ב.מ.וו הפנתה בחודשים האחרונים משאבים לחיזוק חטיבות הכוח של סדרות הבית. מלבד היערכותה של החטיבה האקולוגית האחראית הן על הטכנולוגיות הקונבציונליות (מנועי דיזל חסכוניים ודלי פליטה) והן על המכוניות החשמליות במסגרת סדרה i השאפתנית, היצרנית הבווארית מאותת על מכלול שינויים חשובים לקראת שנת 2012 במרכז הבמה. בין תערוכה אחת לאחרת, נהיה עדים לחידוד יכולות סדרה 3 ו-5, עדכונים בגזרת הפנאי והספורט ועוד.
ב.מ.וו ראוי לומר, נמצאת באחת השנים הטובות ביותר שלה במאזן הרווחים. בשנת 2010 מכרה כ-1.46 מיליון כלי-רכב ויותר מ-110,000 אופנועים חדשים. המותגים המובילים שלה ביניהם כמובן מיני שפורחת עם מרכבים דמיוניים וספורטייבים (קופה), אחראים ללא מעט מכוחה התדמיתי בעיני הציבור. בעתיד הקרוב תשיק החברה גם את סדרה i האקולוגית שרמזים לה כבר התפרסמו בחסות הפרק הבא בסדרת הסרטים משימה בלתי אפשרית, וכן רוחשות השמועות על השקת סדרות 2 ו-4 ומעבר להנעה קדמית בחלק מהדגמים.
סדרה 3 וסדרה 5
המכונית הכי נמכרת של ב.מ.וו, היא כמעט היחידה עם חבילות קוסמטיות ללא שדרוגים במנוע, או בתיבות ההילוכים לפחות עד סיום 2011. במחצית השנייה, תוצע המכונית במרכבי קבריולה וקופה, אליהם צורפו סטים מיוחדים בתא הנוסעים ולחזותה החיצונית. גרסאות ספורט לימיטד תגענה במהדורות מורחבות (חישוקים בקוטר 19 אינטש) וספויילר, שעד לאחרונה היה תקני רק בגרסת ה-M3. תא הנוסעים זוכה גם הוא מהרוח המחודשת, ומצרף מערכות שמע משודרגות, כניסות USB, וממשק קונקטדרייב.
במגמה להקטין את הוצאות הדלק והחשבונות, ב.מ.וו תאמץ השנה יותר מנועי טורבו ארבעה צילינדרים ותמעט לעשות שימוש במנועי שישה צילינדרים. סדרה 5 תשדך לשורותיה עוד שני מנועים חדשים 520 ו-528, מה שיצמיח את קו המנועים מ-9 אפשרויות בסדרה, ל-11 בסך הכול. במקביל, תכייל היצרנית מחדש מנועים קיימים.
מנוע ה-520 יוציא מנפח של 2.0 ל' טורבו תפוקה של 184 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-27.9 קג"מ מ-1,250 סל"ד. יחד עם תיבה אוטומטית שמונה הילוכים, תאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, תחזיר כ-15 ק"מ לליטר בממוצע עם פליטת CO2 שתעמוד על 150 גק"מ; מנוע ה-528 יפיק מאותו מנוע הספק של 245 כ"ס ו-35.9 גק"מ בזכות שיפורים במגדש הטורבו.
בגזרת מנועי הדיזל יופיע מנוע מוקטן ב-525, המחליף את השישה צילינדרים הקודם. ההספק יעמוד 218 כ"ס ו-45.9 גק"מ, כאשר ב.מ.וו טוענת לשיפור של כ-20 אחוזים בתצרוכת הדלק. הגרסאות הבכירות יותר, 530 ו-535, תקזזנה את הצריכה ב-13 אחוזים, וכן תרשומנה עלייה בהספקים ובביצועים על הכביש. כך למשל מנוע ה-535 דיזל מאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות בלבד ולוגם כ-16.8 ק"מ לליטר בממוצע. את ה-M החדשה, כבר הכרתם
האחות החורגת והלא כל-כך מוצלחת 5 GT, תנסה לפתות את שוחרי הביצועים. זו תאכלס בחזית מנוע בנזין V8 המפיק 404 כ"ס בגרסת ה-550i ולראשונה תוצע גם במרכב טורינג.
ב.מ.וו סדרה 6 ו-Z4
מכונית הקופה הגדולה של ב.מ.וו (השקה בישראל בקרוב) תופיע עם מנוע דיזל בחזית ה-640. הספק המנוע הוא 313 כ"ס ו-64 קג"מ המעניקים לה שיגור ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות. למרות שמדובר במנוע שישה צילינדרים מוגדש, התקינה ב.מ.וו בורר ידידותי למצב חסכון - ECO PRO, המפחית את צריכת המנוע באחוזים ניכרים. הבקרה האלקטרונית שלו שולחת הנחיות לתיבה האוטומטית וזו תערוך את השינויים בהעברות ההילוכים על פי הצורך, כך שהמכונית לא תגזול דלק מעבר לנדרש. בהמשך השנה, תתווסף גרסת M.
הדו-מושבית הנאה תצרף לשורותיה גם היא שני מנועים sdrive20i, ו-sdrive28i, היורשים את מקומם של ה-23 וה-30 בהתאמה. כמו בסדרה 5 גם במקרה זה יחידת הבסיס תפיק 184 כ"ס, אך מפאת משקלה הנמוך, תחלוף על פני 100 קמ"ש בתום 6.9 שניות ועד למהירות מרבית של 240 קמ"ש. יחידת ה-sdrive28i תעמוד בקצה (עד הופעתה המחודשת של ה-M) עם 245 כ"ס ו-35.9 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-5.6 שניות) ותצרוכת דלק של 14 ק"מ לליטר. בתא הנוסעים, תוספות ככניסות USB וממשקי בלוטות' יגיעו כסטנדרט.
ב.מ.וו X1 וסדרה 7
למרות התחלה מקרטעת באירופה, הקרוסאובר הקומפקטי של ב.מ.וו צובר תאוצה בשוק המשמעותי שלו בארה"ב. עד כה לא נמכר רכב הפנאי כשהוא חמוש במנועים ורסטיליים וגמישים, אולם כעת מוסיפה ב.מ.וו מנוע דיזל נמרץ, שצריך להעניק לו דחיפת מרץ רצינית באירופה. לצד המנועים הקיימים, יעודכן ה-X1 במנוע טורבו-דיזל 2.0 ל' בעל תפוקה של 163 כ"ס (177 בקיים), וצריכת דלק מופחתת של 21 ק"מ לליטר, כמו גם נתון CO2 נמוך במיוחד לרכב פנאי של 119 גק"מ.
השינויים באים לידי ביטוי באמצעות התקנת צמיגים להם מקדם חיכוך נמוך, מערכת מיזוג המנותקת אוטומטית לעתים, מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעת עמידה ממושכת), היגוי אלקטרו-מכאני ועוד. יחד עם זאת, ה-X1 אינו עצל, ושומר על זמן מרשים של 8.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.
אחרונה חביבה היא ספינת הדגל של ב.מ.וו. כמו סדרה 3, לא נוכל לראות כאן חידושים גדולים בתחום ההנעה, משום שמרביתם נעשו בחודשים הקודמים. ואף על פי כן, הלימוזינה הטכנולוגית תקבל מערכת משופרת לראיית לילה שבה התווספה תוכנה לזיהוי הולכי-רגל. התכונה המעניינת ביותר לדברי ב.מ.וו, היא בקרה משנית שמעירה לנהג באמצעים קוליים וויזואליים במידה ופורץ מישהו לכביש, כולל בעלי חיים על ארבע.
טרם התקבלה תגובת קמור יבואנית ב.מ.וו לישראל, אודות היקף השינויים בהיצע הסדרות בישראל.