וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני גלגלים לשטח, חדש באולמות: בטא 125 שתי פעימות

1.11.2017 / 14:19

החל שיווק אופנוע האנדורו הספורטיבי הקטן של בטא, עם 125 סמ"ק ושתי פעימות הוא מתכוון להסתער על החלל שהותירו היצרניות הגדולות שנטשו את הקטגוריה

תחילת שיווק: בטא 125RR שתי פעימות. יצרן, ניר בן טובים
היצרניות הגדולות פינו את הבמה ובטא שם כדי להיכנס לווקום שנוצר עם ה-125/ניר בן טובים, יצרן

עד שנת 2016 אופנועי, אנדורו ספורטיביים עם מנועי שתי פעימות בנפח של 125 סמ''ק היו להיטי מכירות בשוק בישראל. בסוף שנה זו הכריזו קי.טי.אם והוסקוורנה על הפסקת ייצור אופנועי אנדורו ספורטיביים עם מנועי שתי פעימות בנפח 125 סמ''ק בגלל בעיות של עמידה בתקנות זיהום האוויר שהם, בניגוד למתחרים הנחשבים ל"יצרנים קטנים", מחויבים לעמוד בהם. כתוצאה מכך חלק מהרוכבים שחיפשו אופנועים קלים ולא מאיימים עברו ל-250 שתי פעימות, אך אופנועים אלו כבדים בערך ב-10 ק''ג מה-125 ובגלל מסת גל הארכובה וחלקי המנוע השונים ההתנהגות שלהם היא הרבה פחות זריזה מה-125.

חברת בטא, שהחלה לאחרונה להיות משווקת בישראל על ידי מטרו מוטור, הציגה דגם 125 שתי פעימות ספורטיבי חדש לחלוטין שצפוי להגיע לארץ בחודש דצמבר הקרוב. האופנוע החדש פותח על ידי מחלקת המרוצים של בטא ומיועד להיות אופנוע מירוצים עם כל המשתמע מכך מבחינת ביצועים ושרידות. המתלים, מערכת הבלימה ומכלולי השליטה זהים לאלו המורכבים על דגמי ה-250/300 ולעומתם, השלדה והמנוע תוכננו במיוחד עבור דגם זה בכדי להיטיב עם הביצועים, הזריזות ולשמור על משקל נמוך ככול האפשר וכתוצאה מכך האופנוע שוקל רק 94.5 ק''ג.

המנוע החדש הוא טומן בחובו כמה חידושים טכנולוגיים מעניינים כגון ראש מנוע מתפרק, המאפשר שינוי יחס הדחיסה על ידי החלפת כיפת ראש המנוע הפנימית, אשר מהווה חלק נפרד מראש המנוע אותו רואים מבחוץ. אפשרות זאת קיימת גם אצל יצרנים אחרים בתור חלק מתוך קטלוג השיפורים ובהחלט נעשה בה שימוש באופנועי המרוץ של החברות השונות בכדי לקבל התנהגות מנוע שונה עבור תנאי מסלולים שונים בעיקר באופנועי 125, שעובדים במרבית הזמן בניצולת גבוהה. גם שסתום הפליטה פועל בצורה פרוגרסיבית ושולט על מידת הפתיחה של פתחי הפליטה ועל מספרם בהתאם לסל''ד ובזכות כך המנוע אמור לעבוד בצורה חלקה ואחידה לאורך כל טווח הסל''ד.
גל הארכובה זכה לתשומת לב רבה כפי שלרוב רק מנועים משופרים של קבוצות המרוצים מקבלים והכוונה היא למילוי חורי האיזון בגל הארכובה על ידי גלילים מחומר פלסטי בכדי להגביר את הלחץ בתוך בית גל הארכובה, להקטין את התנגדות האוויר לסיבוב גל הארכובה ולייעל את מעבר התערובת לתא השריפה.

אין ספק שהשקעה שכזאת באופנוע 125 סמ''ק מעידה על היכולת של חברת בטא לייצר אופנועים ספורטיביים ברמה גבוהה ועל הרצינות שבה הם לקחו את פרויקט ה-125 שלהם. מחיר האופנוע הוא 39,985 ש''ח שמהווה ללא ספק מחיר תחרותי מאוד עבור כלי עם רישוי צהוב. אנחנו חוזים התעוררות מחודשת של ממש בקטגוריית 125 הסמ''ק בשנת הדגם הקרובה ולבטא 125 RR יהיה ללא ספק חלק נכבד בכך.

אופנועי הטריאל של בטא. יצרן, ניר בן טובים
אופנועי הטריאל של בטא/ניר בן טובים, יצרן

שפני הסלעים כבר כאן

במקביל, מודיעה היבואנית מטרו מוטור על תחילת שיווק אופנועי הטריאל של בטא. אופנועים אלו מיועדים לתחרויות רכיבה איטית וטכנית המשלבים מעבר מכשולים ובהם נבחן הרוכב ביכולת השליטה המדויקת באופנוע.

האופנועים החדשים בנפחי 125, 250 ו-300 סמ"ק הם ממשפחת ה-EVO החדשה. מתחת לגרפיקה החדשה ולשלדת האלומיניום, יש את מנוע שתי הפעימות מציג חיכוך מופחת וכתוצאה מכך שיפור בביצועים ובאופן הפעולה החלק לדברי החברה. כמו כן שודרגו הבולמים וכן חוזקו החישוקים כדי לשפר את העמידות שלהם בנחיתות.

דגמי הטריאל של בטא מוצעים כעת במחירי השקה של 28 אלף שקלים לדגם ה-125 סמ"ק, 34 אלף שקלים ל-250 ו-35 אלף שקלים ל-300 סמ"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully