וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG

13.3.2020 / 11:44

מכונית הקופה 4 דלתות הקטנה של מרצדס מקבלת גרסת AMG, אבל האם מנוע ארבעה צילינדרים והנעה כפולה באמת ראויים לשאת את האותיות האלו? ולמי היא רלוונטית ב-470 אלף שקלים?

מרצדס CLA35AMG/יצרן

על קטע כביש רטוב, ישר וצר - שם תופסת אותי התובנה של מרצדס CLA35AMG. היא לא הגיעה מהמנוע, מתיבת ההילוכים או מההגה, היא הייתה במראה האחורית. נד המים שהרימה המכונית הזו מאחורינו עושה משהו שאף פעם לא ראיתי קודם. כי בניגוד לאחרות, בהן המים שניתזים מהצמיגים ומהכביש מתפזרים לצדדים, אצלה הוא פשוט באמצע. לי זה הזכיר את מה שקורה מאחורי מכוניות פורמולה 1 על מסלול רטוב, אבל מה למכונית פורמולה 1 ולמרצדס הזו?

מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG. קינן כהן, קינן כהן
בצהוב בוהק, במדי קרב, היא ממש לא מצטנעת/קינן כהן, קינן כהן

באמבלבי

מאז שפיצחה פחות או יותר את הסיפור הזה של לעצב מכונית סדאן בקווי המתאר של מכונית קופה אי שם ב-2004 עם ה-CLS הראשונה כולם פחות או יותר העתיקו את הפטנט. עם הדור הקודם של ה-CLA היא שכפלה את זה בקטן וזה ממשיך גם בדור הנוכחי. התוצאה הכללית נאה מאוד, בגרסת ה-AMG היא מועצמת משמעותית עם חזית שונה, חצאיות, החישוקים ומראות הצד השחורות ומאחור עם ספויילר זעיר על דלת תא המטען והאגזוזים בתחתית המרכב. בצהוב של מכונית המבחן - קשה לחשוב עם משהו פחות מושך עין - זה ממש להזמין ניידת עם דבורה לחפש אותי.

עוד בוואלה!

וואלה רכב, גם בפייסבוק

לכתבה המלאה
מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG. קינן כהן, קינן כהן
תא נוסעים נאה מאוד, עם פריסת המסכים של מערך ה-MBUX/קינן כהן, קינן כהן

תא הנוסעים מקבל את מערך התצוגה MBUX עם צמד מסכים גדול של 10.25 ללוח המחוונים ומערכת המולטימדיה בעלת קישוריות למכשירי אפל ואנדרואיד. שניהם מצוינים, עשירים במידע, נשלטים במגע או על ידי סידור כפתורי המגע על ההגה באופן הטוב ביותר שמציעה יצרנית יוקרה נכון להיום. המושבים בגרסה זו שונים מאלו של ה-CLA הרגילה עם תמיכה מצוינת לגוף וגם ההגה שמנמן ונעים מאוד לאחיזה. שאר האבזור לא ממש תואם את תג המחיר שלה של 470 אלף שקלים. מושב הנוסע מתכוונן ידנית, בקרת האקלים לא מפוצלת, ללא יציאות מיזוג ליושבים מאחור, להם אין גם ידיות אחיזה.

מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG. קינן כהן, קינן כהן
מרווח הרגליים טוב, הראש סובל מהגג היורד בחדות וגם הראות החוצה לא מרשימה/קינן כהן, קינן כהן

אגב מושב אחורי, כמו ב-A קלאס הרגילה המרווח פה טוב אבל כמו ב-CLA הרגילה, כל מה מעל גובה המותניים בעייתי. הראות החוצה בשל החלונות הקטנים והמתעגלים מטה וכמובן הגג שלא רק דורש כיפוף מוגזם בכניסה, אלא גם ילטף פדחות של נוסעים גבוהים מ-175 ס"מ. תא המטען עם 460 ליטרים בעל נפח טוב, אבל פתח ההטענה צר מאוד והתא עצמו עמוק, אין פתרונות אחסון כמו תאים או ווים למעט שתי טבעות קשירה.

מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG. קינן כהן, קינן כהן
460 ליטרים, אבל פתח טעינה צר ומבנה עמוק מאוד/קינן כהן, קינן כהן

על הדבש ועל העוקץ

בתור גרסה שנמצאת מעל הדגם הרגיל ומתחת ל-CLA45AMG הבכירה עם 421 כ"ס, ה-CLA35AMG עושה שימוש במנוע 2.0 ליטרים שעובר טיפול ותגבור הספק וכאן מציע 306 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-3,000 סל"ד. השימוש במגדש טורבו טווין סקרול, בו שני נחירי יניקה מסעפת הפליטה מסובבים את הטורבינה מאפשרת לו לייצר רצועת כוח רחבה, עם שפע כוח וגמישות גם בסל"ד נמוך. יתרון נוסף של התצורה הזו הוא זרימה חלקה יותר של גזי הפליטה החוצה מהמנוע בעומס גבוה ובחלק העליון של הסל"ד.

מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG. קינן כהן, קינן כהן
306 כ"ס זמינים מאוד, עם רצועת כוח חלקה וביצועים מעולים/קינן כהן, קינן כהן

התוצאה היא מכונית עם מנוע שמבחינת התחושות ממש ובשום פנים ואופן לא מרמז על הנפח האמיתי שלו. התאוצות מעמידה חזקות מאוד, הנתון הרשמי הוא 4.9 שניות וקל לשחזר אותו עם בקרת הזינוק של המכונית. בפעמיים נפרדות שהוזנקה המכונית תוך שימוש במערכת זו, העברות ההילוכים היו מאוד ברוטליות עם חבטות עזות בהעברה בין הילוך ראשון לשני ושני לשלישי בתיבת שבעה ההילוכים כפולת המצמד. אני לא יודע אם זו חלק מהחוויה שמרצדס רצתה להעביר, לי זה לא עשה חשק להמשיך לעשות את זה. הוא יכול להיות חזק ובועט, הוא יכול להיות עגול ויומיומי, הוא אפילו הצליח להוציא 10.3 ק"מ לליטר בצריכת דלק ממוצעת משולבת לאורך ימי המבחן.

ההנעה פה היא כאילו כפולה, כי היא למעשה הנעה קדמית (איזו מין AMG את...), עם יכולת להעביר עד 50 אחוזים מהכוח לגלגלים האחוריים. העברת הכוח נעשית על ידי מצמד רב דיסקיות נשלט אלקטרונית. זה חשוב, כי בעוד מצמד שנשלט הידראולית פועל על סמך מהירות המכונית, הכוחות על ציר האורך והרוחב וזווית ההיגוי. מצמד אלקטרוני מוסיף עוד פרמטרים כמו מהירות הסיבוב של כל אחד מארבעת הגלגלים, באיזה הילוך המכונית (אינדיקציה לכוח הזמין) ואפילו זווית המצערת של הנהג. מעבר לאלו, השילוב שלו מהיר יותר מכזה הידראולי ומתאפשר גם במהירויות נמוכות יותר.

מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG. קינן כהן, קינן כהן
מעט מאוד דברים צועקים "היי, שוטר, אני פה!" יותר מהמכונית הזו/קינן כהן, קינן כהן

כדי לעמוד בדרישות הדינאמיות של הלקוחות של סוג כזה של מכונית, ה-35AMG עברה גם סדרת הקשחות וכיולים. המתלים, הקאמבר (זווית השפיעה) של הגלגלים, מוטות חיזוק, הקשחה של החלק הקדמי של המכונית ואפילו פלטת אלומיניום תחת המנוע כדי לשפר את החדות של התגובה להפניית ההגה. התוצאה היא מכונית שדורשת המון המון הכלה בתחום של נוחות. כי הנוקשות הזו, עם חישוקי 18 אינץ' יוצרים מכונית קשיחה בצורה כמעט מוגזמת לכביש הציבורי שמעבירה רטט בלתי פוסק לתא הנוסעים. אם תרצו להקל על הסבל תוכלו ללכת על חבילת הבולמים האדפטיביים בתוספת של 7,000 שקלים. בלעדיהם, גם במצב הקומפורט (אחד מבין ארבעה), זה לא ממש משנה.

מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG. קינן כהן, קינן כהן
האם זו באמת AMG?/קינן כהן, קינן כהן

מצד שני, אותם צמיגי מישלן רחבים ואותו כיול מוקשח מביא אותה לרמות אחיזה גבוהות כל כך על כביש מפותל, גבוהות על גבול התסכול. במצב ספורט פלוס, עם תגובות מנוע מהירות, העברות הילוכים מבריקות וצליל אגזוז מועצם כזיגוג - לא משנה אם יורדים את כביש מבוא חמה במהירות פוקקת אוזניים, או פיתולים ארוכים עמוק למהירות השלילה על אתר - היא דבוקה לכביש באופן מדהים. כדי לערער אותה לזוז צריך להיות: א. נהג הרבה יותר טוב ממני, ב. עשיר הרבה יותר ממני, ג. בעל פוליסת ביטוח חיים הרבה יותר מקיפה ממני.

למה היא מתסכלת? כי מכונית שאוחזת ככה עושה את העבודה בשבילך. תגובת המכונית להפנייה של ההגה מהירה ומדויקת, ברגע שמפנים את הסמל של מרצדס של ההגה, הסמל בחזית מגיב לזה בשבריר שנייה והמכונית צוללת פנימה לעיקול. הדיסקים 350 מ"מ מלפנים ו-330 מ"מ מאחור מספקים עוצמה, גם כאשר הבלימות אינטנסיביות ולאורך לא מעט קילומטרים של כביש מאוד תובעני לנהיגה.

מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG/קינן כהן, קינן כהן

מה שחסר לה בהיבט ההתנהגות וכן קיים אצל ב.מ.וו M135 שדומה לה מאוד בהרבה מובנים הם אותם בולמים אדפטיביים שמאפשרים להזיז קצת את המכונית בהעברות משקל, לתת למאסה לעבוד, אבל בעיקר העובדה שלבימרית יש דיפרנציאל מוגבל החלקה שלמרצדס אין. אם אתה סתם רוצה מכונית מהירה מאוד, אפשר לוותר, אבל כאשר אתה מחפש מכונית מאתגרת, מהנה, כזו שאפשר מדי פעם לכשכש בזנבה - זה אביזר חובה. זו בעיקר הסיבה שבהיבט הזה אני מעדיף את ה-M135 על פני ה-CLA35AMG. שאין לה את תא המטען, אבל זולה יותר ב-100 אלף שקלים.

מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG. קינן כהן, קינן כהן
באה הצרעה אצל הדבורים/קינן כהן, קינן כהן

סיכום

בין מכוניות המירוץ בסבב הפורמולה 1 לבין המכוניות שלכם אין דבר וחצי דבר. אני לא יודע אם עקבתם אחרי ענף הספורט הזה בשנים האחרונות, אבל הוא באמת נהייה משעמם מאוד, אם אני צריך לבחור בינו לבין קרלינג - אני הולך על ספורט המטאטאים על הקרח. באמת, הוא נמצא דרגה אחת מעל תחרויות דיג. אין בו תחרות אמיתית, אבל הוא נוצץ, הוא מרשים, הוא בעיקר מייצר הרבה תדמית ליצרניות הרכב והוא יקר להחריד.

כמו הפורמולה 1, מרצדס CLA35AMG היא מכונית שנראית מצוין, היא מרשימה מאוד, יש לה ביצועים מצוינים, עם השם המפורש AMG יש לה תדמית מצוינת וכמותם היא יקרה להפליא. אבל למרות היכולות הגבוהות, אבל קצת כמו אחותה הגדולה ה-C43AMG, לי היה חסר הריגוש הייחודי למכוניות של החטיבה הזו. כי הדגמים האמיתיים שלה, אלו עם המנועים הייחודיים להם הם תמיד הסמן הימיני הקיצוני של מכונית שלרקוד איתה זה לעשות ג'אגלינג עם רימוני רסס.

במחיר של 470 אלף שקלים כרגע אין לה מתחרה ישירה, זו תגיע עם גרסת ה-M235 של ב.מ.וו גראן קופה. אבל היעדר המתחרות לא משנה את התוצאה, היא מכונית מרשימה מאוד, אבל בהרבה הרבה כסף.

מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG. קינן כהן, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס CLA35AMG/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: מרצדס CLA35AMG

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 4 צילינדרים, כפולה
נפח: 1,991 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,800/306
מומנט/סל"ד (קג"מ): 3,000/40.8
תיבת הילוכים: אוטומטית, כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 470
רוחב (ס"מ): 183
גובה (ס"מ): 140
בסיס גלגלים (ס"מ): 273
תא מטען (ליטרים): 460

ביצועים:
תאוצה 0-100: 4.9 שניות
מהירות מירבית: 250 קמ"ש

מתחרות:
ב.מ.וו 235M גראן קופה, אודי S3 (דור חדש, טרם משווקת)

מחיר:
470 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully