מבחן דרך: מרצדס C63S AMG. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס C63S AMG/קינן כהן, קינן כהן

מכונת מלחמה

27.3.2020 / 12:46

חוששים להידבק בקורונה? אנחנו רושמים לכם מרצדס C63S AMG שתילחם בו עם 510 כ"ס. תופעות לוואי: בפניות עלולה להיות לכם בחילה והמחיר שלה עושה חום

יש חוויות נהיגה שנצרבות בזיכרון, חלקן טובות, חלקן רעות. אבל החלק המעניין באמת מקבל מגירה נפרדת עם קוד, פתיחה עם טביעת אצבע, סריקת רשתית ושני מפתחות שמוחזקים בנפרד. במגירה הזו נמצא הזיכרון של הנהיגה בדור הקודם של מרצדס C63AMG. זו הייתה מפלצת תבהלה אמיתית, מנוע V8 אטמוספרי בריון. זה היה המנוע הראשון שנבנה באופן יעודי על ידי AMG. לפניו היו אלו מנועים שהתבססו על מנועים של מרצדס ושופרו. זו הייתה מכונית שחורה עם פן אפל וכשנהגת בה חזק היא הייתה מסעירה ומעוררת אימה. זה היה כמו להיות סגור בחדרון עם שימפנזה על מסקלין שמחזיקה עוזי על אוטומט. כך שלמכונית הכסופה הזו ניגשתי בדחילו ורחימו.

שימושיות זה לחלשים

יש שני צבעים שמוחקים לחלוטין עיצוב של מכונית - לבן ואפור. קוראים להם "פנינה" ו"כסוף" כדי להסתיר את זה, אבל בסוף זה לבן ואפור. המרצדס C63S AMG שאני אוסף היא אפורה, אבל צריך הרבה יותר מזה כדי להרוס את איך שהמכונית הזו נראית. במבט ראשון וחטוף היא פשוט C קלאס קופה, אבל התוספות שיש עליה משנות הכל. שתי הבליטות על מכסה המנוע נראות היטב כשמביטים עליה מבחוץ וגם כשיושבים בתוכה. הן מציצות כמו קתות של צמד אקדחים, עכשיו, אתה לא מחפש עניינים עם מישהו שיש לו אקדח - עם מישהו שיש לו שניים אתה אפילו לא יוצר קשר עין, מה קרה לך?! הניפוחים שרצים על הגוף שלה מהאחוריים, הכנפיים והסורגים על הגריל הקדמי - מייצרים אמירה ברורה של אלימות כבושה שמחכה להתפוצץ.

מבחן דרך: מרצדס C63S AMG. קינן כהן, קינן כהן
סורגים בחזית שומרים על המנוע שלא להתנפל על עוברי אורח/קינן כהן, קינן כהן

בכניסה לתא הנוסעים יש את הניגודיות בין איכות החומרים הגבוהה והשימוש במיטב של המיטב סביבכם. מהעור שעוטף את הגוף במושבים והעץ השחור בקונסולה המרכזית. אבל אז יש את העיצוב, שמזכיר לך שמדובר במכונית שהוצגה ב-2014, הקפיצה האדירה קדימה של תאי הנוסעים החדשים של מרצדס עם תצוגת ה-MBUX גורמת לו להיראות מיושן. יש פה גם ערימות אבזור מכל טוב שתוכלו לחשוב עליו, ממסך 10.25 אינץ' ועד מערכת שמע אדירה של בורמייסטר וכמובן ערימה נוספת של אבזור בטיחות. ב

עוד בוואלה!

מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG

לכתבה המלאה
מבחן דרך: מרצדס C63S AMG. קינן כהן, קינן כהן
האיכות יוצאת מן הכלל, אבל ניכר הפער בינו לבין המראה של תאי הנוסעים המודרניים של מרצדס/קינן כהן, קינן כהן

גלל שהבסיס הוא תא הנוסעים בן הדור הקודם, זה אינו מסך מגע, אבל עם פקדי המגע על ההגה, זה כמעט לא מפריע. אהבתי מאוד גם את בורר מצבי הנהיגה העגול על ההגה והכפתורים עם שליטה על פונקציות מתחלפות בצד השני שלו. עושה את האפקט של נהג פורמולה 1 שמשחק עם כפתורים על ההגה. טכנית יש פה מושבים אחוריים, אבל זה כל מה שאני יכול לומר עליהם - למעט מתקפת זומבים או מגיפה ויראלית קטלנית, לא רואה מבוגר ואפילו ילד נכנסים לשם מרצונם החופשי. שימושיות זה לחלשים.

מבחן דרך: מרצדס C63S AMG. קינן כהן, קינן כהן
טכנית, יש מושב אחורי/קינן כהן, קינן כהן

פטיש 5 קילו על האייפקס

אחרי שחטיבת AMG קנתה לה תהילת עולם בשיפור ובנייה של מכונות פסיכיות למהדרין, הגיע השלב הבלתי נמנע של זיופים. פתאום מתחילות לצוץ "חבילות AMG" כלומר תוספות חיצוניות למכוניות רגילות, יש את זה גם לב.מ.וו עם עיטורים של חטיבת M ואודי עם ה-S ליין - זו המקבילה המוטורית של גרב בחזיה או בתחתונים - אנחנו יודעים שאין לכם שם כלום, אבל אם זה עושה לכם להרגיש טוב...

מבחן דרך: מרצדס C63S AMG. קינן כהן, קינן כהן
זה AMG על אמת/קינן כהן, קינן כהן

חוץ מאלו החלה גם אינפלציה של מנועי "כמו", כל גרסאות ה-35, 45, 43, 53 AMG - מבחינתי העסק פשוט, אם המספר 63 לא מופיע בשם הדגם - אפשר להמשיך הלאה. זה גם אומר שמתחת למכסה המנוע שלהן לא יופיע אחד מהסמלים המסחריים של AMG אמיתית - לוחית עם שמו של בונה המנוע המסוים הזה, תחת המוטו של החטיבה "אדם אחד, מנוע אחד". במקרה הזה התודות נתונות לאקסל קופר שבנה את החיה הזו.

מבחן דרך: מרצדס C63S AMG. קינן כהן, קינן כהן
תודה לך מר קופר/קינן כהן, קינן כהן

למרות שזה לא אותו מנוע אטמוספרי 6.3 ליטרים לועס בזלת ומפורר גרניט שהיה ה-V8 האטמוספרי של הדור הקודם, גם הבי-טורבו הזה יטחן סלעים. נפח של 3,982 סמ"ק שהסנוקרת הימנית שלו מעיפה 510 סוסים ב-5,500 סל"ד ושמאל שלו משלימה מכת מגל של 71.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד. זה אגרוף מעיף אתכם ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות אמיתיות מאוד בעזרת בקרת הזינוק. אם תעשו את זה טוב עם בקרת אחיזה מנותקת תשאירו שני פסי גומי שחורים של עשרות מטרים, אם תעשו את זה רע אתם תהפכו לסרטון ויראלי קורע. כי זו מכונית מהסוג שאומר לכם "אתם שילמתם עלי הרבה כסף, מותר לכם לעשות הכל, גם שטויות שישמור אלוהים".

מבחן דרך: מרצדס C63S AMG. קינן כהן, קינן כהן
מתפקעת מרוב שרירים/קינן כהן, קינן כהן

בנהיגה רגילה ואיטית בה יש לתיבת תשעה ההילוכים שלה תגובות גסות ללחיצה על הדוושה, פה שם יש העברת הילוכים חובטת. אני לא מאמין שזה התפלק להם, אם יש משהו שמרצדס יודעת להוציא מהכוח אל הפועל זה עידון. הגסות הזו היא פשוט חלק מהאופי הפרוע שהיא רוצה לשדר. אישית אני פחות מבין למה זה צריך להיות ככה גם במצב "קומפורט". אגב קומפורט זה אחד משישה מצבי נהיגה ואני לא עם המילון גרמני-אנגלי-עברי שלי עלי, אבל יש מצב שהפירוש של קומפורט בגרמנית זה "נוקשות שאין דברים כאלו", כי המכונית הזו ממש נוקשה ברמה של תמרון סביב מכסי ביוב ברחוב. לגבי המצבים, ההבדלים המוחשיים ביותר הם בין זה של נהיגה בתנאים חלקלקים, קומפורט ומצב RACE הפסיכי להפליא. מצבי הספורט והספורט פלוס פשוט זהים לחלוטין. בחלוקה כזו לא ממש מצאתי את עצמי מתעסק עם המצב השישי של התאמה אישית.

מבחן דרך: מרצדס C63S AMG. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס C63S AMG/קינן כהן, קינן כהן

בכביש המפותל היא נוסעת כמו משהו אחר לגמרי. משוגע לגמרי. יש מכוניות שמחליקות על הכביש ואיתן תענוג לעשות מאות קילומטרים, יש כאלו שרוקדות על הכביש בפניות כמו פורשה בוקסטר או מאזדה מיאטה, ה-C63S מתנפצת עליו בזעם. היא יורדת על הפניות בעוצמה מפוארת של פטיש 5 קילו, מכניעה את האספלט תחת כוח אדירים. על הכוח שמניע אותה קדימה כבר דיברנו, מה עם שאר הכיוונים? הבולמים האדפטיביים מצמידים אותה למטה, צמיגי ה-255 בחתך 35 על חישוק 19 אחראיים להצמדה הצידית, דיסקי ענק של 390 מ"מ מחורצים ומחוררים מלפנים ו-360 מ"מ מאחור שותלים אותה במקום לפני פניות. רק להשוואה, לגרסת ה"כמו AMG" ה-C43 קופה יש בלמי 360 מ"מ מלפנים ו-320 מאחור, זה הבדל עצום.

מבחן דרך: מרצדס C63S AMG. קינן כהן, קינן כהן
בלמי ענק מחורצים ומחוררים/קינן כהן, קינן כהן

והצליל שלה, ריבונו של עולם כמה רעש ואיזה כיף של רעש היא עושה, במצב הקולני של האגזוזים היא מתריעה על ההתקרבות שלה הרבה לפני שרואים אותה ומשאירה אותו הרבה אחרי שהיא נוסעת. מי פחות הרשים? ההגה, לדור הקודם היה הגה מעולה, עם משקל, מהירות ודיוק מדהימים, אלו נמצאים גם פה, אבל ההיזון החוזר של ההגה הוא נעלם ואינו עוד.

לא שזה אמור לשנות הרבה למי שקונה אותה, וזה בהחלט שווה כל מיליליטר - אבל בסיום ימי המבחן התייצבה צריכת, או שמא צריחת הדלק של המכונה הזו על 6.7 ק"מ לליטר. כולנו עומדים לחלות, בואו נהנה ממה שנשאר.

מבחן דרך: מרצדס C63S AMG. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס C63S AMG/קינן כהן, קינן כהן

מה שלא הולך בכוח

זה יהיה אזכור אחרון של המנוע הקודם של ה-C63AMG, מבטיח, אבל הוא נחוץ כדי להסביר משהו על המכונית הזו. היא שייכת לגזע שעדיין חומק תחת התקינות הפוליטית של מכוניות, הנוסחה של מכונית בינונית עם מנוע ענק וביצועים מופרכים שהם הרבה מעבר למה ש"צריך", אבל "צריך" זה לאנשים רגילים ומי שקונה אותה ולא את הגרסאות האחרות הוא לא איש של "צריך". העניין הוא שבמהלך העשור האחרון, חטיבת AMG הצליחה לחלוש על תואר "הדבר האמיתי" כשזה מגיע לגרסאות הפרועות בעוד אלו של M בב.מ.וו הלכו והתעדנו ואלו של RS בעיקר היו מהירות אבל לא איזה ריגוש ואתגר אמיתי. רק שכאשר אני יושב בפינת הקפה הסודית שלי ופצפוצים מתקתקים מהבלמים, האגזוזים ותא המנוע שלה, אני קולט שהמכונה הזו, מטורפת ככל שתהייה ושעדיין מהווה את הסמן הימני בז'אנר היא פחות השימפנזה עם העוזי שזכרתי מהפעם הקודמת. היא לגמרי נכנסת למגירה העליונה של המכונית, אבל למגירה ההיא של הבלתי נשכחות אני שומר לדור ההוא.

מבחן דרך: מרצדס C63S AMG. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס C63S AMG/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: מרצדס C63S AMG קופה

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, V8 אחורית
נפח: 3,982 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,500/510
מומנט/סל"ד (קג"מ): 2,000/71.4
תיבת הילוכים: אוטומטית, 9 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 475
רוחב (ס"מ): 188
גובה (ס"מ): 140
בסיס גלגלים (ס"מ): 284
תא מטען (ליטרים): 355

ביצועים:
תאוצה 0-100: 3.9 שניות
מהירות מירבית: 290 קמ"ש

מתחרות:
ב.מ.וו M4, אודי RS4

מחיר:
870 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully