובו מתכוונן גם הוא. בולמי אוהלינס מוצעים כאופציה בתוספת תשלום. על הבלימה מלפנים שני דיסקי של ברמבו בקוטר 330 מ"מ ומאחור דיסק בודד בקוטר 240 מ"מ. לאופנוע מערכת ABS למניעת נעילה של הגלגלים בבלימה ולמניעת התרוממות הצמיג האחורי בבלימה.
הצמיג הקדמי במידה 120/70 על חישוק 17 אינץ' והאחורי הוא 180/55 גם הוא על חישוק 17 אינץ'.

טווח הרכיבה המוצהר עומד על 150 ק"מ והטעינה יכולה להתבצע מעמדת טעינה או משקע חשמל ביתי. טעינה מלאה אורכת 3.5 שעות, טעינה ל-80 אחוזי סוללה תוך 20 דקות באמצעות שימוש במטען מהיר.
ללא ספק עניין הטווח מציב שאלה של ממש מעל עניין השימוש בו כאופנוע ספורט. גם אם נצא מנקודת הנחה ש-150 ק"מ הם אכן הטווח במציאות, כמה ק"מ יישארו לאחר הפחתת הקילומטרים של ההגעה אל כבישי הרכיבה והחזרה מהם? לא הרבה, בטח ברכיבה אינטנסיבית. לצורך כך נמתין לרכיבת המבחן עליו.

המחיר כאמור עומד על 140 אלף שקלים. האחריות לאופנוע עומדת על שנתיים ולסוללה אחריות של 100 אלף ק"מ או חמש שנים. יחד עם שיווק האופנוע תציע החברה גם מסלולי טרייד אין וגם קניה חוזרת בגיבוי היצרנית.
גרסה מוגבלת המותאמת לרישיון A1 תגיע בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully