וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו בדרך לשנת שיא

19.6.2011 / 7:21

ב.מ.וו פורחת בארה"ב ונערכת לכבוש את פסגת מכירות הפרמיום עד סוף השנה הנוכחית. לקסוס ומרצדס תלחמנה על הסגנות

מקובל להניח שהצונאמי ביפן שהטביע (תרתי משמע) חלקים מתעשיית הרכב היפנית, יביא ליצרניות אירופיות צמיחה על חשבון אלה שמנסות לשרוד. זאת עובדה פשוטה: כשאין בעיות אספקה וזמינות חלפים, הלקוחות מחפשים אלטרנטיבות מיידיות לשים עליהן את הכסף. אנשי ב.מ.וו איפוא משוכנעים שאין קשר בין הדברים. להערכתם, גם אם המצב נשאר היה דומה, המאבק על המקום הראשון במכירות מותג בארה"ב לא היה מתערער באופן משמעותי. האמנם?

סגן נשיא ב.מ.וו אמריקה, ג'ים אודנל, סיפר השבוע בפני כלי התקשורת בלוס אנג'לס כי קיים פירוד מוחלט בין מי שקונים מכוניות ב.מ.וו, מרצדס ואודי, לאלה שחפצים במכוניות תוצרת לקסוס היפנית. רק שמונה אחוזים הוא אומר מתלבטים בין הדגמים של לקסוס לבין ההיצע של ב.מ.וו. "זה די מפתיע לגלות את זה, מפני שמרצדס, ב.מ.וו ולקסוס, שלושתן מדורגות בפסגת המכירות למותגי פרמיום", כך הוא מסביר. כמו החברה האם טויוטה, לקסוס נפגעה אף היא מאסון הטבע ביפן אולם היערכותה בארה"ב הייתה מתוגברת עוד לפני ה-11 במרץ, היום בו האדמה רעדה ביפן. "לקסוס מוכרת הרבה מכוניות בארה"ב. אבל בניגוד אליהם, אנחנו היינו בתפוקה מלאה בכל המפעלים טרם האסון", הוסיף אודנל.

ב.מ.וו מתפעלת מספר מתחמים גדולים מאוד בארה"ב שאחראים בין היתר על הרכבת מכוניות הפנאי של החברה ומשם קוצרת את הפירות. נכון לעתה, חודש מאי האחרון היה הרווחי ביותר בתולדותיה. המותגים המובילים שברשותה (ב.מ.וו, מיני ורולס רויס) מכרו בהיקף מצטבר כ-147,563 כלי רכב, עלייה של 22 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ב.מ.וו X3 לדוגמה זינק בשיעור חד 132.9 אחוזים לעומת מאי בשנה שעברה ומכירותיו הסתכמו ב-10,110 יחידות. סדרה 5 קפצה ב-62.5 אחוזים ל-26,600 יחידות לעומת מאי 2010.

על פי התחזיות, עומדת ב.מ.וו בפני חמישה חודשים שבהם היא תציג עלייה מתמדת בכל הסדרות – למעט GT5 שנמצאת בצומת דרכים עקב דעיכתה. "יש לנו סיכוי טוב מאוד להתברג כמותג הנמכר ביותר בארה"ב בזמן שנותר, עד סיום 2011". מחודש אפריל הגדילה ב.מ.וו את הפער מעמיתה לדגל מרצדס בכ-1,700 מכוניות. אולם, נראה שבכל זאת ניצבת בפני ב.מ.וו בעיה מקומית מול האמריקנים. "האוכלוסייה פה אוהבת לראות הרבה סוגים באולם המכירה ואין לנו את המגוון הזה. באירופה המצב אחר, מפני שהם מעדיפים לרכוש מוצר אקסקלוסיבי. היתרון הגדול שלנו הוא בזמינות. האמריקנים לא אוהבים לחכות לרכב חודשים ארוכים עד שיגיע".

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully