וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו M5 החדשה נחשפה

ירון אדרי

16.6.2011 / 10:12

אחרי חודשים ארוכים של ציפייה חושפת ב.מ.וו את מכונית הסלון הספורטיבית M5. איך נשמעים לכם מנוע V8 כפול מגדשים ו-560 כ"ס?

כמו כל מכונית חשובה או מעניינת, גם הגרסה הקרבית של ב.מ.וו סדרה 5 משכה המון תשומת לב בחודשים האחרונים. בין כל שאר הפרטים החשובים במכונית שכזו, את עיקר העניין משכה דווקא יחידת הכוח. בעידן נקי ממזהמים (בשאיפה כמובן), איזה מנוע יחליף את יחידת ה-V10 שהפיקה 507 כ"ס ויציע יותר הספק ופחות צריכת דלק וזיהום? כעת, עם חשיפת ב.מ.וו M5 באופן מלא ורשמי מתקבלות כל התשובות.

באופן מסורתי, ב.מ.וו מחצינה פחות את הופעתה של ה-M5 לעומת האחות הקטנה ב.מ.וו M3 למשל. מה שמסגיר את היותה מי שהיא הם הפגושים מלפנים ומאחור (שם בולטים גם ארבע לועות מפלט ודיפיוזר), הספוילר הצנוע על תא המטען והחרירים שעל בתי הגלגלים הקדמיים. יש עוד מספר דברים קטנים פה ושם, אך הרעיון להשאירה מכובדת ולא פוחזת נשאר.

גם תא הנוסעים לא שונה מהותית מכל סדרה 5 הנוכחית. העיצוב והאיכות הגבוהים של ב.מ.וו נשארים כשאת הרמז למה שיש לה שם בפנים נותנים כיתובי ה-M5 על ההגה וידית הילוכים סביבה הוצבו כל המתגים החשובים כדי להוציא ממנה את המיטב. פה ושם הוחלפו הדיפונים הסולידיים בכאלה המתאימים יותר לאופייה. רשימת האבזור עמוסה לעייפה בגרסה הזו, הן מבחינת פינוק לנהג והן הגנתו.

ב.מ.וו M5. אתר יצרן
ב.מ.וו M5/אתר יצרן

מנוע V8 טווין טורבו עם 560 כ"ס

את ההצהרה כי מדובר במכונית הסדרתית החזקה ביותר שלה, מגבה ב.מ.וו עם 560 כ"ס. הסלון הספורטיבית הזו מקבלת את מנוע ה-V8 בנפח 4.4 ל' שעם צמד מגדשי טורבו וטיפול מסור של חטיבת M מפיק את ההספק הזה בין 6,000 ל-7,000 סל"ד. שיא מומנט של 69.4 קג"מ מגיע כבר ב-1,500 סל"ד, כלומר איך שלוחצים על הדוושה ביציאה מהמקום. לא פלא אם כך ש-100 קמ"ש מתקבלים 4.4 שניות אחרי ותיבת שבעת ההילוכים כפולת המצמד שגם היא קיבלה טיפול מסור של החטיבה תאיץ אתכם עד להגבלה ב-250 קמ"ש (או 300 בגרסה הלא מוגבלת).

נחזור לעניין אותו הזכרנו בפתיח, איכות סביבה. ב.מ.וו כידוע עושה מאמצים רבים להפחית את פליטת המזהמים של מכוניותיה, זו גם הסיבה מדוע יותר ויותר מכוניות שלה מקבלות מנועים קטנים מבעבר. הוויתור על שני צילינדרים במקרה של ה-M5 ובמקומם התקנת צמד מגדשי טורבו יחד עם כל הטכנולוגיות העדכניות מניב צריכת דלק ממוצעת של 10.1 ק"מ לליטר בנזין ופליטת CO2 של 232 גק"מ. ואם זה ללא ממש מעניין אתכם, חכו לגרסאות שתגענה ממש בקרוב מטעם סדנאות השיפורים.

ב.מ.וו M5 תוצג לקהל באופן רשמי ב-23 ביוני במהלך ארוע 'פסטיבל ה-M'. אז אולי יחשפו המחירים שלה ופנקסי ההזמנות יחלו להתמלא. מיבואנית ב.מ.וו לישראל, חברת 'קמור', טרם נמסרו פרטים לגבי התוכניות לשיווק מקומי, אם קיימות כאלה ל-M5 החדשה.

ב.מ.וו M5. אתר יצרן
ב.מ.וו M5/אתר יצרן

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully