וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה של שלומית מלכה: האם ניתן לתבוע את עירית תל-אביב?

עו"ד אסף ורשה

13.8.2017 / 12:38

דווח כי ההחלקה התרחשה בשדרות רוטשילד, כאשר המדרכה הומטרה בשל פעולות השקייה. האם עיריית תל אביב עלולה להתבע ולהימצא אחראית?

תאונת קורקינט של שלומית מלכה ברוטישילד, ת"א 13.8.17. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה בה נפצעה קשה היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

מדרכה אינה סביבה סטרילית ועל הרוכב לצפות כי הוא עלול להתקל במפגע כזה או אחר, אולם דווח כי התאונה התרחשה בעת שהיא נכנסה לתוך שלולית שמקורה בהמטרה לצורך השקייה. רוכב סביר לא צריך לצפות כי במהלך חודש אוגוסט הוא עלול להחליק בנסיבות כאלו. שונה הדבר אם זו היתה מחליקה במהלך חודשי החורף, בהם פגעי מזג האוויר יוצרים מפגעים שכיחים וטיפוסיים. משמעות הדבר היא כי ככל שתוגש תביעה כנגד עיריית תל אביב, עשוי בית המשפט למצוא אותה כאחראית במידה כזו או אחרת לתאונה ולפיכך גם לחייבה לשאת בחובת תשלום פיצויים.

כיצד יכולה רשות מקומית להבטיח כי כל השטחים שבה יתוחזקו ללא רבב?

רשות מקומית אינה יכולה להבטיח כי כל המדרכות והכבישים שבה ינוקו מכל מפגע ואינה יכולה ליצור סביבה סטרילית. אולם במקרה הנדון, דווח כי התאונה התרחשה בשדרות רוטשילד – אחד מהמסלולים הסואנים בתל אביב ולפיכך, על הרשות לנטר את הסיכונים שבשטחה ולצפות במידה כזו או אחרת כי פעולות ההשקייה שנערכות שם עלולות ליצור מפגע מסכן חיים לרוכבים.

מה המשמעות של אי חבישת קסדה מבחינת הרשלנות התורמת של הנפגע?

לשון התקנות מטילות חובה על רוכב קורקינט חשמלי לחבוש קסדה. מדובר על חובה שהפרתה יוצרת מצב בו הנפגע בהתנהגותו מגדיל את הסיכון להיווצרות פציעה חמורה יותר. לפיכך, יכולה הרשות המקומית שנתבעת לטעון כי הנפגע הפר את החובה שמוטלת עליו ומשכך מיוחסת לו מידה משמעותית של רשלנות תורמת. גובה הפיצוי שמשולם לנפגע מחושב בהתאם למידת הרשלנות שנקבעת לכל צד ולפיכך פסיקה כזו תקטין את הסכום שישולם לו, אם בכלל.

מי הגורמים שניתן לתבוע בנסיבות של החלקה על קורקינט?

ראשית, את הגורם שהתרשל ובגללו התרחשה התאונה, בין אם מדובר על כלי רכב שביצע עבירת תנועה או כל גורם אחר שהפר את חובת האחריות שמוטלת עליו ובכלל זה גם רשות מקומית. שונה הדבר כאשר מדובר על נזק עצמי שנגרם ללא מעורבות של גורם אחר או בשל רשלנות מלאה של הרוכב. במקרה כזה, היות ואין חובת רכישת ביטוח חובה לקורקינטים, יש לברר האם קיים ביטוח שמכסה את הנפגע, ובין היתר, ביטוח תאונות אישיות וביטוחים שונים שכוללים רכיב של אובדן כושר.

עדויות מהשטח

בעקבות התאונה, סוערות הרוחות ברשתות החברתיות, על ידי אנשים שזועמים על המדרכה הרטובה עליה החליקה מלכה. "כבר כמה שבועות טובים שהממטרות של שדרות רוטשילד משקות את שביל האופניים יחד עם הדשא, ובחלקים מסוימים בעיקר את השביל", כתבה הגולשת דריה קופלר. "כמעט כל יום אני עדה לרוכב אופניים או הולך רגל שמחליק ונופל. היום זה נגמר באמבולנס. ברגע שהאמבולנס נסע, באותה נקודה התרסקה רוכבת נוספת"

עו"ד ורשה מדגיש, כי ככל שדיווחים בגין הסכנה שכרוכה בהמטרת השביל הועברו לרשות המקומית וזו לא דאגה להסירה ולהבטחת שלומם של הרוכבים, הדבר מעלה באופן ניכר את הסבירות כי בית המשפט יקבע שהרשות התרשלה. דיווח חוזר ונשנה על סיכון כזה מחליש משמעותית את טענת ההגנה על פיה רשות מקומית אינה יכולה להיות בכל מקום בכל זמן ואינה יכולה ליצור שטח סטירלי בכל רחבי העיר.

כמו כן, לעניין הטענה של עיריית תל אביב על פיה הוצב שלט המזהיר מפני החלקה, בצילום של השלט שהוצב ניכר כי לא ברור להיכן מתייחסת האזהרה שכן אופן הצבתו יוצר בלבול האם סכנת ההחלקה טמונה ברכיבה על הכביש או שמא על השביל או שמא להולכי רגל. יתרה על כן, דווח כי חרף הצבתו, הגיעו לרשות דיווחים על החלקות חוזרות ונשנות, דבר שמעלה תהייה לגבי מידת האפקטיביות של השלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully