נהיגה ראשונה: ב.מ.וו X6. יצרן, אתר יצרן
נהיגה ראשונה: ב.מ.וו X6/אתר יצרן, יצרן

לא צריכים, רוצים

חיים זרזר

28.11.2019 / 9:13

מעט מאוד כלי רכב מצליחים לייצר חלוקה חדה וברורה בין אלו שאוהבים לאלו שלא סובלים אותם, ב.מ.וו X6 הוא בהחלט הבולט שבהם. אבל ברגע שנכנסים פנימה, המסקנה ברורה - זו מכונה שהיא הרבה יותר מפוזה

ב.מ.וו X6 הוא כלי רכב שאתם פשוט לא יכולים להישאר אדישים כלפיו, לכאן או לכאן. בשיחת טלפון עם חבר שסיפרתי לו על X6 החדש, הוא מיד אמר - האוטו המדהים הזה. אני מאלה שאוחזים בצד השני של ההתרשמות. זהו, הוצאתי את זה על ההתחלה. והאמת שעניין זה לא מוצנע על ידי אנשי ב.מ.וו העולמית, להפך, הם אפילו קצת נהנים מהעניין. כשנציג החברה הראה את נתוני המכירות של דגמי ה-X השונים, הוא אמר בקריצה מופגנת שה-X6 נמכר במספרים יפים מאוד לכלי רכב שהיה "שנוי במחלוקת". ושהוא דיבר על מספרים יפים הוא לא אפילו ניסה להסתיר כי X5 מכר רק בשנת 2018 יותר מפי 4 מה-X6. עיצוב שנוי במחלוקת כבר הזכרנו?

נהיגה ראשונה: ב.מ.וו X6. יצרן, אתר יצרן
הגריל שגדל, לאן זה עוד יגיע?/אתר יצרן, יצרן

עיצוב

הדור השלישי והחדש של X6 לא מוותר כמובן על המראה הנבדל ומחזק את הקיים, ניתן להגיד שלמרבית עיני המתבוננים יהיה קשה לראות שינויים בולטים לעין, מלבד אולי קווים יותר אגרסיביים בכל פינות ה-X6. אך ההבדלים אכן קיימים וכוללים פגוש חדש בעל פתחי אוורור שונים וקרביים, יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור, פתחי מפלט שונים מאחור, כנפונים/ספויילרים על הדלת האחורית, וגולת הכותרת - סבכת כליות ענקית. למי שלא מכיר את המונח הייחודי, נסביר כי מדובר על פתחי האוויר הענקיים מלפנים שמחולקים לשני חלקים ודומים אה.... ל...., או, על נקודה זו בדיוק רצים ברשתות החברתיות כמה השוואות ויראליות שמעמידות את סבכת הכליות מול - תתחילו את משחק האסוציאציות אצלכם בראש ותמשיכו בטלפון החכם. הנאה מובטחת.

ב.מ.וו X6/ב.מ.וו

אלא שהאמת חייבת להיאמר ואפילו שהמשכתי שלא לעוף על עיצוב X6 מלפנים או מאחור, הקווים המחודדים של כלי הרכב במבט מהצד העניקו לו משהו מעניין וייחודי. כאילו איזה רובוטריק מהעתיד שניה לפני שהוא מתחיל את השינוי מכלי רכב לדמות אנוש. או שקרה כאן משהו מאוד אנושי, ופשוט והתרגלתי לעיצוב השונה.

קופה פנימי

כניסה למושב הנהג הנוח להפליא, מגלה את עושר האבזור והעיצוב של X6 החדש. נתחיל בשני מסכי מולטימדיה ענקיים 12.3 אינץ', אחד במרכז והשני שמשמש כלוח מחוונים, שניהם עם המון אפשריות תצוגה. טיפ קטן לרוכש/ת העתידי/ת, תכבו מיד את אפשרות השינוי על ידי מחוות יד (יעני להזיז את היד באוויר כדי לשלוט על המולטימדיה), בהתחלה צחקנו מכמה פעמים העברנו לתחנות רדיו טורקיות, אבל כשאתה מבטל את מסך הניווט ברגע קריטי בלי להתכוון, זה מעט מעצבן. כמובן שקצרה היריעה האינטרנטית לפרט את כל האופציות אבל הן אין סופיות, כמצופה מכלי רכב שכזה ברמת האבזור העשירה. ב.מ.וו השאירו מתגים וכפתורים לפונקציות השמישות יותר ואפשרות לקיצורי דרך בהתאמה אישית, פשוט והכרחי. כמו כן יש לציין לטובה את מערכת התצוגה העלית שהייתה טובה וברורה גם אל מול שמש יוקדת.

נהיגה ראשונה: ב.מ.וו X6. יצרן, אתר יצרן
גדול יותר, טכנולוגי יותר, איכותי יותר, מסובך יותר/אתר יצרן, יצרן

מידות המכונית תפחו מהדור הקודם מה שמשפר את תא הנוסעים המרווח לכתחילה, למעט ממד הגבוה שהוא היחיד שהתקצר גם אם זה ב-0.6 ס"מ קטנטנים. עוד יותר היה מפליא לשמוע את אנשי החברה אומרים כי על אף הקיצוץ הקל, יש יותר מרווח ראש בדור החדש. איך הם עשו זאת אתם שואלים? פשוט למדי, הם הנמיכו את גובה המושב כך שגם אדם נמוך למדי ירגיש את ברכיו גבוהות וירכיו באוויר. מספיק אולי לדור הצעיר אבל מעצבן לוותיק. ועוד דבר, פתחי אוורור צדיים כמו בדגם ה-X5 אינם בנמצא כאן, סף ההטענה של תא המטען גבוה ואין אפשרות לפתוח את הדלת הקטנה התחתונה, שוב כמו בדגם ה-X5. בעיני שתי נקודות גם אם קטנות, מעידות על התכנון של אנשי ב.מ.וו לשימושיות היום יומית של X6. אולי.

עוד בוואלה!

ב.מ.וו. X6: הרבה יותר מפוזה

לכתבה המלאה
נהיגה ראשונה: ב.מ.וו X6. יצרן, אתר יצרן
השיגו יותר מרווח ראש במחיר כיפוף ברכיים/אתר יצרן, יצרן

בגזרת המנועים

היצע המנועים כולל שתי יחידות בנזין, X6 M50i בעלת מנוע V8 טווין טורבו בנפח 4.4 ליטר עם הספק של 530 כ"ס ומומנט של 76.5 קג"מ שמתקבל כבר ב-1,800 סל"ד נמוכים, או X6 xDrive40i עם מנוע מוגדש בנפח 3.0 ליטר, 340 כ"ס וכמעט 46 קג"מ מומנט. יש גם שני מנועי דיזל בנפח זהה של 3.0 ליטרים, ה"חלש" מבין השניים רק עם 265 כ"ס ו-63 קג"מ ואילו החזק בניהם עם 400 כ"ס ו-77.5 קג"מ. ובל נשכח שבעתיד יצטרפו גרסאות M, רגילה ו-Competition שהחזקה בעלת הספק של 625 כ"ס.

נהיגה ראשונה: ב.מ.וו X6. יצרן, אתר יצרן
מהפך לחוליגן תאב האצות/אתר יצרן, יצרן

לנו עשו עבודה קלה, ובמקום לבחור בין הגרסאות החליטו עבורנו, וכיאה לסמל נתנו את גרסת ה-V8 החזקה. ואיך נגיד זאת בעדינות, לא ממש חשבנו על גרסאות ה-M. המנוע הזה נשמע מצוין, מרגיש עוד יותר מצוין, ומעניק לבהמה ששוקלת 2.3 טון בלי כלום בפנים, האצה משגעת של 4.3 מאפס למאה. מה שהופך אותך ברגע לחוליגן תאב האצות, שהמקום הטוב ביותר לשחרר את האגרסיות הוא לא אחר מהאוטובאן הגרמני. מזל שהיינו בדיוק שם.

נהיגה ראשונה: ב.מ.וו X6. יצרן, אתר יצרן
את המחיר משלמים בלא פחות מ-5.6 ק"מ לליטר/אתר יצרן, יצרן

עכשיו דמיינו את נפשו של החוליגן שפרארי 488 עוקפת אותו בפראות מעודנת, ותסריטו לבד את המשך האירועים. אז נכון, הייתה תנועה, ואפילו בגרמניה ואפילו למכונית ספורט שחורה ונמוכה לא מפנים מהר מדי את הנתיב השמאלי, אבל עדיין, היא לא הצליחה להיפטר מצללית ה-X6 המאיימת בלא מעט קילומטרים. את המחיר משלמים בלא פחות מ-5.6 ק"מ לליטר אליבא ד'מחשב הרכב, ב-180 ק"מ אותם נהגו.

נהיגה ראשונה: ב.מ.וו X6. יצרן, אתר יצרן
מצוי אך לא רצוי/אתר יצרן, יצרן

בגזרת הכבישים המפותלים X6 M50i מעניקה רמת אחיזה גבוהה על צמיגי הענק שלה במידת R21 275/40 מלפנים ו-315/35 מאחור, יחד עם מערכת ההנעה הכפולה שתגיע בכל דגמי ה-X6. אלא שכאן נרגעת נפשו של החוליגן, ועל אף המנוע הוא חדל מלעשות כן. אם זה בשל הרוחב המורגש בכבישים צרים שכאלו, אם זה בגלל ההגה שמצליח להיות מהיר וגם מעורפל ואם זה פשוט בשל תחושה כללית שאומרת לך זה לא עבורה. מצוי אך לא רצוי.

נוחות הנסיעה היא על הצד הטוב ביותר כיאה למערכת מתלים אדפטיבית, וכאשר מתחילה לחלחל תחושת ריסון בלתי מספקת, כדאי לבדוק אם לא שכחת להעביר בחזרה מספורט למצב קומפורט. עם זאת יש לציין כי X6 מרגישה מעט יותר קופצנית מ-X5 פלאג אין הייבריד עליו נהגנו במחצית הראשונה של היום.

נהיגה ראשונה: ב.מ.וו X6. יצרן, אתר יצרן
בסופו של יום מדובר במעשה אמוציונלי/אתר יצרן, יצרן

סיכום

קניית מכונית בקטגוריה כלשהי היא בסופו של יום מעשה אמוציונלי. הלוא כל כלי הרכב יעשו את עבודת השינוע הבסיסית כהלכה, מכאן והלאה ההחלטה תיפול (מעבר לעובי כרטיס האשראי של הרוכש) על לא מעט דברים כמו אביזרי הפינוק שמציע כלי הרכב, המנוע, הנראות, הסטייל, האמירה, הזדהות עם המותג ועוד ועוד. אי לכך יהיה זה פשטני מדי לסכם באמירה שפשוט אינה במקומה, אבל למען האמת עלתה במוחי יותר מפעם אחת והיא - מדוע לא לרכוש X5 יותר פרקטית?

נהיגה ראשונה: ב.מ.וו X6. יצרן, אתר יצרן
אבל מי ירכוש חבילת שטח?/אתר יצרן, יצרן

למי שהחליט להעמיד את מקדם הנראות גבוה ברשימת הצרכים, X6 החדשה עושה זאת על הצד הטוב ביותר ואותו רוכש אף לא ירגיש את הפשרות הקטנות שהוא סופג. בדיוק בשביל זה המציאו את תת הקטגוריות הכי נישתיות שיש בעולם הרכב, וכמו שכבר הציגו בפנינו, נתוני המכירות מעידים שקהל היעד אכן נמצא שם.

נ.ב
מה שמוביל אותי לתהייה נוספת, למי, לעזאזל, מכוונים בב.מ.וו שירכוש את X6 החדשה עם חבילת שטח??? באמת למי? שוב, כנראה שגם פה אוכה בתדהמה, רק שנורא אשמח לפגוש את אותו אדם. אז תעשה טלפון בבקשה.

נהיגה ראשונה: ב.מ.וו X6. יצרן, אתר יצרן
עם נראות גבוה ברשימת הצרכים/אתר יצרן, יצרן

על הצד הטכני: ב.מ.וו X6 M50i

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, V8, כפולה
נפח: 4,395 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,500/530
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,800/76.5
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 494
רוחב (ס"מ): 200
גובה (ס"מ): 170
בסיס גלגלים (ס"מ): 298
תא מטען (ליטרים): 580

ביצועים:
תאוצה 0-100: 4.3 שניות
מהירות מירבית: 250 קמ"ש

מתחרות:
מרצדס GLE קופה, פורשה קאיין קופה

מחיר:
טרם נקבע

מועד הגעה:
ינואר 2020

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully