וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשעיצוב פוגש טכנולוגיה: מרצדס CLS450 במבחן

31.7.2018 / 12:03

זה דור שלישי למכונית הקופה ארבע דלתות של מרצדס, כמו אז גם היום היא מציגה מופע חיצוני מאוד משכנע. אבל מה קורה כשהיא גם צריכה לפרוע את הצ'ק של המראה החיצוני? יצאנו לסיבוב מקומי ראשון בגרסת ה-450

מרצדס CLS450 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
גם בדור השלישי של ממציאת נישת הקופה ארבע דלתות היא נראית מצוין/ניר בן טובים, קינן כהן

חברים, לפנינו מכונית שמציבה שאלה אחת פשוטה - האם זו יופי של מכונית או מכונית של יופי. אבל כמה פשוט, ככה מסובך. מרצדס CLS צריכה ליישב קונפליקט לא פשוט בזהות שלה. האם את מרצדס יוקרתית, נינוחה ונעימה, או מכונית ספורטיבית ודינאמית? את הדבר הראשון מרצדס יודעת לעשות בערך מתחילת הדרך שלה, את הדבר השני היא יודעת לעשות עם גרסאות ה-AMG. זה התחום האפור בין לבין שבעייתי מאוד.

מרצדס CLS450 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
פנסים מחודדים, גריל הפנינים וחזית בהשראת ה-AMG GT/ניר בן טובים, קינן כהן

ברמות של כלה

למה בצבע לבן? מכל המכוניות, בכל הצבעים - את מרצדס CLS החליטו להוציא כרכב הדגמה בצבע לבן. מכונית שהעיצוב שלה הוא מרכיב כל כך מרכזי בכל ההוויה שלה ודווקא היא בצבע הגנרי ביותר בעולם. אבל גם מבעד לצבע, ומעבר לשאלה של טעם, או סגנון זו מכונית מעוצבת מאוד. מפוסלת ומחוטבת - מגריל הפנינים והפנסים המחודדים, בהשראת ה-AMG GT דרך הגג הנמוך ועד הזנב שמאמץ את השפה של מכוניות הקופה של מרצדס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מרצדס CLS450 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
תא נוסעים איכותי, מעוצב ובנוי ברמה גבוהה מאוד כמצופה/ניר בן טובים, קינן כהן

תא הנוסעים, עשוי לעילא, כמו שרק מרצדס מייצרת. איכות החומרים, הנדסת האנוש, רמת ההרכבה והדיוק עם הירידה לפרטים פה - כל אלו מייצרים חוויה שעוטפת את מי שיושב פה מכל הכיוונים. אבל מכיוון שהמכונית הזו לוקחת את תא הנוסעים מעבר למושגים המדדים האובייקטיבים ומייצרת גם עיצוב של ממש, שנע בין עמדת פיקוד של יאכטה ללופט יוקרתי - זה בסוף גם עניין של טעם. צריך לחבב באמת את פתחי המיזוג החייזריים למראה, את הגימור המבריק של העץ המובהר ובחשיכה את תאורת האווירה, לא לכולם זה יעבור חלק.

מרצדס CLS450 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
מרשים בחשכה לא פחות מאשר באור יום/ניר בן טובים, קינן כהן

התצוגה החדשה של מרצדס, שמאחדת את מסך המולטימדיה ולוח המחוונים למעין פאנל אחד ארוך מדהימה גם פה. הרזולוציה המצוינת, חלקות הפעולה שלו, התפריטים שמובילים לכל האפשרויות שהיא מציעה לנהג. רק לעידן המגע הוא עוד לא הגיע. ניתן לשלוט בו מההגה, ממשטח המגע, מהחוגה, יש מצב שגם מתא הכפפות - אבל במגע לא.

מרצדס CLS450 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
התצוגה חדת רזולוציה, מערכת ההפעלה חלקה ומהירה, המסך אינו מסך מגע גם פה/ניר בן טובים, קינן כהן

המושבים עצמם, נוחים מאוד גם אם זו קפיצה של 15 דקות לסופר או ארבע שעות של כיסוי מרחקים אל מרגלות החרמון כדי להעמיס כנאפה במסעדה (מסעדה הישוב הדרוזי, לא המקום עם המלצרים והתפריטים...). אגב, זה עוד לפני שהפעלנו את העיסוי בהם.

מה קורה מאחור? יש שם שלושה מושבים, אבל אל תכניסו לשם יותר משני אנשים. כי השניים האלו ייהנו מפינוק אמיתי בשני שקעים ארגונומיים בעוד השלישי יישב על החלק המוגבה ביניהם. הגג שיורד למטה נמוך ומוקדם יוצר בעיה למי שחוצה את 180 הס"מ, אבל מגיע להם, מסתכלים על כולנו מגבוה כל הזמן.

מרצדס CLS450 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
כן, יש שלושה מושבים מאחור, לא, אי אפשר באמת לשבת באמצע/ניר בן טובים, קינן כהן

מה שכן, על כל המחמאות פה מעיבה העובדה שמחיר העיצוב נמוך הצללית הזה גובה מחיר בכניסה והיציאה מהמכונית, לא משנה אם זה מהמושב הקדמי או האחורי. בקיצור, כדי ממש ליהנות מהמכונית הזו, כדאי שתביא את המכה לפני גיל 50. אם גם הבאת את המכה ואתה גם מסוגל להתשחל פנימה והחוצה מעל גיל 50 סחטיין עליך.

מרצדס CLS450 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
דרך הריבוע הקטן ניתן לשלוט במערכת המולטימדיה, כפתור מקביל לו בצד השני של ההגה שולט על תצוגת הנתונים מול הנהג/ניר בן טובים, קינן כהן

תורו של הטור

מאוד שמחתי לקבל את גרסת ה-450 למבחן, בעיקר בגלל מה שיש לה מתחת למכסה המנוע. אלו לא 367 הסוסים שלה או 51 הקג"מ כמו תצורת המנוע - שישה צילינדרים בטור. אני אוהב מנועי שישה בטור, זו תצורת המנוע המתוקה, החלקה והנעימה מכולן. בלי להיכנס לקישקע המכאני, אני אסביר בקצרה למה הוא החביב עלי מכולם.

נסו לחשוב על פעולת הבוכנות ככאלו המייצרות פעימות כוח. ככל שיש יותר בוכנות, העברת אותו כוח מחולקת על פני יותר בוכנות ולכן מתקבלת פעולה חלקה יותר. בנוסף לריבוי הבוכנות, למנוע שישה צילינדרים בטור יש יתרון נוסף - סדר ההצתה בו, כאשר כנגד כל בוכנה שעולה יש אחת שיורדת וכולן על אותו ציר - מקבלים מנוע בעל פעולה חלקה מאוד גם בהיבט היעדר הרעידות שלו. המנועים האלו, שידעו תקופת זוהר במאה הקודמת הניעו כמה מכוניות אייקוניות במיוחד, מרולס רויס בין השנים 1906 ו-1926, ב.מ.וו, אסטון מרטין, אלפא, מוסטאנג ואפילו סדרות ה-JZ של טויוטה סופרה וה-RB של ניסאן סקייליין בעבר, כולם היו מנועי שישה צילינדרים בטור.

מרצדס CLS450 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
מנוע שישה צילינדרים בטור, עדיין המתוק והנעים מכולם/ניר בן טובים, קינן כהן

בחזרה למרצדס CLS450, בפעם הקודמת שהמספר הזה הוצמד למרצדס זה היה עם מנוע V8 אי שם בשנות השבעים, אבל כאן הוא פנינת שש בטור, שעושה בדיוק מה שמנוע כזה צריך לעשות. התאוצות חלקות כמשי ורציפות הכוח היא פשוט זרם קבוע ומתגבר מתחתית הסל"ד ועד לקו האדום. יש לו גם צליל ייחודי מאוד למנוע הזה, לא החרחור של ארבעה צילינדרים מעונים, לא הנהמה של V6 או גרגור V8 - זה צליל אחר, ספורטיבי ונקי.

כמו כל המנועים החדשים של מרצדס, הוא עושה שימוש במערכת חשמלית 48 וולט המאפשרת סיוע חשמלי מוגבל בהתנעת הרכב של מערכת העצור-סע ואפילו מאפשרת גלישה נינוחה בכוח החשמל בלבד בירידות ארוכות.

החיבור פה לתיבת ההילוכים האוטומטית יוצר שילוב של יחסי העברה מחולקים היטב, עם מנוע שגמיש מאוד - התוצאה היא תאוצות קלילות בכל הילוך ובכל מהירות. חלקו את הכל בארבע בשל מערכת ההנעה הכפולה וקיבלתם אריזה מבטיחה מאוד. מקיימת? זה כבר משהו אחר...

מרצדס CLS450 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
הפרופורציות מצוינות, המחיר הוא התכופפות מוגזמת בכניסה וביציאה/ניר בן טובים, קינן כהן

זהות במלכודת

נוחות הנסיעה שלה מתחלקת באופן ברור בין מהירויות נמוכות על כבישים עירוניים מוכי סלילה לבין שיוט מהיר מאוד בכבישים מתוחזקים היטב. בראשונים היא ממש לא המרצדס שאתה חושב עליה במונחים של נוחות. אפילו שהם נראים כמו חלום, עם ההטבעה הזו של AMG, חישוקי 19 אינץ' הם תמיד מתכון לצרות, בטח עם חתך 40 מלפנים ו-35 מאחור. היא נוקשה יחסית, לא נוקשה מהסוג של "תביאו את הבולמים הכי זולים שיש לכם", אלא נוקשה באופן שמדגיש את השאיפות הדינאמיות של הדגם הזה. כאמור, מהצד השני, על כבישים מהירים ועשויים ברמה הראויה לה, שם היא זורחת.

אבל כאן מגיע הטוויסט, כי דווקא כאשר הגענו לכבישים המפותלים, דווקא שם כאשר המרצדס הזו הייתה אמורה להוציא את מה שיש לה להציע. העסק איבד את זה לגמרי. אני הולך להשתמש במילה גדולה, בטח כאשר זו מרצדס - אבל אין לי דרך טובה יותר לתאר את העסק מאשר אכזבה. אבל לא אכזבה ברמה של זה לא היה מה שחשבתי, אלא ממש.

מרצדס CLS450 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
החישוקים האלו נראים נהדר, אבל יש לזה מחיר בנוחות/ניר בן טובים, קינן כהן

זה מתחיל בשנייה שמפנים את ההגה פנימה, והוא איטי מאוד בתגובה שלו ואז בבת אחת, כאילו נגעתי באיזה מתג - הוא מתחדד. מכל הדברים הדפוקים שהגאים חשמליים עושים, זה המאפיין שהוא בפירוש הכי גרוע. אתה מתחיל פנייה באופן מסוים ופתאום העסק משתנה לגמרי. זה ממשיך בזוויות גלגול שהן הרבה יותר מדי בשביל מכונית ספורטיבית, עזבו ספורטיבית, בעלת יומרה ספורטיבית, עזבו יומרה ספורטיבית, שמה גופיית ספורט ועושה קולות של לצאת לרוץ. המסמר האחרון היה ההנעה הכפולה שהלוגיקה של העברת הכוח שלה פשוט נשגב מבינתי, ויחד עם הרכות שלה תחת עומס - אתה מקבל מכונית שאתה אף פעם לא יודע מתי החלק האחורי יפסע החוצה, מתי החלק הקדמי ירחיב את הקו, מתי היא סתם מתנדנדת על הבולמים שלה וכמה אתה קרוב למגבלות האחיזה. הכל שוקע למין מישמש מאכזב של חוסר עקביות, אופי פשוט מרושל של ההתנהגות בתחום הדינאמי.

על דבר אחד יכולתי לסמוך - הבלמים שלה. כי על הקטע המפותל ההוא חזרתי לפחות ארבע פעמים כדי לוודא שמה שקרה כאן הוא באמת מה שקרה כאן. הבלמים שלה בלעו את זה כמו גדולים, טוב, אולי כי הם באמת גדולים מאוד, לא רק גדולים, מחורצים ומאווררים מלפנים ומאווררים מאחור.

מרצדס CLS450 במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
מקבלת את החלק האחורי של מכוניות הקופה וזה עובד מצוין/ניר בן טובים, קינן כהן

מה יש לך?

אולי זה רק אני, אולי זה דווקא בגלל שציפיתי ממנה ליותר, אולי זה העיצוב שהוליך אותי שולל, מראה העיניים של המכונה הפתיינית הזו, הסוסים שהיא הבטיחה, הגוף הדרוך והצעיר הזה ובסוף מה? כל העסק פשוט לא מתחבר ורחוק ממה שציפיתי ממנה. כי בשאר הדברים היא באמת עושה את זה טוב מאוד. העיצוב החיצוני, תא הנוסעים המעולה שלה, האבזור, מערכות הבטיחות, אתם יודעים מה? אפילו צריכת הדלק שלה, 9.8 ק"מ לליטר למכונית עם כל כך הרבה סוסים ושעבדה קשה מאוד - זה מרשים לא פחות מההספק...

כאשר משתמשים בה כגרנד טורר, כמכונית אלגנטית, מסוגננת בעלת הופעה ספורטיבית לכיסוי מרחקים גדולים - היא בול פגיעה. אבל בשביל זה לא צריך את הגרסה הזו, את זה תעשה גם גרסת הבסיס. העניין הוא שגרסאות הבסיס לא הוצגו עדיין וה-450 היא נכון לעכשיו ולפחות עד סתיו 2018 לפי היצרנית - גרסת הבסיס.

ולשאלת 720 אלף השקלים, תראו, למי שיש את הסכום וממש רוצה אותה, אין שום משמעות למה שהיא עושה טוב או פחות טוב - הוא קונה אותה כי הוא רוצה אותה וזה מעולה, כי זה רק כסף והוא עבד קשה בשבילו והוא שם כדי לשרת אותו. עבורי, בבחינה של כל המרכיבים של המכונית הזו בנפרד, ובחיבור שלהם בחזרה יחד למכונית, אני אומר שכדאי לחכות לגרסאות הבסיס. מרשימה ככל שתהייה לטררם של ההנעה הכפולה והמנוע אין כיסוי במקרה הזה.

על הצד הטכני: מרצדס CLS450

מנוע, הנעה - בנזין, 6 בטור, כפולה
נפח - 2,999 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס) - 5,500/367
מומנט/סל"ד (קג"מ) - 1,600/51
תיבת הילוכים - פלנטרית, 9 הילוכים

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) - 4.8
מהירות מירבית (קמ"ש) - 250

מידות
אורך (ס"מ) - 499
רוחב (ס"מ) - 189
גובה (ס"מ) - 144
בסיס גלגלים (ס"מ) - 294
תא מטען (ליטרים) - 490
משקל (ק"ג) - 1,940

מחיר
720 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully