וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס CLA200 החדשה: מבחן דרך

יואב פולס

3.10.2019 / 6:11

מרצדס CLA החדשה לוקחת את ה-A קלאס למחוזות חדשים עם הופעה דרמטית וספורטיבית, אבל גם תג מחיר מבהיל. האם מתחת לחליפה מסתתרת גם הצעה מעניינת?

מבחן דרך: מרצדס CLA. יואב פולס, קינן כהן
בגדי מעצבים תמיד היו יקרים יותר, השאלה היא כמה תהיו מוכנים לשלם הפעם?/קינן כהן, יואב פולס

השורה התחתונה של "וואלה!רכב":
מרצדס CLA היא כרטיס כניסה מעוצב למשפחת מרצדס. כאשר תצורת הקופה ארבע דלתות מקדשת את ההופעה על חשבון השימושיות. המנוע יעיל והביצועים נאים. הפוזה הספורטיבית לא גובה מחיר בנוחות הנסיעה. אבל ב-336 אלף שקלים היא נדחקת לתחרות מול מכוניות מקבוצת הגודל שמעליה.

מנוע: 1.3 ליטר, טורבו, 163 כ"ס. הנעה: קדמית. תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים. 0-100: 8.2 שניות. מהירות מירבית: 229 קמ"ש. מחיר: 336 אלף שקלים.

ובהרחבה:

בראשית היו למרצדס ארבעה דגמים עיקריים. C קלאס, המשפחתית הקטנה, E קלאס המשפחתית הגדולה, ו-S קלאס - סגמנט הפאר. עכברי השטח יכלו להסתפק ב G קלאס. פה ושם איזה סטיישן או קופה פתוחה / סגורה על בסיס אחד הדגמים וזהו.

אבל אז טרפו יצרניות הפרימיום את הקלפים - ומבול של דגמים, תתי דגמים, נגזרות של תתי דגמים, גי'פונים המבוססים על נגזרות של תתי דגמים אבל בגודל של סגמנט אחד למעלה שטפו את אולמות התצוגה, והקונים? הם אהבו את זה, מאוד.

מבחן דרך: מרצדס CLA. יואב פולס, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס CLA/קינן כהן, יואב פולס

מרצדס שחיפשה חיבור לדור הצעיר עוד טרם פרישתו לגימלאות, לא נשארה מאחור, ויצאה בסדרת דגמים המתאימים לכל צורך. לכל כיס הם כבר לא התאימו, עם זאת, דגמי הכניסה כבר עלו כמו דגמי קצה של יצרנים 'עממיים', ובפני הלקוח עמדה אפשרות הבחירה. והלקוחות בחרו.

את החיבור לצעירים ניסתה מרצדס ליישם כבר ב-1997 עם הצגת ה-A קלאס המיניוואנית הקטנה, שעם השנים עברה שינויים ותהפוכות, עד שנת 2013 עת התעצבה התפיסה של רכב האצ'בק קומפקטי. כמובן, אם יש רכב האצ'בק, מיד נעצב ונייצר גם גרסת סדאן שתתחרה בסגמנט הקומפקט-סדאן-פרימיום. מבולבלים - לא מפתיע.

במקביל, חיפשה מרצדס שפה עיצובית חדשה, וההפתעה הגדולה הגיעה בשנת 2004 עם הצגתה של ה CLS - מרכב קופה, ארבע דלתות, ארוכה ומרשימה שהיממה את עולם הרכב. פתאום הרעיון של קופה-סדאן-ארבע דלתות קיבל צורה ומשמעות.

עוד בוואלה!

כשעיצוב פוגש טכנולוגיה: מרצדס CLS450 במבחן

לכתבה המלאה
מבחן דרך: מרצדס CLA. יואב פולס, קינן כהן
לא תטעו בזיהוי/קינן כהן, יואב פולס

זה לא הגודל, זה הרושם

פאסט פורוורד קדימה, והנה אנחנו בשלהי 2019, ומולנו עומדת בייבי CLS, עם אותם מאפייני עיצוב קופה 4 דלתות - ה CLA. אנחנו קיבלנו את ה-CLA200 בגימור AMG Line.

בפועל, התוצאה העיצובית אלגנטית ומעודנת. מהחזית המובחנת עם גריל טרפזי גדול ובתוכו סמל מרצדס, ממשיך בקווים עדינים לכל אורכו של הרכב (כמעט 4.7 מטר, וארוך במילימטר מה-C קלאס). מלמטה חישוקי 18 אינץ' עם חמישה חישורים, שהם חלק מחבילת ה-AMG ובניהם מציצים קאליפרים גדולים עם כיתוב 'מרצדס בנץ' למניעת טעויות.

על פניו נראה כאילו חסרה דרמה בעיצוב האחורי, אולם התוצאה הכללית לטעמי יפהפיה, לא פחות. ימים ספורים אחרי המבחן, נפגשתי שוב עם אותו הרכב בדיוק, והמחשבה הראשונה היתה 'וואו, היא אכן יפה מאוד'.

מבחן דרך: מרצדס CLA. יצרן, אתר יצרן
כל המידע מוצג על מעין מסך אחד גדול לרוחב סביבת הנהג/אתר יצרן, יצרן

העיצוב הפנימי מעט יותר 'רועש'. הדבר הראשון אותו העין פוגשת הוא ריפוד המושבים שנקרא אצל מרצדס Artico / Dinamica שילוב של בהיר / לבן ושחור. ההקפדה על הפרטים מרשימה, אבל בחירת הצבעים פחות לטעמי.

מבט על לוח המחוונים מציג סוג של יציאה גאונית של מרצדס. אין לוח מחוונים מול הנהג, ועוד מערכת מולטימדיה במרכז הדשבורד כמו ברכב 'רגיל'. יש צג ארוך אחד, ובו משולבים שני מסכי תצוגה בגודל 10.15 אינץ' - אחד מול הנהג, השני במרכז הדשבורד. פשוט מסך אחד ארוך. התוצאה מרהיבה. בתוך המסכים יש כמות אינסופית של מידע ותפריטים וכל נהג יכול לבחור לעצמו פרסונליזציה מלאה של המידע המוצג. דמיינו בערך כל מה שעולה לכם בראש - ותוכלו למקם אותו מולכם. על הפונקציונליות - בהמשך.

מבחן דרך: מרצדס CLA. יואב פולס, קינן כהן
החישוקים הם חלק מחבילת העיצוב של AMG/קינן כהן, יואב פולס

משני צידי הדשבורד פתחי מיזוג עגולים גדולים ובתוכם תאורת אווירה. אותה תאורת אווירה נמשכת לרוחב כל סביבת הנהג, וניתנת לשליטה בפקודות קוליות. רק אמור Hi Mercedes. במרכז הדשבורד עוד שלושה פתחים באותו הגודל, ומתחתם פקדי המיזוג. מתחת לפקדי המיזוג משטח טעינה אלחוטי, ובמרכז הקונסולה, במקום בו במכוניות להמונים יש ידית הילוכים ומעצור יד, תמצאו ב-CLA פד השולט על מערכת המדיה ואפשרויות התצוגה הנרחבות. ידית ההילוכים עצמה? היא הופכת למנוף קטן וממוקמת מאחורי ההגה.
עוד בהגה שני פדי-מגע קטנים, הימני שולט על מערכת המולטמדיה, השמאלי על התצוגה מול הנהג. באמת שאין סיבה להוריד את הידיים מההגה.


ברמת האבזור הזו יש גג פנורמי שלא נפתח במלואו, ומגביל עוד יותר את המרווח במושב האחורי. כאן העיצוב ה'דמוי קופה', עם גג משתפל למטה גובה את המחיר מרווח הראש של היושבים בה. אם אתם מעל 170 ס"מ, צפו למפגש עם ריפוד התקרה של הרכב. היעדר פתחי מיזוג למושבים האחוריים, מסביר אולי את הימצאותם של שלושה פתחי איוורור במרכז הדשבורד.
מפרט הבטיחות כולל שמירה אקטיבית על הנתיב, בלימה אוטונומית, התראה על רכב בשטח מת ועוד, אבל חסרה בקרת שיוט אדפטיבית.

מבחן דרך: מרצדס CLA. יואב פולס, קינן כהן
פרופיל קופה אלגנטי/קינן כהן, יואב פולס

זזים

יחידת ההנעה משלבת מנוע טורבו קטן בנפח 1.33 ליטר, ארבעה צילינדרים. את המנוע הזה בדיוק פגשתי במגאן סטיישן ידנית ואהבתי מאוד. מנוע זה זכור לי כחסכוני מאוד עם אופי מעט דיזלי, כלומר הרבה מומנט כבר מסל"ד נמוך. למנוע זה מספר גרסאות הספק. זו שלפנינו עם 163 כ"ס המתקבלים ב-5,500 סל"ד, ו-25.5 קג"מ זמינים החל מ-1,620 סל"ד.
תיבת ההילוכים היא רובוטית, כפולת מצמד בעלת שבעה הילוכים ואחראית על העברת הכח מהמנוע לגלגלים הקדמיים.

על הנוחות הופקדו מתלים רב חיבוריים מאחור, ומק'פרסון מקדימה. זה המקום לציין כי ה CLA הקודמת הייתה נוקשה על גבול הלא-נעים, וקיימת דריכות לראות אם מרצדס שיפרו נקודת חולשה זו.

מבחן דרך: מרצדס CLA. יואב פולס, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס CLA/קינן כהן, יואב פולס

התמקמות במושב הנהג ומעט כיוונונים (חשמליים כולם), ואפשר לצאת לדרך. התנעה בעזרת כפתור כמובן. תחילת הנסיעה מזכירה לי כמה המנוע הזה מוצלח, על גבול הפנינה. משיכה חזקה מסל"ד נמוך מאפשרת יציאה מהירה מכל מהירות. התאוצה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות לפי היצרן, והמכונית מעניקה תחושה זריזה אפילו יותר. לטובת תאוצות הביניים לעיתים נדרש לצבור את הסל"ד המתאים כדי לקבל את מלוא המומנט, אבל מהרגע שהוא מגיע, המשיכה חזקה ורציפה, לעבר שלילת רישיון.

ההגה מעט כבד בנסיעה עירונית, אך ככל שהמהירות עולה הוא הופך להיות מדויק מאוד ומשרה ביטחון. ניסיונות להוציא את ה CLA מאיזון נתקלות בשתי בעיות - אחיזת כביש מעולה, ומנוע חלש מדי לפרובוקציות. איך שלא הופכים את זה, עדיין מדובר במעל 1,400 ק"ג עם 25.5 קג"מ. לא ניסיתי פרובוקציות מוגזמות - יש גבול לרצון שלי לבחון איבוד אחיזה ברכב שעולה 336 אלף שקלים.

מבחן דרך: מרצדס CLA. יואב פולס, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס CLA/קינן כהן, יואב פולס

בזכות המתלים מציגה ה CLA נוחות גבוהה מאוד. מעבר על פסי האטה חושף יכולת שיכוך גבוהה ביותר. ככל שהמהירות עולה ככה נבלעים פסי ההאטה ללא זכר. רק פס האטה אחד, שבסיומו הותירה העירייה בור באספלט הצליח להחדיר לתא הנוסעים חבטה קלה. למען הסר ספק, מרבית המכוניות בהן נהגתי מתרסקות על פסי ההאטה במהירויות הללו, כולל כמה שנחשבות למאוד נוחות. הוסיפו לכך איכות ייצור גבוהה מאוד, והתוצאה נעימה ונינוחה.

נסיעה מנהלתית רגילה מציגה שוב נינוחות. הנסיעה שקטה מאוד, ורעשי רוח כמעט ולא חודרים לתוך הרכב. הרעש שכן חודר הוא רעש האספלט מבתי הגלגלים, המשתנה בהתאם לאיכות הסלילה.

פסקה שלא תעניין אף רוכש של הרכב: נהיגה רגועה של 90 קמ"ש באמצעות בקרת השיוט הוציאה מהרכב צריכת דלק של 4.6 ליטר ל-100 ק"מ, המתורגמים למעל 21 ק"מ לליטר. נהיגה באותו המתווה בדיוק, רק במהירות שלא ירדה מ-110 ולא עלתה על 150 קמ"ש, הביאה צריכת דלק של כ-14 ק"מ לליטר. אני משער שבנהיגה יומיומית רגילה, ניתן לצפות לצריכה של מעל 15 ק"מ לליטר.

מבחן דרך: מרצדס CLA. יואב פולס, קינן כהן
מבחן דרך: מרצדס CLA/קינן כהן, יואב פולס

לסיכום

ככל היצע משפחת ה-A במרצדס, גם הדור הנוכחי של CLA מגיע בצירוף תג מחיר גבוה מאוד. ב-336 אלף שקלים, הוא שולח אותה עמוק לתוך הטריטוריה של גרסאות הבסיס של הקבוצה מעליה, כמו ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס או אודי A4. אמנם, לאלו אין את אפקט ההופעה החיצונית הדרמטי שלה - אבל זו הפואנטה של כל המכונית הזו.

ה-CLA200 היא משפחתית יקרה ואיכותית. היא מציגה נוחות נסיעה גבוהה ביותר, היא מהירה מאוד, ובו בזמן יכולה להיות גם חסכונית להפליא. האם אני רואה את עצמי ברכב כזה לשימוש יומיומי - אוי, כמה שכן. רק עניין המחיר משאיר אותה רחוק ממני, כמו עוד חלום שלא יוגשם לעולם.

על הצד הטכני: מרצדס CLA200

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 4 צילינדרים, קדמית
נפח: 1,332 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,500/163
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,620/25.5
תיבת הילוכים: אוטומטית, כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 469
רוחב (ס"מ): 200
גובה (ס"מ): 143
בסיס גלגלים (ס"מ): 273
תא מטען (ליטרים): 460

ביצועים:
תאוצה 0-100: 8.2 שניות
מהירות מירבית: 229 קמ"ש

מחיר:
336 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully